'PostNL houdt omzet stabiel'

Door AFN op 24 februari 2017 10:54 | Views: 2.940

AMSTERDAM (AFN) - PostNL heeft naar verwachting in 2016 een stabiele omzet behaald, zoals het postbedrijf zelf al had aangegeven. Volgens een consensus van analistenramingen opgesteld door Bloomberg zal de omzet uitkomen op ruim 3,4 miljard euro, net als in 2015.

PostNL opent maandag voorbeurs de boeken over het afgelopen jaar. Het onderliggend bedrijfsresultaat komt volgens de consensus op 301 miljoen euro, tegen 358 miljoen euro in 2015. De nettowinst wordt geraamd op 228 miljoen euro. Dat was 149 miljoen euro in het voorgaande jaar.

PostNL heeft naast een omzetprognose voor 2016 ook een verwachting uitgesproken voor een onderliggend cash bedrijfsresultaat in een bandbreedte van 220 tot 260 miljoen euro. In 2015 was dat 303 miljoen euro. Verder wil PostNL in 2017 weer dividend gaan uitkeren.

Eind vorig jaar sloeg PostNL een toenadering van het Belgische Bpost voor een overname af. Bpost bood uiteindelijk in totaal 2,5 miljard euro voor PostNL. Een overname door Bpost leidt volgens PostNL echter niet tot een succesvolle combinatie. Bpost liet daarop weten niet met een nieuw bod te komen.

Meld u aan voor deBeurs.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

3 Posts
[verwijderd]
1
Zo zie je maar dat zelf de betreffende onderneming de zaak al zwart had afgeschilderd in voorgaande visies waarin de omzet zou dalen en de briefpost af zou nemen Dat de briefpost afgenomen is hebben ze aan zichzelf te danken als je ieder jaar de postzegel duurder hebt gemaakt daarnaast is de gerichte reclame toegenomen bij postnl omdat concurenten afgehaakt zijn zoals Deutsche post de stekker uit hun opgekochte dochteronderneming select mail hebben getrokken die veel gerichte reclame bezorgde....Verhogingen van consumenten prijzen is altijd fataal voor de ondernemingen als je daarbij bedenkt dat je met verhogingen de bedrijf resultaat kunt continueren
Een voorbeeld daarvan is dat een cafehouder ieder jaar de prijs van zijn consumties verhoogt en denkt dat de vaste klant dan toch evenveel drinkt in aantal dan gewend.. Maar ook de consument heeft maar een budget om zijn aan vertier te besteden en blijft dus vaker thuis. Hierdoor verkoopt de uitbater dus minder en ziet zijn zaak ten gronde gaan.Terug draaien van zijn te duur consumptie kan niet want de klant is en blijft vaker weg of gaat naar een goedkopere zaak.
Geefgas
0
quote:

kid carson schreef op 24 februari 2017 11:44:

Zo zie je maar dat zelf de betreffende onderneming de zaak al zwart had afgeschilderd in voorgaande visies waarin de omzet zou dalen en de briefpost af zou nemen Dat de briefpost afgenomen is hebben ze aan zichzelf te danken als je ieder jaar de postzegel duurder hebt gemaakt daarnaast is de gerichte reclame toegenomen bij postnl omdat concurenten afgehaakt zijn zoals Deutsche post de stekker uit hun opgekochte dochteronderneming select mail hebben getrokken die veel gerichte reclame bezorgde....Verhogingen van consumenten prijzen is altijd fataal voor de ondernemingen als je daarbij bedenkt dat je met verhogingen de bedrijf resultaat kunt continueren
Een voorbeeld daarvan is dat een cafehouder ieder jaar de prijs van zijn consumties verhoogt en denkt dat de vaste klant dan toch evenveel drinkt in aantal dan gewend.. Maar ook de consument heeft maar een budget om zijn aan vertier te besteden en blijft dus vaker thuis. Hierdoor verkoopt de uitbater dus minder en ziet zijn zaak ten gronde gaan.Terug draaien van zijn te duur consumptie kan niet want de klant is en blijft vaker weg of gaat naar een goedkopere zaak.

Is de digitale revolutie aan jou voorbij gegaan? Geloof dat dat veel meer impact heeft op de afname van post dan de verhoging van postzegel prijs. Trouwens grote accounts die reclame post verzenden kopen echt geen postzegels hoor, die onderhandelen een standaard prijs, en die is afgelopen periode redelijk stabiel gebleven.

En tav je vergelijking. In kroegen is bierprijs enorm gestegen en zitten die erg vol hoor, draaien als nooit te voren in de grote steden!

Maw, ik geloof dat ik het niet helemaal eens ben met je verhaal hierboven. PostNL zou komende twee jaar wel eens de verrassing van de beurs kunnen worden.
[verwijderd]
0
Sowieso een bizarre vergelijking.

Gaat er bij de Post om dat ze nog wel hoge personeelskosten hebben, met een veel lagere bezorgdruk. En aangezien ze niet maar 2 dagen per week mogen bezorgen, zal het geld ergens vandaan moeten komen. Overigens staan ze met deze tarieven in de middenmoot, dus ach.

3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.