harrysnel schreef op 22 mei 2017 14:07:
Wat ik het meest kwalijk vind is dat de mening van een non-valeur als Den Drijver überhaupt invloed op de koers kan hebben.
Bij een "normaal" bedrijf is de communicatie met beleggers vanuit management/IR zo verzorgd dat de mening van 1 analist slechts een interpretatie is van algemeen bekende feiten met een daaraan gekoppeld koersdoel.Daardoor is het mogelijk om die interpretatie af te zetten tegen het beeld dat je zelf als belegger hebt gevormd van het bedrijf.
Bij TomTom komt er geen informatie op een normale manier naar buiten. Na al die jaren volgen moet ik het nog meemaken dat een deal op juiste wijze bekend wordt gemaakt. VW lekt uit op een Duitse website van TT, wordt ontkracht en later toch weer via officieel persbericht gebracht. Volvo wordt gemeld door werknemer op dit forum, aangekaart op AVA en werknemer wordt vervolgens ontslagen. Subaru heeft Den Drijver in reclamefolder gezien en dat mag hij dan voortijdig bekend maken.
Een mailtje met exact dezelfde strekking als Xynix vandaag heeft verstuurd, over de informatieachterstand van de "gewone belegger", heb ik vorig jaar juni verstuurd naar IR van TomTom. Ik vroeg destijds of er informatie gedeeld was met den Drijver die net op Roadshow was geweest in Parijs met IR en die zijn EBIT verwachting 2016-2018 daarna met 70% naar beneden bijstelde.
Zie mij geconfronteerd met het feit dat ik de mening van een m.i. waardeloze analist serieus moet nemen gezien zijn invloed op de koers en zijn positie als huisanalist /spreekbuis van het management. Ik baal van het feit dat IR en management een nietsnut als Den Drijver belangrijk kunnen maken.