martinmartin schreef op 17 oktober 2018 16:49:
[...]
Jij verwart de handelingen van HG met de handelingen vanuit Londen.
HG houdt de opties open van zelfstandig doorgaan of kapitaliseren.
Bij Telematics denkt hij een aanbieding te ontvangen die hij niet kan weigeren.
Op basis van deze voorgenomen verkoop en het toegenomen risico door betreden van Google zien de smartboys hun kans schoon.
Voor deze berichten stond de koers op 8,50 euro een mooie tussenprik tussen 6 euro bij falen en 11 euro bij succes in een zelfstandig scenario.
De stellige overtuiging hier geuit dat HG de koers negatief wil afschilderen om het aandeel te jatten werd al onderuit gehaald door zijn aankondiging van verkoop van Telematics.
Ook het volume van vandaag en gisteren toont aan dat er koerssturing plaatsvindt omdat 90% van die transacties geen echte aan cq verkoop betreft.
Met een EPS van 10 cent over de afgelopen jaren kan je ook moeilijk spreken van het naar beneden praten van HG.
Dat die 8,50 schril afsteekt tegen de vermoedelijke opbrengstwaarde bij verkoop van de assets is een no-brainer.
Wat mij opvalt is dat bijna niemand het zelfstandig scenario aan een serieus onderzoek heeft onderworpen.
Wat je nu ziet is dat bij gebrek aan koersturing vanuit Tomtom jouw gewaardeerde bankiers hun kans schoon zien om met dezelfde info eerst het aandeel met 15% kunnen laten dalen waarna er een dag later 10% bijkomt.
Dit had geen ander doel dan de winst in afgeleide producten naar zich toe te trekken.
Wat er vandaag of morgen gebeurt weet ik niet dat ligt voledig in de handen van deze marktmakers.
Wat ik wel verwacht is dat dezelfde marktmakers hun gemiddelde positie weer in gaan nemen op 8,50 omdat nog niet duidelijk is wat de opbrengst bij verkoop is van Telematics en wat de werkelijke kansen zijn voor tomtom om potten te breken in Automotive/Enterprise.