Wat ik gisteren al zei.
Aan het orderboek is door de komst van de backlog geen touw vast te knopen.
We maintained an Automotive backlog of €1.8 billion. Our 2020 order intake was strong, but our
customers' lower near-term car production forecasts impacted our backlog.
Our order intake was strong, zei Harold.
Backlog 31 dec 2019 1800 miljoen
- geboekte omzet 227
order boek zou kunnen + 500
herwaardering bestaande contracten - 273
Backlog 31 dec 2020 1800 miljoen.
Zou zo maar de spijker op zijn kop zijn.
Speel zelf maar met de grote vh orderboek en de herwaardering reeds bestaande contracten.
Ik heb bij het orderboek + 500 ingevuld, dan komt de herwaardering bestaande contracten op - 273.
Zet je het orderboek op + 400 , dan komt de herwaardering bestaande contracten uit op - 173
Heb het al vaker gezegd, backlog is een wassen neus om de grootte van het orderboek niet meer te laten zien.
Deferred automotive laat toch een groei zien.
31 dec 2019 278,3
31 maart 2020 315,4
30 juni 2020 310,5
30 sept 2020 307,5
31 dec 2020 335,6
PS: de positieve FCF komt vooral door vermindering werkkapitaal met 42 miljoen :-)
Maar dat wist taco ook al bij zijn "" voorspelling "" van een positieve FCF in Q4 :-)