@moneypocket (2-8-21),
mooie opsomming van potentieel allemaal gunstige ontwikkelingen. Zitten ook wel risico's hier en daar. Maar per saldo: heel veel potentieel.
PUNT.
Paar kanttekeningen :
De netto-winst van 3.6 miljoen wordt door sommigen nogal schamperend afgedaan.
Tel er alsjeblieft de 11,7 miljoen bij op die men als verlies genomen heeft op de verontreinigings-tegenvaller.
Netto winst uit normale bedrijfsvoering zou derhalve op 15,3 uitgekomen zijn.
Ja, en er valt "altijd wel" iets tegen, maar geen 11 miljoen per kwartaal.
Overigens "stinkt" dit soort tegenvallers meestal behoorlijk. Sinds wanneer weet men dit? Of had men het vermoeden dat het zou kunnen gebeuren? Vast al wel een tijdje. En dan kies je een 'gunstig' moment om het naar buiten te brengen. Waarom nu?
Geen idee. Kan alleen maar inschatten dat vóór de emissie niet zo handig geweest zou zijn....
En kun je zomaar bepalen wanneer je kosten in de toekomst ten laste van de winst brengt? Er is nog geen cent aan uitgegeven?
Dat gaat de komende 18 maanden gebeuren. Vreemd, maar zal wel mogen/handig zijn.....
In de EBITDA lijkt de post niet meegenomen. Terwijl de E toch echt staat voor "Earnings" . Iemand een idee hoe dit allemaal zit?
Vergeet niet dat "winst" een mening van de boekhouder is. Die in de praktijk behoorlijk "stuurbaar"/subjectief is.
Ik ben vooral een liefhebber van "cash" (= een feit) en dan geschoond voor allerlei eenmalige zaken. Ergo "cash flow" uit operationele activiteiten. En dat zit gewoon goed. En verbetert elk kwartaal. En dat zie je ook terug in teruglopen van schuld. Cq daar worden investeringen (deels) mee betaald.
Kosten gaan nu eenmaal voor de baten uit.
lange-loodartikelen gekocht voor de lithiumhydroxideraffinaderij ??? Moest lachen toen ik het las. Kennelijk een vrije vertaling van de "long-lead articles".
Lange levertijden dus ;-)
Laatste puntje, nu ik toch hier ben : er wordt geklaagd/gemopperd over deals met Glencore. AMG werkt kennelijk voor niets en boekt de winst over naar Glencore. Lijkt het.
Idem met leveranciers van spent catalysts die een deel van de opbrengst terugkrijgen.
Is er iemand die hier inhoudelijk iets van kan zeggen? Is dit alleen maar roeptoeteren omdat er afspraken gemaakt zijn en er DUS prijzen vastliggen en AMG hier DUS bij inschiet??
Ik snap niet dat de lange lijst die moneypocket geeft geheel en al ondergesneeuwd lijkt. Serieuze investeringen in groeimarkten.
Financiën zijn redelijk op orde. Uiteraard zijn er risico's. AMG is niet de enige. Technologie ontwikkelt zich snel. Projecten kunnen (en zullen) wel eens tegenvallen. Maar op de langere termijn horen dit rimpelingen te zijn in een stevig opgaande lijn.
En blijf de dingen in perspectief zien. Een serieuze tegenvaller van bijna 12 miljoen komt neer op 30 cent per aandeel.
Waar heb je het over ?
wijsheid, succes, groeten, Hans.