Wereldbelegger schreef op 28 december 2021 12:15:
[...]
Ik heb gisterenavond uw reactie gelezen.
Daarin bood u o.a. aan om iets specifieks nog een keer uit te leggen.
Wel, als u nog zin en tijd heeft. Dan lees ik dat graag.
U was nogal kwaad op mijn reactie op uw stelling:
“Wat TomTom moet blijven doen is zich richten op een aspect binnen de bedrijfskolom waar het bedrijf onmisbaar is. Dat kan bv zijn het leveren van navigatieoplossing waarbij de autobouwer volledig eigenaar blijft van de data.”Mijn reactie:
"leveren van navigatieoplossing waarbij de autobouwer volledig eigenaar blijft van de data."
En doet TomTom dat met het aanbieden van IndiGO?
Of gaat TT juist daarmee op de stoel zitten van de databeheerder?
Is dat misschien de reden dat de autobouwers tot op heden niet op de stoep staan met vette contractaanbiedingen?
Steekwoorden:
dataeigenaar – databeheerder – datagebruik - autobouwers die zelf software ontwikkelen – IndiGO platform of applicatie zoals Paul Weeteling gisteren op IEX het noemde - Google.
[i]TomTom IndiGo gaat hand in hand met een netwerk van app-ontwikkelaars en serviceproviders en dat betekent onderaan de streep dat het platform zich altijd doorontwikkelt, met nieuwe applicaties en dus nieuwe functionaliteiten als gevolg.[/] (uit Autoweek)
Mijn vraag is simpel.
Wat gebeurt er met alle data die TomTom als Mapleverancier nu niet heeft, maar mogelijk(?) via IndiGO wel de beschikking over krijgt.
Kan daar de reden in liggen dat de autobouwers nog niet zichtbaar enthousiast hebben gereageerd?