Gaston Lagaffe schreef op 27 april 2022 17:14:
[...]Je weet nooit hoe dit soort zaken lopen. Bij extreem lage koersen (zoals nu bij JET) lok je het uit dat kapitaalkrachtige partijen er naar gaan rekenen. Voor hetzelfde geld lees je vanmiddag dat er een bieding ligt. In het geval van JET is het concern extreem goed in delen te breken (en dit is niet altijd het geval) dus de ratio is er. Ik zie het niet direct gebeuren maar op een gegeven moment is het prijs. Stel we dalen naar € 15,- dan kan ik me niet voorstellen dat er niet iemand de gok waagt om € 50,- te bieden. Er zijn grote partijen (Prosus, Uber en Doordash) die direct delen van JET aan hun eigen portefeuille kunnen toevoegen en de rest op termijn kunnen uitventen. Bij voorbeeld bij Prosus zou er naast Ifood (Br) een mooi Europees blok (D, NL, GB) gevormd kunnen worden. In Br,D,NL zijn ze dan direct onbedreigd marktleider. Ik zie het niet snel gebeuren maar onmogelijk is het niet. Gezien de stemming zou een bieding van € 50,- wel eens "acceptabel" kunnen worden. Wie had dat op € 110,- ooit gedacht :) ?