AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Hans2021
3
quote:

Just lucky schreef op 15 augustus 2023 17:16:

[...]Kom op he, hij mag van zijn moeder nog geen aandelen kopen, daarvoor moet je minimaal 18 zijn....
Doe niet zo flauw. Toen de koers richting de 50 euro ging had hij het hele forum al gewaarschuwd middels het telkens weer berichten over de dalende lithiumprijzen. En veel mensen sloegen zijn waarschuwingen in de wind. Mag ook wel eens gezegd worden.
Lepre Chaun
0
quote:

Hans2021 schreef op 15 augustus 2023 17:10:

[...]

Lepre Chaun. Vraagje. Op welke koers zou jij instappen ?
Om eerlijk te zeggen Hans zoals je weet heb ik natuurlijk ook zwaar verliezen gehad toen ik instapte en de lithiumprijs omhoog ging en Wij maar daalden ook ik flipte toen.
Dus begrijp heus wel de zittenblijvers.
Het is echt afwachten wat de EV sales zijn ,niet alleen dat maar ook de 3e golf die weer een boost zullen zijn.
Alleen dit is in tijdsperiode te geven van 2026.
Er zal in oktober een koers sprongetje zijn aangezien de markt dat al weet.
Ik houd om in te stappen de koers aan waarin Dr Schimmelbusch instapte 26 euro.
Goudmijn64
2
quote:

Lepre Chaun schreef op 15 augustus 2023 15:41:

[...]

Nou zonder geld ben je nergens welkom .
Succes .
Zonder geld niet welkom? Daar wil ik niet zijn.
Hans2021
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 15 augustus 2023 17:22:

[...]

Om eerlijk te zeggen Hans zoals je weet heb ik natuurlijk ook zwaar verliezen gehad toen ik instapte en de lithiumprijs omhoog ging en Wij maar daalden ook ik flipte toen.
Dus begrijp heus wel de zittenblijvers.
Het is echt afwachten wat de EV sales zijn ,niet alleen dat maar ook de 3e golf die weer een boost zullen zijn.
Alleen dit is in tijdsperiode te geven van 2026.
Er zal in oktober een koers sprongetje zijn aangezien de markt dat al weet.
Ik houd om in te stappen de koers aan waarin Dr Schimmelbusch instapte 26 euro.
Dank voor je antwoord. Dan wacht ik nog ff.
Just lucky
2
quote:

Hans2021 schreef op 15 augustus 2023 17:22:

[...]

Doe niet zo flauw. Toen de koers richting de 50 euro ging had hij het hele forum al gewaarschuwd middels het telkens weer berichten over de dalende lithiumprijzen. En veel mensen sloegen zijn waarschuwingen in de wind. Mag ook wel eens gezegd worden.
Dalende lihiumprijzen zeggen ook niet alles bij AMG...., toen de lithiumprijzen door het dak heen gingen en hun ath bereikten, daalde AMG naar een bodem van begin 20.
ToTheTop
0
Warren Buffet stapt met flink wat kapitaal in 3 grote bouwondernemingen in de VS, hij denkt aardig toekomst gericht.
ToTheTop
0
quote:

Just lucky schreef op 15 augustus 2023 17:27:

[...]Dalende lihiumprijzen zeggen ook niet alles bij AMG...., toen de lithiumprijzen door het dak heen gingen en hun ath bereikten, daalde AMG naar een bodem van begin 20.
Dan zijn er blijkbaar grote verkopers op hogere koersen, die de koers fors laten zakken bij verkoop. Je moet 2 zaken in de gaten houden. Lithium is niet schaars en als de prijs oploopt, opend men meer (mijnen) winning. Loopt de verkoop van bv nieuwe auto's terug (de electrische), ontstaast er een overaanbod en daald de prijs plotseling flink. Mogelijk dat dit nu het geval is.
Dividend Collector
0
quote:

Goudmijn64 schreef op 15 augustus 2023 16:41:

[...]

Ha die dividend collector vorig jaar zaten we beiden in Aperam… herinner je nog? Aperam zakte toen van dik in de 40 naar net onder de 30 in rap tempo en daarna nog verder tot iets van 24. Verkocht toen een deel met verlies.
Ik ben toen ook met dat deel gaan handelen. Dat pakte goed uit.
Dat wil ik nu weer doen….dus een gokje … voor lt vertrouwen in de energietransitie.
En dat ik deze stap doe heeft vast ook met (onbewuste) emotie te maken….
Dat dacht ik al, bedankt voor je reactie. Mijn ervaring is dat (long) tegen een dalende trend in handelen je vooral transactiekosten oplevert.

In Aperam zit ik nog steeds, die aandelen gaan er pas uit als de koers weer 50+ staat. Verlies op mijn laatste aankopen neem ik niet, zolang het dividend houdbaar is.
BEAR-BULL
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 15 augustus 2023 17:22:

[...]

Om eerlijk te zeggen Hans zoals je weet heb ik natuurlijk ook zwaar verliezen gehad toen ik instapte en de lithiumprijs omhoog ging en Wij maar daalden ook ik flipte toen.
Dus begrijp heus wel de zittenblijvers.
Het is echt afwachten wat de EV sales zijn ,niet alleen dat maar ook de 3e golf die weer een boost zullen zijn.
Alleen dit is in tijdsperiode te geven van 2026.
Er zal in oktober een koers sprongetje zijn aangezien de markt dat al weet.
Ik houd om in te stappen de koers aan waarin Dr Schimmelbusch instapte 26 euro.
Eerder plaatste ik een bericht over de Chinese auto export.
2022 2,7 miljoen voertuigen
2023 1e halfjaar 2 miljoen voertuigen waarvan veel EV's

Ergo er bestaat een grote vraag naar EV's , anders verkoopt China die niet.
Dus de prijs van Lithium wordt gedrukt door China om die export tegen lage prijzen een boost te geven.
ToTheTop
0
quote:

BEAR-BULL schreef op 15 augustus 2023 17:56:

[...]

Eerder plaatste ik een bericht over de Chinese auto export.
2022 2,7 miljoen voertuigen
2023 1e halfjaar 2 miljoen voertuigen waarvan veel EV's

Ergo er bestaat een grote vraag naar EV's , anders verkoopt China die niet.
Dus de prijs van Lithium wordt gedrukt door China om die export tegen lage prijzen een boost te geven.
Dat bepaald China niet, maar de productie. In Chili liep die vorig jaar al flink op.
www.ig.com/nl/trading-strategieen/de-...
Just lucky
1
quote:

ToTheTop schreef op 15 augustus 2023 18:10:

[...] Dat bepaald China niet, maar de productie. In Chili liep die vorig jaar al flink op.
www.ig.com/nl/trading-strategieen/de-...
China heeft het grootste deel van de verwerkingscapaciteit en is dus prijsbepalend.
Take a sisi
0
quote:

Duurzame Harrie schreef op 15 augustus 2023 12:54:

Lekkere korting. Afgelopen maand weer dubbel zoveel elektrische auto's in NL verkocht als zelfde maand jaar ervoor. In Indonesie beginnen ze nu ook.
Harrie het kan ook zijn dat die nog op voorraad stonden , of al geruime tijd geleden besteld waren , maar intussen loopt de vraag terug en het aanbod loop op , dat betekent marges gaan naar beneden en EV worden goedkoper , wat we om ons heen zien is dat EV makers vechten om marktaandeel en ze dus nog goedkoper verkocht zullen worden , ze moeten er vanaf en bij sommige is de nood hoog om te kunnen overleven .
Het spel is dan op de wagen , wat is mooier om met een prijs die je als bedrijf nog kan dragen , je concurrent uit de markt te drukken .
Hoe je het ook draait of keert als de EV's goedkoper worden , kan dat tijdelijk voor een kleine opleving zorgen maar als ook in die behoefte is voorzien gaan er voor veel nieuwe spelers op de EV markt de duimschroeven nog harder op .
Les 1 in economie - de consument bepaalt alles - , dus gezien dat de grondstofprijzen op de helling staan geeft dat direct aan dat er minder verkocht wordt , daar kan je niet omheen .
ToTheTop
0
quote:

Just lucky schreef op 15 augustus 2023 18:19:

[...]China heeft het grootste deel van de verwerkingscapaciteit en is dus prijsbepalend.
China heeft al tot 2030 voldoende accu productie. Als jij maar 1 mand hebt voor appels, maar ik breng een busje vol met appels naar de markt, den zeg jij niet plotseling ik bepaal de prijs wel en betaal het dubbele voor die mand met appels.
Take a sisi
0
quote:

RJ 80 schreef op 15 augustus 2023 13:29:

Nee dus sisi. Als je voor je instapt geen volatiliteit verwacht bij een commodity gerelateerd fonds, dan ben je bij AMG niet aan het juiste adres. Ik ben het volmondig met Calendar eens. Momentum op de beurs bepaalt vele malen eerder de koerswaarde van het moment dan de echte fundamenten. In dit bedrijf geloof je in een toekomst of niet. Beide kan. Ik geloof er wel in en dan is het voor mij een planklegger, wetende dat de koers bokkesprongen gaat maken. Het kiezen van een instapmoment is dan ook belangrijk. En alles boven die 40 waren FOMO beleggers met minder realiteitszin en zoekend naar snelle winsten.

Zelf is bij mij de gak 25 en heb nooit boven de 30 gekocht. Niet omdat ik het bedrijf dat niet waard vind, want als de optimistische scenario’s uitpakken is koers a 60 nog te verantwoorden op dit moment, laat staan naar de toekomst toe. Als de risico’s echter een groter (dan door mij gedachte) rol spelen dan snap ik vanwege de commoditie correlatie dat beurssentiment kan zorgen voor extreme dips zoals nu gebeurt. Wellicht dat Calendar dit ook bedoelt => fundamenteel bullish zijn, maar ook realistisch zijn en snappen dat dit ook best eens kan noteren tot zelfs in de 20-ers… dan hoef je het er niet mee eens te zijn he, ik vind het meer waard dan dat. Maar na een aantal leerzame eerste jaren in individuele aandelen beleggen, dus corona incluis, ben ik ook minder naief geworden en vooral wat nederiger naar wat de beurzen kunnen doen. Het kan ALTIJD lager, en ook ALTIJD hoger…. Spreiden is mijn leerschool geweest, en eigenlijk een dankbare les. En accepteren dat je bij zeker commodity relatie (zeer) hoge volatiliteit mag verwachten (een corona event of niet, altijd hoger risico geweest).
Kan niet anders zeggen , daar heb je gelijk in .
Take a sisi
0
quote:

Calendar schreef op 15 augustus 2023 13:47:

[...]

Goed gesproken. Ik zit ook gespreid in vele (meestal in mijn ogen ondergewaardeerde) aandelen. AMG vind ik het allerleukste aandeel in mijn porto. Vanwege het bijbehorende risico, is het niet de grootste positie. Momenteel zijn dat NN, ABN en Vopak. Vrij saaie aandelen, maar met een vrij laag risico in mijn ogen. AMG is veel leuker om te analyseren en te volgen.
Dat klopt maar dat volgen moet je een ander ook gunnen , en daar knelt de schoen bij mij een beetje .
Mrmtty20
3
quote:

Hibi schreef op 15 augustus 2023 10:00:

[...]
Vandaag wordt het groen. Let maar goed op zo
Je glazen bol kapot? Als je niks zinnigs kunt zeggen zeg je beter maar niks.
HaBe
0
quote:

Take a sisi schreef op 15 augustus 2023 18:25:

[...]
Harrie het kan ook zijn dat die nog op voorraad stonden , of al geruime tijd geleden besteld waren , maar intussen loopt de vraag terug en het aanbod loop op , dat betekent marges gaan naar beneden en EV worden goedkoper , wat we om ons heen zien is dat EV makers vechten om marktaandeel en ze dus nog goedkoper verkocht zullen worden , ze moeten er vanaf en bij sommige is de nood hoog om te kunnen overleven .
Het spel is dan op de wagen , wat is mooier om met een prijs die je als bedrijf nog kan dragen , je concurrent uit de markt te drukken .
Hoe je het ook draait of keert als de EV's goedkoper worden , kan dat tijdelijk voor een kleine opleving zorgen maar als ook in die behoefte is voorzien gaan er voor veel nieuwe spelers op de EV markt de duimschroeven nog harder op .
Les 1 in economie - de consument bepaalt alles - , dus gezien dat de grondstofprijzen op de helling staan geeft dat direct aan dat er minder verkocht wordt , daar kan je niet omheen .
Met andere woorden, nieuwe miners zullen niet opstarten, Dus een tekort op termijn.
nine_inch_nerd
0
De truc is de refining. Die wordt alleen gedaan door enkele groten en voor het merendeel China. Dat AMG dadelijk europa kan voeden met LiOH is een bepaalde afhankelijkheid van China weg. Australische miners (idem US) zijn ook bezig wereldwijd refiners LiCO3-LiOH te bouwen nabij hun mijnen om beter de afnemers te serven en afhankelijkheid China te elimineren….

En massa junior miners genoeg die nog steeds voortgang maken. ASX (Aussie) krioelt van dezen. En Canada is ook in opmars (wordt trouwens door regering veel geld tegenaan gegooid).
Calendar
2
quote:

Take a sisi schreef op 15 augustus 2023 18:40:

[...]
Dat klopt maar dat volgen moet je een ander ook gunnen , en daar knelt de schoen bij mij een beetje .
Zolang je niet denigrerend het bedrijf als prul omschrijft, en geen pertinente onwaarheden verkondigd, zal je van mij geen last hebben.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:36
Koers 14,530
Verschil +0,470 (+3,34%)
Hoog 15,170
Laag 14,020
Volume 583.734
Volume gemiddeld 261.431
Volume gisteren 293.343

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront