Marcel H. schreef op 19 maart 2024 19:56:
Het wordt een heel groot karwei voor Ebusco. 2000 bussen per jaar betekent een marktaandeel van ca. 25%.
Dan wordt Ebusco de grootste bussenbouwer. En Rouen draagt voorlopig niet veel bij.
Er zullen bussenbouwers bijkomen en er vallen bouwers af. Voor Van Hool Belgie lijkt het doek te gaan vallen.
Misschien aast VDL op een koopje incl. overheidssteun.
Bijvelds zal alles op alles zetten om Ebusco toonaangevend en zelfstandig te houden.
Misschien moet Bijvelds water bij de wijn doen.
En een marge van 50.000 Euro per bus voor Chinese en Portugese bussen is misschien ook niet
geheel realistisch.
Onlangs werd melding gemaakt dat bussen met een herkomst uit Egypte worden aangeboden.
De vraag rijst of het gehele assemblageproces niet erg eenvoudig is.
Veel vraagtekens voor Ebusco.