Grappig eigenlijk, PTTpost: Nutsbedrijf, overheid: "die moeten commercieel!"
Dus postNL kabbelt een aantal jaar commercieel, dan komt Sandd.
Dat vinden ze niet leuk want; concurrentie en daar heb je last van... Nou kopen dan maar, politiek bemoeit zich er mee, overname mag eigenlijk niet, maar wordt toch doorgedrukt door allerlei boerenslim-heidjes en trucjes.
Nu zit men weer te mekkeren dat de poststukken weer terug moeten naar overheid want, voor een commercieel bedrijf niet aantrekkelijk... Want, ja de postwet hè, heb je een verplichting om zoveel dagen te leveren en moet er geld bij...
Maar dat wisten ze toch al bij commercieel maken van die tent?
Prijzen rijzen de pan uit, iedere verhoging wordt aangegrepen om de prijzen omhoog te brengen. Maar dat een prijsverhoging over het algemeen ook zorgt voor een vermindering in kwantiteit daar hebben ze nog nooit van gehoord..
Post en pakjes waren gecombineerd en pakjes waren in de minderheid en werden door één postbode in één straat bezorgd, nu onder leiding van e-commerce pakjes in de meerderheid en post in de minderheid maar ook door meerdere postbodes bezorgd, want ja, niet optimaal he om alle pakje op je fiets te laden?
Misschien moet je de pakketbezorgers gewoon ook brieven laten bezorgen? Ben je weer terug bij af en is alleen de postbode gepromoveerd naar een bus vanwege dat hij al die pakjes niet meer op zijn fiets kan meenemen..
Onvoorstelbaar wat er in dit land gebeurd...
En zo heb je nog ziekenhuizen, banken, kabelaars, waterbedrijven electriciteit, tram, trein. etc. allemaal voormalig Nutsbedrijven die zo nodig commercieel gemaakt moesten worden..