Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Bye
0
quote:

Fender bass schreef op 25 juni 2024 15:02:

[...]

Bron?
Jouw collega ken je toch wel?
Daniel1981
0
Als er dan toch iets positiefs kan worden gemeld: Met een uitlevering van 15 bussen per kwartaal, heb je nog werk tot 2035!
stot
4
7 maanden geleden ingestapt op alle berichten dat voor 2030 of 2035 alle bussen elektrisch moeten zijn.
Dat er per jaar 23000 autobussen nodig zijn alleen in Europa .
Ebusco 5 procent markt aandeel zou hebben zouden dit er alleen al 1150 per jaar zijn. Zeg 1000 x minimaal 5 ton per bus en de verkoop van service en onderhoud welke terug blijft komen en 25 procent marge op de bus .
Dacht ik dat zit wel goed .

Helaas verder niet gekeken welke beloften er sinds 2021 allemaal al waren gedaan en niet uitgekomen en whola dit is het resultaat .

Volgende keer eerst bedrijf en koers een tijdje volgen alvorens in te stappen en alleen in grote bedrijven die niet zo maar omvallen of voortdurend kapitaal nodig hebben . Een harde en wijze les .
stot
0
Zeker en ze halen ook orders binnen van 15 bussen per maand dus zo lang we kapitaal erin blijven stoppen kunnen ze tot 2199 wel doorgaan hahaha
Fender bass
1
quote:

Marcel H. schreef op 25 juni 2024 14:58:

[...]

[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd. Laatste waarschuwing.]
@moderatie, op de NOK knop drukken levert me een schorsing op, maar dit soort misleidende informatie wil je toch niet op het forum?
En dit is niet de eerste keer van iemand die in andere posts suggereert kennis van zaken te hebben.
Bye
0
quote:

Frankieboy schreef op 25 juni 2024 14:52:

[...]

Loopt m.i. wel los met dat risico. Van de Fokker F27 (ja die met propellors nog, laatste gebouwd in 1987) vliegen er nog steeds een stuk of 20 rond. Fokker ging in 1996 falliet.

Fokker begon in 1912. En na meer dan 100 jaar staat de laatste Fokker
nog niet definitief aan de grond.
En Ebusco is tot nu nauwelijks van de grond gekomen.
Voor onderhoud kun je bij niemand terecht.
Een aankooprisico wordt met de dag groter.
Nieuwe orders worden ook niet meer gemeld.
Bye
0
quote:

Stier schreef op 25 juni 2024 15:23:

Een dealernetwerk uit de grond stampen lijkt mij wel een opgaaf.
Afgezien van de kosten is het ook nauwelijks lonend
voor geringe aantallen een dealernetwerk te beginnen.
Hooguit kan worden gezocht naar medewerking
van andere leveranciers.
Ander probleem is beschikbaarheid van
onderdelen. Op dit moment heeft Ebusco
al doorlopend assemblageproblemen vanwege
onderdelentekorten
Hagenees
0
Positie van aandeelhouder is achterin de rij na de preferente schuldeisers.
Vrees dat de particuliere aandeelhouders met lege handen achter blijven mocht het zover komen.

Nb; het is nog niet zover maar het gaat wel de verkeerde kant op als je naar de lage productie aantallen kijkt en de te trage uitlevering (met mogelijke boetes als gevolg).
Ik durf in ieder geval (nog) niet.
Erg chebbi
1
aextracker
1
quote:

Erg chebbi schreef op 25 juni 2024 16:12:

Spijtig dat een dergelijke industrie in west europa niet van de grond komt.
Spijtig dat de EU beleidsmakers liggen te slapen in Brussel om de chinezen te vriend te houden.
Beijing support mobiliteits transitie naar electrisch met $ 200 Mrd......
Daar gaat de betere Ebusco geen vuist tegen maken..... hoe goed ze ook zijn !

Hoewel......... slapen ze niet in Brussel, dan lunchen ze er wel.....
.....bij voorkeur op handelsmissie \ zakenreis in China.....
Bye
1
quote:

aextracker schreef op 25 juni 2024 16:23:

[...]

Spijtig dat de EU beleidsmakers liggen te slapen in Brussel om de chinezen te vriend te houden.
Beijing support mobiliteits transitie naar electrisch met $ 200 Mrd......
Daar gaat de betere Ebusco geen vuist tegen maken..... hoe goed ze ook zijn !

Hoewel......... slapen ze niet in Brussel, dan lunchen ze er wel.....
.....bij voorkeur op handelsmissie \ zakenreis in China.....
Intussen meldt Ebusco in de update dat er een strategische
keuze is gemaakt om weer te gaan samenwerken
met assemblagepartners. Daarmee wordt in ieder geval
China bedoeld.
Halffabrikaten gaan o.a. vanuit Rouen naar China.
Wie levert dan nog de beste bussen?
stot
1
2,07 precies in de prik van waar ik vanmorgen al zei dat we zouden eindigen .

Nu maar een half jaar in de koelkast zetten .
Instappen zou ik vanaf nu pas doen als we echt tekenen zijn dat het beter gaat.
odA neD gaaH
1
quote:

stot schreef op 25 juni 2024 17:37:

2,07 precies in de prik van waar ik vanmorgen al zei dat we zouden eindigen
Geweldig hoor, zou je dat een jaar geleden ook hebben gezegd.
DeZwarteRidder
0
quote:

Marcel H. schreef op 25 juni 2024 16:37:

[...]

Intussen meldt Ebusco in de update dat er een strategische
keuze is gemaakt om weer te gaan samenwerken
met assemblagepartners. Daarmee wordt in ieder geval
China bedoeld.
Halffabrikaten gaan o.a. vanuit Rouen naar China.
Wie levert dan nog de beste bussen?
Die fabriek in Frankrijk is een daverend succes.............
Bye
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 25 juni 2024 17:55:

[...]
Die fabriek in Frankrijk is een daverend succes.............
Een kolossale fabriekshal in Cleon,
voormalig Renault-fabriek, staat al
maandenlang vrijwel volledig leeg.

Recent worden daar Ebusco-halffabrikaten
samengesteld die voor eindmontage worden
verscheept naar China.

In het vandaag gepresenteerde verslag
heet zoiets een strategische keuze
bij het inschakelen van assemblagepartners.

Graag had ik vernomen waarom was gekozen
voor die strategie.
Op en Neer
0
Eerlijk gezegd worden de beleggers op de proef gesteld. Ik kijk uit na de volgende toelichting van Ebusco zelf. Twijfel wat te doen.
Deilse Belegger
0
ja, dat is het understatement van het jaar, op de proef gesteld. Vanaf 23 euro al. Wat hebben ze een hoop geld verdiend
Bert44
2
Mijn aandelen zijn nog zo'n 100 euro waard. Ik verkoop ze niet, maar laat ze staan in portefeuille zodat ik dagelijks wordt geconfronteerd met deze foute beslissing. Ik zie het maar als een les om nooit meer in dit soort aandelen in te stappen. Liever in degelijke aandelen die winst maken en dividend uitkeren, dan dit soort bedrijven die door de media worden gehyped met gouden bergen.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 0,770
Verschil -0,037 (-4,60%)
Hoog 0,929
Laag 0,766
Volume 3.235.505
Volume gemiddeld 1.733.942
Volume gisteren 474.917

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront