Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Bye
0
quote:

€URO-Trader schreef op 5 juli 2024 17:50:

Met een aantal aanpassingen is Ebusco uitermate geschikt om een verlengstuk te worden voor industriële machines. Nieuwbouw Shell Maasvlakte Waterstoffabriek wordt al geëist dat er electrische machines gebruikt worden agv vergunningen stikstofbeleid. En zo zijn er nog aanzienlijk meer bouwprojecten. Electrisch wordt meer en meer de standaard. Met de kennis en kunde van Ebusco is dit een zeer interessante overnamekandidaat geworden.
Meen je dit nu echt?
Met een aantal aanpassingen is de
bussenbouwer een zeer interessante
overnamekandidaat!!!
€URO-Trader
0
quote:

Marcel H. schreef op 6 juli 2024 15:42:

[...]

Meen je dit nu echt?
Met een aantal aanpassingen is de
bussenbouwer een zeer interessante
overnamekandidaat!!!
Volvo, Chinees eigendom, producent van industriële machines, verduurzaamd. Ik sluit niet uit dat Ebusco een prima verlengstuk is om hierin een bijdrage te kunnen leveren.

Volvo Electric investeert in verduurzaming van o.a. wielladers etcetera en is op zoek naar uitbreidingsmogelijkheden. Met de EU regels invoeringstarieven is produceren binnen de EU een must.

Akkoord, mbt Ebusco zijn er nog legio mogelijkheden, een faillissement is mogelijk, maar beperkt.
AEX900
0
Volvo trucks is niet chinees. Geely heeft 15% deelneming. Volvo personenwagens is wel volledig chinees net als 3/4 van de hier verkochte auto's. Dus Euro-trader mist hier informatie
Op en Neer
0
Het busje komt zo en heb even geduld want het busje komt zo. Het liedje blijft maar steeds hangen bij mij. Het is een toepasslijk liedje.
€URO-Trader
0
€URO-Trader
0
Speculanten stappen nu in en gaan ongetwijfeld de koers terug opbouwen naar €3,50. Diegy, welkom aan boord.
stot
0
Helaas geen 3,50 wel 1,48 bij een Beurs die negatief begon maar inmiddels positief is zakt ebusco verder in t moeras
DeZwarteRidder
0
Accsys, Ebusco en NX Filtration

Van een andere deelneming, houtveredelaar Accsys, genoteerd in Londen en Amsterdam, kreeg Teslin slecht nieuws te verwerken: het aandeel verloor 12% van haar waarde na bekendmaking van gedaalde omzet en winst in afgelopen boekjaar, tot eind maart 2024.

Teslin Participaties ondervond ook teleurstellende resultaten van de participatie in Ebusco waarop niet minder dan €25 miljoen van de €39 miljoen waarde werd afgeschreven in 2023. Minder bloed kwam er uit de nog niet goed presterende deelneming NX Filtration, waarvan de waarde voor Teslin daalde van €37 miljoen naar €22 miljoen.

Teslin noteert: “Ondanks het feit dat beide bedrijven onderscheidende oplossingen bieden in aantrekkelijke groeimarkten konden ze hier onvoldoende op kapitaliseren, door een tekort aan operationele executiekracht in combinatie met lastige marktomstandigheden.”
Schuldbekentenis Teslin



Teslin zoekt de schuld ruimhartig bij zichzelf: “Bij Ebusco en NX Filtration waren de opschalingsrisico’s hoger dan vooraf ingeschat. Het fondsmanagement is hierbij uitgegaan van aannames in haar verwachtingen die achteraf te positief zijn gebleken.”

Net als met de fietsproductie van Accell heeft Teslin te eenzijdig naar het geld gekeken en te weinig naar de operationele – en marktaspecten: “Het fondsmanagement zal in de toekomst nadrukkelijker ook kijken naar operationele aspecten van een investeringscasus, bijvoorbeeld door het investeringsteam nauwer te laten samenwerken met operationele specialisten en/of de investering afhankelijk te maken van het toevoegen van de juiste expertise in de RvC van de respectievelijke bedrijven.”

Hetzelfde laken een pak voor een andere investering van Teslin met een hoog risico waarbij het groeiperspectief verkeerd is ingeschat: CM.com, met een te hoge schuld, waarover IEX eerder berichtte. In 2023 daalde de waarde van deze participatie van €25 miljoen naar €19 miljoen. Over CM.com uitte de directie van Teslin zich echter niet expliciet met een schuldbekentenis.

Frederik van Beuningen ziet de door hem zorgvuldig opgebouwde reputatie afbrokkelen. Jarenlang verkondigde Teslin: “Wij investeren niet alleen, maar gaan in gesprek met het management van de bedrijven waarin wij investeren en houden ze scherp”.
DeZwarteRidder
0
Bye
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 juli 2024 09:55:

Uit bovenstaand artikel blijkt dat Teslin mijn waarschuwingen niet heeft opgevolgd.
Volgens €euro-Trader zijn er voor €busco nog
legio mogelijkheden.
€URO-Trader
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 juli 2024 09:55:

Uit bovenstaand artikel blijkt dat Teslin mijn waarschuwingen niet heeft opgevolgd.
zeer onverstandig van Frederik.

Les 1: raadpleeg de Zwarte Ridder alvorens het geld wordt uitgegeven.

Les 2. "Spreiden, Spreiden en Spreiden", aldus, wederom, de Z.R.

Les 3. "1 op de 10 bedrijven slaagt, de rest gaat failliet".
DeZwarteRidder
1
quote:

stot schreef op 8 juli 2024 10:55:

Wat voor mogelijkheden zijn er volgens hun dan voor ebusco ?
Stuur maar een e-mail naar Frederik.
a gruijthuijsen
1
wat een positieviteit weer hier op het forum .wacht nou is af of neem u verlies dat klagen en zeveren heeft toch geen zin .ik hang er ook in maar ik heb geduld
Bye
0
quote:

Marcel H. schreef op 8 juli 2024 10:14:

[...]

Volgens €euro-Trader zijn er voor €busco nog
legio mogelijkheden.
@stot.

Vraag het maar aan €euro-Trader.

Met wat aanpassingen wordt
Ebusco een serieuze overname-kandidaat.

Welke aanpassingen dat zijn
weet ik ook niet. En hij misschien
ook niet.
phu
1
Net toevallig langs hun locatie in Venray gereden maar gebeurd niet veel meer lijkt wel. Geloof nog 2,5 bus die daar buiten staan. Is wel eens anders geweest.
Bye
1
quote:

a gruijthuijsen schreef op 8 juli 2024 11:15:

wat een positieviteit weer hier op het forum .wacht nou is af of neem u verlies dat klagen en zeveren heeft toch geen zin .ik hang er ook in maar ik heb geduld
Bij 0 staat het stil en kun je uitstappen. Nog even geduld a.u.b.
Huubke
3
quote:

phu schreef op 8 juli 2024 12:15:

Net toevallig langs hun locatie in Venray gereden maar gebeurd niet veel meer lijkt wel. Geloof nog 2,5 bus die daar buiten staan. Is wel eens anders geweest.
Venray was oorspronkelijk geopend om PDI uit te voeren om assemblage in Deurne meer ruimte te geven.
Gezien de drukte in Deurne, is er langzaamaan ook wat assemblage werkzaamheden naar Venray gegaan.
Maar omdat assemblage nu ook in China, Frankrijk gepland is, kan Venray zich weer richten op PDI.
Dat zal dus een van de oorzaken kunnen zijn dat er minder bussen buiten staan.
StoplossBurner
0
quote:

Huubke schreef op 8 juli 2024 14:15:

[...]

Venray was oorspronkelijk geopend om PDI uit te voeren om assemblage in Deurne meer ruimte te geven.
Gezien de drukte in Deurne, is er langzaamaan ook wat assemblage werkzaamheden naar Venray gegaan.
Maar omdat assemblage nu ook in China, Frankrijk gepland is, kan Venray zich weer richten op PDI.
Dat zal dus een van de oorzaken kunnen zijn dat er minder bussen buiten staan.
Gaat productie in Deurne dan de deuren sluiten? Voelt raar om de slecht lopende productie en assemblagelijn in Deurne open te houden (de lijnen die ze nooit hadden moeten beginnen op volle productieschaal, enkel als proeftuintje voor sommige zaken die dan uitgewerkt in China/Frankrijk uitgerold moeten worden volgens mijn logica). Of gaat Venray juist sluiten en alle PDI in Deurne met wellicht nog wat specifieke (kleinere) module assemblage/productie?
The moment
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 juli 2024 09:50:

Accsys, Ebusco en NX Filtration

Van een andere deelneming, houtveredelaar Accsys, genoteerd in Londen en Amsterdam, kreeg Teslin slecht nieuws te verwerken: het aandeel verloor 12% van haar waarde na bekendmaking van gedaalde omzet en winst in afgelopen boekjaar, tot eind maart 2024.

Teslin Participaties ondervond ook teleurstellende resultaten van de participatie in Ebusco waarop niet minder dan €25 miljoen van de €39 miljoen waarde werd afgeschreven in 2023. Minder bloed kwam er uit de nog niet goed presterende deelneming NX Filtration, waarvan de waarde voor Teslin daalde van €37 miljoen naar €22 miljoen.

Teslin noteert: “Ondanks het feit dat beide bedrijven onderscheidende oplossingen bieden in aantrekkelijke groeimarkten konden ze hier onvoldoende op kapitaliseren, door een tekort aan operationele executiekracht in combinatie met lastige marktomstandigheden.”
Schuldbekentenis Teslin



Teslin zoekt de schuld ruimhartig bij zichzelf: “Bij Ebusco en NX Filtration waren de opschalingsrisico’s hoger dan vooraf ingeschat. Het fondsmanagement is hierbij uitgegaan van aannames in haar verwachtingen die achteraf te positief zijn gebleken.”

Net als met de fietsproductie van Accell heeft Teslin te eenzijdig naar het geld gekeken en te weinig naar de operationele – en marktaspecten: “Het fondsmanagement zal in de toekomst nadrukkelijker ook kijken naar operationele aspecten van een investeringscasus, bijvoorbeeld door het investeringsteam nauwer te laten samenwerken met operationele specialisten en/of de investering afhankelijk te maken van het toevoegen van de juiste expertise in de RvC van de respectievelijke bedrijven.”

Hetzelfde laken een pak voor een andere investering van Teslin met een hoog risico waarbij het groeiperspectief verkeerd is ingeschat: CM.com, met een te hoge schuld, waarover IEX eerder berichtte. In 2023 daalde de waarde van deze participatie van €25 miljoen naar €19 miljoen. Over CM.com uitte de directie van Teslin zich echter niet expliciet met een schuldbekentenis.

Frederik van Beuningen ziet de door hem zorgvuldig opgebouwde reputatie afbrokkelen. Jarenlang verkondigde Teslin: “Wij investeren niet alleen, maar gaan in gesprek met het management van de bedrijven waarin wij investeren en houden ze scherp”.
Als ik goed lees hebben ze Ebusco eigenlijk al afgeschreven en likken ze de wonden.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 0,770
Verschil -0,037 (-4,60%)
Hoog 0,929
Laag 0,766
Volume 3.235.505
Volume gemiddeld 1.733.942
Volume gisteren 474.917

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront