AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

9.115 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 ... 452 453 454 455 456 » | Laatste
geldmaker
0
quote:

White Arrow schreef op 24 juli 2024 16:34:

[...]

Omgekeerd. Twee achteruit en dan (misschien) een vooruit. Overigens ben jij niet helemaal op de hoogte:

Echternachse processie:

Tijdens de optocht zijn de deelnemers met elkaar verbonden met witte zakdoeken en springen zij in de maat van de processiemars naar voren, afwisselend op hun linker- en rechtervoet. Dit werd in 1947 zo ingesteld omdat het voormalige ritme – drie stappen vooruit en twee achteruit – tot een chaotisch verloop zou hebben geleid.
Heb hem in het echt gezien, ik schrijf toch dat de koers er op" lijkt" , zou wensen 3 vooruit en 2 achteruit dan "lijkt" het nog beter te gaan dan de koers ....alhoewel ik positief blijf .Maar centenspaarders zijn hier dagelijks bezig...
DeZwarteRidder
2
Varta's Porsche-led rescue would leave investors empty-handed
By Alexander Hübner and Ludwig Burger
July 22, 202411:59 AM GMT+2Updated 2 days ago

Shares plunge as much as 80%
Turnaround plans foresee equity wipe-out
CEO says Varta needs double digit mln eur sum in fresh fundingCEO Ostermann says significant debt relief also a must

MUNICH, July 22 (Reuters) - Varta (VAR1.DE)
, opens new tab stock plunged as much as 80% to a record low on Monday after the German battery maker said restructuring options to avert insolvency, potentially with the help of Porsche (P911_p.DE)
, opens new tab, would leave shareholders with nothing.
The stock was down by two thirds at 0850 GMT on Monday, following a statement on Sunday that two remaining turnaround proposals would result in a delisting, with shareholders - except Austrian majority owner Michael Tojner - receiving no compensation.
Varta needs significant relief on its debt of close to 500 million euros ($544 million) plus fresh funding worth a "high double-digit" million euro amount, CEO Michael Ostermann, who joined in May, told Reuters.
"I came on board to rescue Varta. This is something close to my heart," Ostermann said.
Potential new investors, including Tojner and sportscar maker Porsche (P911_p.DE)
, opens new tab, would inject capital under one of the scenarios, the company added in its statement.
Varta has suffered from bad investment bets in its traditional field of small batteries for consumer electronics but an expensive foray into V4Drive-branded batteries for hybrid sportscars that did not catch on has accelerated the group's decline.
Varta said it would notify the relevant courts of an overhaul in accordance with Germany's corporate stabilisation and restructuring act.
Varta, which had a market value of 440 million euros ($479 million) before Monday's nosedive, said earlier this month it was in talks with Porsche over a potential investment that could result in the carmaker becoming a majority owner of Varta's V4Drive business.
Porsche confirmed on Sunday that it had been in talks to take a majority stake in V4Drive to preserve a key German-made technology but financial support for the entire Varta group was now also on the cards under certain conditions.
Varta said in April it might not meet targets set under its restructuring plan and was exploring recapitalisation options that should help it return to "profitable growth" by the end of 2026.
Varta said it hoped to quickly decide on one of the two scenarios.
It said it was unlikely that either proposal would garner the necessary majority at a general meeting of shareholders, adding the proposed restructuring, if accepted by courts, would allow it to realise this without investor approval.
($1 = 0.9194 euros)
White Arrow
0
quote:

geldmaker schreef op 24 juli 2024 16:55:

[...]

Heb hem in het echt gezien, ik schrijf toch dat de koers er op" lijkt" , zou wensen 3 vooruit en 2 achteruit dan "lijkt" het nog beter te gaan dan de koers ....alhoewel ik positief blijf .Maar centenspaarders zijn hier dagelijks bezig...
Speciaal voor jou de echte. ;-)

www.youtube.com/watch?v=kZqltQw2mOI
christo1
2
quote:

christo1 schreef op 24 juli 2024 12:48:

In België en vooral vlaanderen zal dit jaar en volgend jaar de verkoop van EV sterk blijven en toenemen vooral gedreven door de bedrijfswagens, België is van nature uit een bedrijfswagensmarkt, naar volgend jaar komen er een paar nieuwe goedkopere EV op de markt die wel de particulieren kunnen charmeren, zelfs einde dit jaar de Renault 5 voor een goede 30.000€, de nieuwe Ford explorer is ook niet mis voor de beter gegoede particulier net zoals de Volvo EX 30 die vanaf 2025 in Gent, dus Europa zal gebouwd worden.

Zeekr maakt ook de oefening om in bestaande Europese volvo fabrieken te gaan produceren om de invoertarieven te ontlopen,ze gaan niet zelf een fabriek neerpoten.

Mvg.
Hierbij wat lectuur, zou dit niet in de toekomst gelden voor alle Europese landen?

Sterke groei van elektrische wagens in België: kwart nieuw ingeschreven auto’s is elektrisch
Bijna 1 op de 4 nieuw ingeschreven wagens in ons land is volledig elektrisch. Dat blijkt uit de cijfers van de eerste jaarhelft van autofederatie Febiac. Al zijn er grote regionale verschillen. Van alle nieuwe ingeschreven wagens (dus ook de niet-elektrische auto's), is de BMW X1 de meest populaire wagen in Vlaanderen en Brussel. In Wallonië is dat de Dacia Sandero.

Victor Peeters
15:24
De automarkt blijft redelijk stabiel en is vergelijkbaar met de cijfers van afgelopen jaar. Toch is er een grote verschuiving richting elektrificatie. Er zijn dus heel wat meer elektrische wagens ingeschreven.

Frank van Gool, topman van Febiac, ziet dat de automarkt in België het zeer goed doet. "Ons land doet het op vlak van elektrificatie dubbel zo goed als andere landen in Europa", vertelt van Gool. Enerzijds de premies, maar ook de fiscaliteit stuwen de elektrische wagens.

Op vlak van elektrificatie doet ons land het dubbel zo goed als andere landen in Europa

Topman van Febiac, Frank van Gool
"Tot eind dit jaar kan je nog 5.000 euro premie krijgen als je een elektrische wagen koopt van minder dan 40.000 euro", klinkt het. "Daar zien we dat er 2,5 zoveel elektrische wagens ingeschreven zijn in de eerste jaarhelft door particulieren dan vorig jaar."

Daarnaast is de fiscaliteit voor bedrijfswagens in Vlaanderen sinds vorig jaar veranderd, wat bedrijven motiveert om elektrische wagens aan te kopen.

Elektrische auto's zijn dan ook veel populairder als bedrijfsvoertuig dan voor particulieren:

Premies blijven niet
Maar die premies blijven niet bestaan. Oorspronkelijk was er ook een premie voorzien voor wie in 2025 of 2026 een elektrische wagen aankoopt, maar de Vlaamse regering heeft ondertussen beslist dat de premie maar één jaar zal bestaan.

"Voor de particulieren verwachten we daarom dat de elektrificatie iets minder snel zal gaan vanaf volgend jaar, als de premie in Vlaanderen afgeschaft wordt", vertelt van Gool.

Voor de bedrijfswagens zal de elektrische wagen zeer belangrijk blijven. "We zien nu bestellingen bij leasemaatschappijen, waarvan bijvoorbeeld 85 procent voor volledig elektrische wagens zijn." Ook volgend jaar zal die tendens nog verder gezet worden.
Verschillen Vlaanderen en Wallonië
Ook als we alle ingeschreven auto's erbij nemen. Dus ook de niet-elektrische modellen, zijn er duidelijke regionale verschillen in de populairste automodellen. In Vlaanderen en in Brussel spannen BMW, Tesla en Volvo de kroon.


In Wallonië is er een volledig ander beeld. De Dacia Sandero is in Wallonië de populairste auto met 4.348 inschrijvingen. Daar rijden ook minder bedrijfswagens en zijn meer particuliere inschrijvingen. "Particulieren kiezen nu eenmaal voor wat goedkopere merken", besluit van Gool.

Mvg.
Kruimeldief
2
Amsterdam, 24 July 2024 --- AMG Critical Materials N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") will release its second quarter 2024 financial results on Wednesday, July 31, 2024, at approximately 18:00 CEST. AMG will host a conference call to discuss its financial results for the second quarter of 2024 at 09:00 CEST (08:00 BST / 3:00AM EDT) on Thursday, August 1, 2024.

Please connect approximately 10 minutes prior to the beginning of the call to ensure participation. The call-in information is as follows:

Toll-free number: 1-800-225-9448

Alternate (toll) number: 1-203-518-9708

United Kingdom: 44 0800 048 7798

Netherlands: 31 0800 022 9530

When prompted for the conference ID, tell the operator AMGQ224 and you will be directed onto the call. The conference call will be available on the website www.amg-nv.com within twenty-four hours following completion of the call.
aextracker
0
quote:

€URO-Trader schreef op 24 juli 2024 20:01:

@zwarte ridder, slaat Varta op AMG?
Een zwarte ridder slaat te doen gebruikelijk in op een andere ridder tegen wie hij ten strijde trekt.
Doorgaans eindigde de strijd van een ridder in de arena met zijn neus in het mulle zand.
christo1
0
Lithium prijzen stabiel.

Probleem zit momenteel in de tweedehands markt voor EV, bijna niemand wil durft een tweedehands EV aanschaffen omwille van de resterende levensduur van de batterij, daar zal ook een oplossing voor gevonden moeten worden om dat vertrouwen te herstellen en zo de particulier te overtuigen om ook een tweedehands EV aan te schaffen, particulieren kopen nu eenmaal sneller tweedehands wagens.

Mvg.
Trx7
0
Nog een euro tot de 13, maar lithium prijzen zullen nog veel verder dalen is de verwachting. Dus de koers zal dan nog veel verder terugdalen. Wie had dit gedacht.... Koersen van richting de 10 euro.
christo1
1
quote:

Trx7 schreef op 25 juli 2024 09:07:

Nog een euro tot de 13, maar lithium prijzen zullen nog veel verder dalen is de verwachting. Dus de koers zal dan nog veel verder terugdalen. Wie had dit gedacht.... Koersen van richting de 10 euro.
Niet vergeten dat er 40% productie bijkomt vanaf einde dit jaar en volledig 2025, zelfs met de huidige lage prijzen zal dit leiden tot een hogere ebitda, tenzij de lithium prijzen vanaf dit punt nog snel gaan dalen.

Mvg.
Bio-marker
7
Wat feitjes over AMG en de financiële risico’s en vooruitzichten

- AMG has diversified revenue streams, with 25% from AMG Lithium, 44% from AMG Vanadium, and 31% from AMG Technologies in 2023.
- The company is positioning itself higher on the lithium value chain by building its first lithium hydroxide refinery in Germany.
- This diversification and strategic positioning may provide some resilience compared to companies focused on a single commodity.

AMG is reported to be one of the lowest-cost producers of lithium concentrate globally, with average production costs around $500-$616 per metric ton of lithium spodumene. This cost-effectiveness could provide a competitive advantage in challenging market conditions.

While AMG is a significant player in its niche markets, it's important to note that it's smaller in scale compared to industry giants like BHP, Glencore, or Teck Resources. These larger companies may have more resources to weather industry-wide challenges.

- AMG projects adjusted EBITDA of approximately $130 million for 2024, based on current price levels.
- The company maintains a 5-year guidance of $500 million or more in EBITDA, assuming a lithium carbonate equivalent price of $25,000.
- This forward-looking guidance suggests confidence in the company's long-term prospects, despite current market challenges.

In conclusion, while AMG is facing similar industry-wide pressures as its peers, its diversified portfolio, strategic positioning in growth markets like lithium, and cost-efficient operations provide some resilience. However, the company's smaller scale compared to industry giants may present both challenges and opportunities in navigating the current market environment. AMG's liquidity position appears relatively strong, which should help it weather near-term challenges, but investors should continue to monitor the company's performance and market conditions for a comprehensive assessment of its financial health relative to the industry.
4finance
0
quote:

Trx7 schreef op 25 juli 2024 09:07:

Nog een euro tot de 13, maar lithium prijzen zullen nog veel verder dalen is de verwachting. Dus de koers zal dan nog veel verder terugdalen. Wie had dit gedacht.... Koersen van richting de 10 euro.
Kijk wat er weer met BESI gebeurd vandaag na "slechte" cijfers. Ja, ja daar heb ik ook een positie ;-)
Als dat de voorbode wordt voor AMG na tegenvallende cijfers dan zal het hier ook -10%-15% gaan dalen.
Inmiddels geloof ik hier ook wel in het getal 10
Trx7
0
quote:

christo1 schreef op 25 juli 2024 09:28:

[...]

Niet vergeten dat er 40% productie bijkomt vanaf einde dit jaar en volledig 2025, zelfs met de huidige lage prijzen zal dit leiden tot een hogere ebitda, tenzij de lithium prijzen vanaf dit punt nog snel gaan dalen.

Mvg.
Q4 pas als het goed is pas. Maar goed, dat is dus nog meer aanod.
Eind 2020 was de lithium prijs zelfs nog een kwart van wat het nu is, dus dat daar nog heel wat van af gaat lijkt mij onvermijdelijk.

Denk overigens dat de prijs zodanig gaat terugzakken dat ook AMG in het rood gaat qua ebidta.
Trx7
1
quote:

4finance schreef op 25 juli 2024 09:44:

[...]

Kijk wat er weer met BESI gebeurd vandaag na "slechte" cijfers. Ja, ja daar heb ik ook een positie ;-)
Als dat de voorbode wordt voor AMG na tegenvallende cijfers dan zal het hier ook -10%-15% gaan dalen.
Inmiddels geloof ik hier ook wel in het getal 10
Wil het niet hardop zeggen, maar de 10 is een kwestie van tijd gezien de overschotten.
Fox WIld
1
quote:

Trx7 schreef op 25 juli 2024 09:46:

[...]

Q4 pas als het goed is pas. Maar goed, dat is dus nog meer aanod.
Eind 2020 was de lithium prijs zelfs nog een kwart van wat het nu is, dus dat daar nog heel wat van af gaat lijkt mij onvermijdelijk.

Denk overigens dat de prijs zodanig gaat terugzakken dat ook AMG in het rood gaat qua ebidta.
Hahaha, grapjas...
Fox WIld
4
quote:

Trx7 schreef op 25 juli 2024 09:47:

[...]

Wil het niet hardop zeggen, maar de 10 is een kwestie van tijd gezien de overschotten.
Misschien even de post van Bio-marker goed lezen.
Jij hebt het alleen maar over de lithiumprijzen. AMG haalt het grootste deel van de omzet uit vanadium en technology...
Trx7
1
quote:

Fox WIld schreef op 25 juli 2024 09:53:

[...]

Misschien even de post van Bio-marker goed lezen.
Jij hebt het alleen maar over de lithiumprijzen. AMG haalt het grootste deel van de omzet uit vanadium en technology...
Probeer alleen maar te duiden waarom de koers van 50 naar nu 14 is gegaan en nog steeds procenten per dag kan dalen.
9.115 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 ... 452 453 454 455 456 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 apr 2025 17:35
Koers 13,410
Verschil +0,430 (+3,31%)
Hoog 14,500
Laag 13,440
Volume 312.285
Volume gemiddeld 384.790
Volume gisteren 301.570

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront