Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Waterdichte tussenjas
0
silverbullet
0
quote:

JohnnyCashless schreef op 5 augustus 2024 16:30:

Gewaagd Pico Bello!

Er gloort weer hoop aan de horizon. Tijdens deze bloederige dag op de beurs weet Ebusco zijn eigen buslijn omhoog te koersen. Ik wens je van harte deze boot toe! Misschien dat er voor mij ook nog een Optimistje in zit!
Ik ben bang dat je alias naam "Cashless" voldoende zegt

Overig vindt iK pico bello wel humor ..ok veel water ..

www.youtube.com/watch?v=tjf5E-Ol8rs
Bye
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 5 augustus 2024 16:14:

[...]
Dat wordt geen happy end......!!!!
Dat moet een van de Jannnen zijn. Zit er heel relaxed.
pico bello
1
quote:

Marcel H. schreef op 5 augustus 2024 15:08:

[...]

Met de verkoop van je schip ga je dus de bussenbouwer steunen?
Erg gewaagde investering. Succes.
ik zeg ook wie nooit waagt zal nooit wat winnen
pico bello
0
quote:

Kanhetlager schreef op 5 augustus 2024 12:18:

[...]

Dit is correct. Je vergeet alleen dat ING toch nog zo'n 20% van de aandelen bezit. Dat is het enige waar ik me nog wat zorgen om maak. Was dit niet zo dan ging ik er 80% vanuit dat een faillissement aanstaande is.
zozo goed gezien
Bye
0
quote:

pico bello schreef op 5 augustus 2024 17:35:

[...]ik zeg ook wie nooit waagt zal nooit wat winnen
Zodra jij een reddingsboei aanbiedt schiet de koers omhoog.
Dat wordt morgen flink bijkopen.
Vandaag meer dan 6%+, morgen 10%+?
silverbullet
0
[quote alias=pico bello id=15397312 date=202408051746]
[...]zozo goed gezien
[/quot

En wat denk je dat de bank gaat doen met 20% waardeloze aandelen ?

Die gaan ze "afschrijven" en klaar !
Daarna gaan ze het verlies intern met de curator bespreken voor een doorstart

Er zijn nog maar 2 scenarios over
1. Failliet shut down
2. Failliet voor alle aandeelhouders en orders oppakken met nieuwe financiering.

Beide zijn voor de huidige blijvende aandeelhouder niet meer interessant anders dan nog wat wisselgeld eruit halen.
Daar bedoel ik dus verkopen voor het aandeel op 0.01 eur genoteerd staat
Blik dekkende afbijt
0
Er zijn in een paar dagen 9 vacatures opgevuld. Het verbaast mij dat ze nog 29 mensen zoeken.
27 in Nederland en 1 in Zweden en 1 in Duitsland.
Maurice1981
3
Excuus maar dit slaat echt nergens op Silverbullet. Het onderzoek door de externe consultant heeft aangetoond dat er voldoende marge zit om het reorganisatieplan uit te voeren. Denk je nu werkelijk dat de grootaandeelhouders hieraan voorbij gaan? Alsof een bank zijn besluitvorming niet moet onderbouwen aan zijn aandeelhouders en (interne)toezichthouders en "even" de boel afschrijft. Een faillisement zal de organsiatie echt geen goed doen.
pico bello
1
quote:

Marcel H. schreef op 5 augustus 2024 17:48:

[...]

Zodra jij een reddingsboei aanbiedt schiet de koers omhoog.
Dat wordt morgen flink bijkopen.
Vandaag meer dan 6%+, morgen 10%+?
wie weet ,het maakt mij niet uit ik heb geduld ,jou bedoelingen en van je vriendjes weten we ,maanden afzeiken om het bedrijf de grond in te boren ,maar het maakt mij niet uit ga zo door
Bye
1
quote:

Maurice1981 schreef op 5 augustus 2024 18:27:

Excuus maar dit slaat echt nergens op Silverbullet. Het onderzoek door de externe consultant heeft aangetoond dat er voldoende marge zit om het reorganisatieplan uit te voeren. Denk je nu werkelijk dat de grootaandeelhouders hieraan voorbij gaan? Alsof een bank zijn besluitvorming niet moet onderbouwen aan zijn aandeelhouders en (interne)toezichthouders en "even" de boel afschrijft. Een faillisement zal de organsiatie echt geen goed doen.
Dit bedrijf realiseert voor elke werkdag een tekort van meer
dan 4.500.000,00 Euro.
Wie is die externe consultant die heeft verteld dat er
voldoende marge bestaat om een reorganisatieplan
uit te voeren.
Toen het bedrijf van start ging was de geschatte waarde
ca.1 miljard Euro en nu nog slechts ca. 80 miljoen Euro.
Als er niet erg snel nieuw geld komt ontstaat automatisch
een faillissement. En een faillissement betekent het einde,
Elk kwartaal wordt door het management een update gepresenteerd
waaruit blijkt dat het bedrijf nauwelijks nog op eigen benen
kan blijven staan.
pico bello
0
quote:

Marcel H. schreef op 5 augustus 2024 20:51:

[...]

Dit bedrijf realiseert voor elke werkdag een tekort van meer
dan 4.500.000,00 Euro.
Wie is die externe consultant die heeft verteld dat er
voldoende marge bestaat om een reorganisatieplan
uit te voeren.
Toen het bedrijf van start ging was de geschatte waarde
ca.1 miljard Euro en nu nog slechts ca. 80 miljoen Euro.
Als er niet erg snel nieuw geld komt ontstaat automatisch
een faillissement. En een faillissement betekent het einde,
Elk kwartaal wordt door het management een update gepresenteerd
waaruit blijkt dat het bedrijf nauwelijks nog op eigen benen
kan blijven staan.
oh ik dacht een tekort van 4.500.000,00 per uur
silverbullet
1
Mijn uitleg is niet als belediging of misplaatst bedoeld, maar als mij visie op het treurige verloop van een bussen bouwer die het ravijn in rijdt.

Helaas hebben een aantal mensen
een koolstofvezel plaat voor hun kop.
pico bello
0
quote:

silverbullet schreef op 5 augustus 2024 21:54:

Mijn uitleg is niet als belediging of misplaatst bedoeld, maar als mij visie op het treurige verloop van een bussen bouwer die het ravijn in rijdt.

Helaas hebben een aantal mensen
een koolstofvezel plaat voor hun kop.
zeker ,zonde van al die moeite
Bye
0
quote:

pico bello schreef op 5 augustus 2024 21:37:

[...]oh ik dacht een tekort van 4.500.000,00 per uur
In een etmaal gaat het om een bedrag van
ca. 26.785,00, per uur slechts 446.43.
Bedragen zijn in Euro’s.
Bye
0
quote:

silverbullet schreef op 5 augustus 2024 21:54:

Mijn uitleg is niet als belediging of misplaatst bedoeld, maar als mij visie op het treurige verloop van een bussen bouwer die het ravijn in rijdt.

Helaas hebben een aantal mensen
een koolstofvezel plaat voor hun kop.
Die plaat werd hun voor de kop gehouden door
het management en daarom konden ze ook
niet het feestgedruis bij Ebusco in Deurne
waarnemen.
Daar werd namelijk met geld gesmeten.
silverbullet
1
quote:

Maurice1981 schreef op 5 augustus 2024 18:27:

Excuus maar dit slaat echt nergens op Silverbullet. Het onderzoek door de externe consultant heeft aangetoond dat er voldoende marge zit om het reorganisatieplan uit te voeren. Denk je nu werkelijk dat de grootaandeelhouders hieraan voorbij gaan? Alsof een bank zijn besluitvorming niet moet onderbouwen aan zijn aandeelhouders en (interne)toezichthouders en "even" de boel afschrijft. Een faillisement zal de organsiatie echt geen goed doen.
Onzin ?
Wat onzin is dat het er een externe consultant is dat heeft toch totaal geen zin !
Verder is de externe consultant bedoeld om aan te tonen dat er "gereorganiseerd" diend te worden en veel minder specifieke bussen accessoires voor elke order moet komen dus meer massa productie
Nou nou wat een conclusie dat had de koffie juffrouw je daar ook kunnen vertellen.
En waarom denk je dat grootaandeelhouder Van de Valk zijn aandelen al aan het verkopen was?
Er wordt gewoon een rapport opgemaakt indirect door de bank met als uitkomst:
Aanvraag faillissement en met een doorstart met speciale voorwaarden

Ik blijf bij de feiten en denk rationeel.
StoplossBurner
0
Die geproduceerde uitkomst van de externe consultant (extern is niet onafhankelijk, dan zou deze door een derde partij zijn gefinancierd) is uiteraard niet veel meer dan een opgeleukt en opgepoetst prospectus voor potentiele geldschieters en voor sommige groot aandeelhouders wellicht een doekje voor het bloedende ego: "Zie je wel!. Hebben we het toch nog niet zo slecht gezien bij deze investering!"). Zou daar niet teveel waarde aan hechten en zelf die postzegel sommetjes maken. Het leidt geen twijfel dat er tot 2026 simpelweg geen winst wordt gemaakt. Dus komend anderhalf jaar moet er wederom fors bijgepast worden. Wie gaat dat toch in hemelsnaam doen? En waarom zou die partij niet wachten op een eventuele doorstart?

Verder sluit ik mij geheel aan bij silverbullet. De uitkomst van dat rapport kan iedereen uit de automotive wel verzinnen/opmaken.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mrt 2025 17:35
Koers 0,552
Verschil -0,034 (-5,82%)
Hoog 0,584
Laag 0,540
Volume 594.464
Volume gemiddeld 1.284.979
Volume gisteren 497.841

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront