TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom September 2024

755 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
pwijsneus
2
quote:

JustRevisited schreef op 19 september 2024 17:45:

Politieke druk:

ACEA roept beleidsmakers in Europa op om maatregelen te nemen. De belangenorganisatie stelt dat energie te duur is, dat er te weinig oplaadplekken zijn en dat er nieuwe subsidies moeten komen om de verkoop van schonere auto's aan te jagen.

Voor wat betreft EV verkopen in Duitsland. Precies een jaar geleden was er een run op EV’s om nog net in aanmerking te komen voor subsidie die daarna zou stoppen. Dus de vergelijkingsbasis vertekent ook sterk.

Er zal een lobby starten voor nieuwe subsidies en de Duitse autofabrikanten hebben wel invloed in Berlijn.
Lokale situatie: Google eens op netcongestie. Dat krijg je als Nederland wordt "gemanaged", dit is een fundamenteel probleem breder dan EV laders. We hebben mensen nodig die weten hoe het zit, dit is echter veel te inhoudelijk voor de meeste politici. We hebben meer engineers nodig. Mensen met een visie, en een concreet meerjarenplan. Met technisch werkbare oplossingen, die er gewoon zijn. Zet die Universiteiten is nuttig in. 50% van de aangeboden opleidingen hebben wel als maatschappij helemaal geen vraag naar. En 15% komt uit het buitenland, waarvan 14% de dag later vertrekt als ze de buit binnen hebben. Qua opleidingsniveau, reputatie en kosten is NL een zeer aantrekkelijke optie voor buitenlandse student. Maar wat hebben wij er aan als bijna iedereen hem peert zodra ze voor nop het van ons geleerd hebben? Probeer ze dan of hier te houden, of knijp ze financieel uitvraag een marktconforme prijs. Dat is niet meer dan redelijk.

Als we vandaag de Delta-Werken moesten bouwen hadden we de komende 30 jaar 30 miljard opgemaakt aan adviesen, klankborden, consultatierondes nog een adviescommissie, maar er was geen schop de grond ingegaan.

Actie!
tatje
0
Hoop het niet !

Maar denk dat de shorters en vrienden morgen wel een antwoord klaar hebben :-)
Alrob2
0
quote:

tatje schreef op 19 september 2024 19:43:

Hoop het niet !

Maar denk dat de shorters en vrienden morgen wel een antwoord klaar hebben :-)
Niet doemdenken: angst is een slechte emotie.
vreemdvermogen
2
Fijn die stijging van vandaag. Stelt mn porto in een iets beter perspectief. Nog 35 cent voor breakeven. Maar wel oppassen dat we niet blij gemaakt worden met een dode mus. Ik vind de 7,50 nog steeds een reeele waardering. That's a long way to go. But keep on the faith.
DYEX
0
quote:

tatje schreef op 19 september 2024 19:43:

Hoop het niet !

Maar denk dat de shorters en vrienden morgen wel een antwoord klaar hebben :-)
Ben benieuwd. Als ze morgen weer uitbreiden en de hele bied wegnemen tussen 09:00 en 10:00 uur, dan was het dus slechts om vanaf weer een wat hoger niveau te kunnen shorten.

Of, ze weten al hoe het ervoor staat bij de Q3-cijfers en rekenen op HG, zoals ze de afgelopen tig jaar altijd hebben kunnen doen.
visje
2
koers einde beurs op ""day high"" of bija is vaak een goed teken. omzet vandaag ook behoorlijk.
aandeel staat op buy, vandaag ook gedaan
Wereldbelegger
1
Duitse minister van Economische Zaken roept ‘autotop’ bijeen vanwege crisis in autosector

De Duitse minister van Economische Zaken Robert Habeck heeft voor komende maandag een ‘autotop’ bijeengeroepen waar hij autobouwers, vakbonden en toeleveranciers verwacht. Meerdere alarmerende berichten in de afgelopen weken wijzen op een crisis in de Duitse autosector.

De Duitse autobouwers kampen met een lage verkoop en de hoge kosten die ze moeten maken voor de omschakeling naar elektrische voertuigen. In de eerste helft van dit jaar daalde de nettowinst van Volkswagen met 14 procent, BMW noteerde een daling met bijna 15 procent en Mercedes-Benz zelfs bijna 16 procent. Ook toeleveranciers beginnen de problemen te ondervinden.

www.volkskrant.nl/economie/duitse-min...
Wereldbelegger
1
Verkoop elektrische auto's opnieuw gekelderd in Europa

Europese autodealers kunnen elektrische modellen aan de straatstenen niet kwijt. In augustus is de verkoop van volledig elektrische auto's met maar liefst 44 procent gedaald vergeleken met vorig jaar, blijkt uit cijfers van brancheorganisatie ACEA.

Het is de vierde maand op rij dat de verkoop is gedaald. Onder meer in de twee belangrijkste Europese automarkten, Duitsland en Frankrijk, zakte de verkoop in. Vooral bij onze oosterburen was de daling spectaculair, met een min van maar liefst 69 procent vergeleken met augustus vorig jaar.

Bij de plug-inhybrides ging het afgelopen maand iets minder slecht, met een daling van 'slechts' 22,3 procent. De overige hybrides zagen wel een kleine verkooptoename van 6,6 procent.

Wereldwijd staat de verkoop van elektrische auto's al een tijdje onder druk. Dat komt voor een groot deel door het afbouwen van subsidies. Zo is onder andere in Duitsland de subsidie verdwenen, wat bij Volkswagen al heeft geleid tot grote problemen. Verschillende fabrikanten hebben de introductie van nieuwe modellen de afgelopen tijd uitgesteld door de malaise in de markt.

www.nu.nl/economie/6328725/verkoop-el...
Vive tu vida positivamente
3
Nog iemand iets van WB gehoord?!
Als de koersen stijgen moeten er meestal tegenvallende berichten over de autobranche benoemd worden.
Op en Neer
1
Shorters zullen nu wel beginnen te twijfelen. Als zij gaan terugkopen, dan zal de koers snel en hard oplopen. We gaan het meemaken.
Beperktedijkbewaking
3
Weten jullie het nog?
Dat we in dit forum schreven over autonoom rijden, over Mobileye? Die Israëli's die zeiden dat ze alleen met optische camera's autonoom konden rijden? Voor ik meen 10 miljard overgenomen door Intel?

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/M...

Net zoiets als Musk, die zei dat het alleen met Lidar kon?

TT schermde met RoadDNA, zelfs even met radar-RoadDNA in samenwerking met Bosch. Ze namen ook een Duits clubje over, Autonomos of zoiets. Die jongens werden beloond met RSU's.

Van dat alles verder nooit meer iets bij TT gehoord...
Opgegeven en afgevoerd? Of achter de schermen stilletjes bezig? In ieder geval zonder waarde op de balans, TT doet niet meer in kennis-assets. Zo vergankelijk is hun know-how dus....
Alrob2
0
quote:

Op en Neer schreef op 20 september 2024 07:42:

Shorters zullen nu wel beginnen te twijfelen. Als zij gaan terugkopen, dan zal de koers snel en hard oplopen. We gaan het meemaken.
Winstnemingen zullen vandaag een andere beurs opleveren.
tatje
0
Ik koop niet meer.

Maar verkoop ook niet meer.

Met deze TT selectie moet ik het doen !

Status quo

te lief, dus toch :-)

Ik ga er vanuit dat de meesten vrijstaand wonen ;-)

Dus ff keihard

www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI
Op en Neer
0
quote:

tatje schreef op 20 september 2024 09:10:

Ik koop niet meer.

Maar verkoop ook niet meer.

Met deze TT selectie moet je het doen !

Status quo

te lief, dus toch :-)

Ik ga er vanuit dat de meesten vrijstaand wonen ;-)

Dus ff keihard

www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI
Wij blijven mooi meerijden in het peleton, dan heb je de meeste kans dat je het overleeft.
JustRevisited
0
quote:

Op en Neer schreef op 20 september 2024 09:13:

[...]
Wij blijven mooi meerijden in het peleton, dan heb je de meeste kans dat je het overleeft.
Laat het peloton de kopgroep maar eens naderen. Small en midcap heeft veel last gehad van hoge rente.

TomTom zelf niet — want zij hebben veel cash op de bank — maar het aandeel tomtom zit ook in small en midcap beleggingsfondsen.

Er is een uitstroom uit die fondsen geweest (dus een instroom naar andere beleggingen) omdat small en midcaps vaak geld nodig hebben en bovengemiddeld last hebben van hoge rentes. Hoewel het voor TT niet geldt, geldt het wel voor een mixfund in small/mid cap
Op en Neer
1
quote:

JustRevisited schreef op 20 september 2024 09:20:

[...]

Laat het peloton de kopgroep maar eens naderen. Small en midcap heeft veel last gehad van hoge rente.

TomTom zelf niet — want zij hebben veel cash op de bank — maar het aandeel tomtom zit ook in small en midcap beleggingsfondsen.

Er is een uitstroom uit die fondsen geweest (dus een instroom naar andere beleggingen) omdat small en midcaps vaak geld nodig hebben en bovengemiddeld last hebben van hoge rentes. Hoewel het voor TT niet geldt, geldt het wel voor een mixfund in small/mid cap
Er is veel naar techfondsen gegaan. Ik lees veel maandbulletins van grotere beleggingsfondsen en zijn komen steeds met een samenvatting. De trend was van klein naar groot. Groot had meer groei, zekerheid en waardegroei.
JustRevisited
0
quote:

Op en Neer schreef op 20 september 2024 09:37:

[...]
Er is veel naar techfondsen gegaan. Ik lees veel bulletins van grotere beleggingsfondsen en zijn komen steeds met een samenvatting. De trend was van klein naar groot. Groot had meer groei, zekerheid en waardegroei.
Klein en mid heeft een inhaalslag te maken als groot op zijn highs zit
755 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 4,022
Verschil -0,106 (-2,57%)
Hoog 4,160
Laag 3,964
Volume 566.861
Volume gemiddeld 268.136
Volume gisteren 522.853

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront