Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2024

TraderT123
0
Gaan we dit jaar nog een overnamebod meemaken? Door Delivery Hero ism Prosus wellicht?
Ratio
1
quote:

The Munger Games schreef op 14 november 2024 08:37:

[...]

Er kan een boete hangen aan het eerder aflossen van convertibles.
En inderdaad: dit jaar zal er nog eens een groot papieren verlies zijn. So what?

Niet iedereen lijkt te beseffen dat we een netto schuldenvrij bedrijf bezitten dat fcf positief is. Zoals Mr. Trade aanbrengt kan wat schuld aanhouden zelfs verstandig zijn (hefboom op winst) en dus is er cash over voor extra aandeleninkopen, investeringen of overnames (behoede ons daarvan..).
Niks, het enige wat mij interesseert is de FCF per aandeel tov. mijn GAK; dat zit wel snor.

Ik snap heus wel dat leverage erg lucratief kan zijn, maar ik ben over het algemeen gewoon niet zo'n fan van buybacks. Ik zie het vaak als een onvermogen om kapitaal te herinvesteren in het bedrijf.
Hogan
1
We beginnen iets lager om de twijfel te voeden en daarna weer naar de 13,70. Succes
Shorters zullen toch gaan terug kopen.
Ratio
0
quote:

Trx7 schreef op 14 november 2024 08:48:

[...]

Zulke vragen zijn tegenwoordig ook handig om aan chat gpt te stellen.

Wanneer Just Eat Takeaway (JET) zijn contante positie en uitstaande obligaties tegen elkaar zou wegstrepen, zou dit vooral gevolgen hebben voor de intrinsieke waarde, afhankelijk van de waarde van de obligaties op de balans. De obligaties worden meestal genoteerd als een schuld op de balans, net als een normale lening, met renteverplichtingen en aflossingsvoorwaarden. Zodra de contante middelen worden aangewend om obligaties terug te betalen of af te lossen, daalt de liquide positie, maar ook de uitstaande schuld en daarmee de rentelast in toekomstige periodes.

Voor de intrinsieke waarde betekent dit dat de netto-activa van JET mogelijk afnemen, maar ook dat de rentelasten dalen, wat toekomstige kasstromen en winstgevendheid ten goede kan komen. In termen van balanswaardering blijven de obligaties opgenomen als langetermijnverplichtingen (zolang ze niet zijn afgelost), en door aflossing verlaagt JET de schuld op de balans, wat de solvabiliteit en de vermogenspositie kan verbeteren.

Of dit voor JET strategisch zinvol is, hangt sterk af van de rentevoet van de obligaties versus de huidige marktvoorwaarden en hun liquiditeitsbehoeften.
Nou, daar heb ik chatGPT niet voor nodig hoor. De enige reden dat ik het vraag is omdat iedereen hier praat over dat JET na de verkoop van GH nagenoeg "schuldenvrij" zou zijn, terwijl ik (bijna) niemand heb horen praten over de uitstaande obligaties.

Tenzij je bij voorbaat al de uitstaande obligaties afstreept tegen de cash positie.
The Munger Games
0
quote:

Ratio schreef op 14 november 2024 08:58:

[...]

Nou, daar heb ik chatGPT niet voor nodig hoor. De enige reden dat ik het vraag is omdat iedereen hier praat over dat JET na de verkoop van GH nagenoeg "schuldenvrij" zou zijn, terwijl ik (bijna) niemand heb horen praten over de uitstaande obligaties.
Ze zijn toch netto schuldenvrij na de verkoop (of nog maximaal €100 miljoen netto schulden)?
Drs P.
0
@monkeytail
3
Belangrijk is te beseffen dat JET nu een betere positie heeft tov concurrenten. Het kan nu full blow inzetten op groei in de markten zonder schuldenlast. Ze kunnen snel marktaandeel terugwinnen door marketing op te schroeven. Verder is de concentratie op de voornaamste peilers in EU en Azië een voordeel. Nu eerst die shorters eruit.
Eagle1959
1
quote:

hardijs schreef op 14 november 2024 08:04:

[...]

eens
Kijk eens naar de balans van JET. Als je dat niet kunt, kom dan ook niet met dit soort onzin.
Jonge_belegger
0
quote:

Hogan schreef op 14 november 2024 08:57:

We beginnen iets lager om de twijfel te voeden en daarna weer naar de 13,70. Succes
Denk dat je van een koude kermis thuiskomt. Shorters bepalen de koers en die laten zich echt niet 1,2,3 buitenspel zetten op een koers rond € 13.
Corcorrectie
0
quote:

Jonge_belegger schreef op 14 november 2024 09:02:

[...]
Denk dat je van een koude kermis thuiskomt. Shorters bepalen de koers en die laten zich echt niet 1,2,3 buitenspel zetten op een koers rond € 13.
Zo blijkt wel weer, goeie opening.
Jonge_belegger
0
quote:

Drs P. schreef op 14 november 2024 09:01:

trap er niet in, ze doen hun uiterste om de koers te drukken om te kunnen coveren
Trap er niet in; de koers liegt niet.
Hendrik Roo
0
Er is gesuggereerd dat partijen de koers van JET naar beneden hebben gedrukt om Jitse te bewegen Grubhub te verkopen. Persoonlijk vind ik het meer voor de hand liggen dat Jitse hier zelf de hand in heeft. Dit om zoveel als mogelijk aandelen in te kopen.
Beurs goeroee
0
Geen ifood meer, geen grubhub en gewoon in de 12 regionen. Zegt genoeg dit. Go Jitse Rood!
Johnson
2
quote:

hardijs schreef op 14 november 2024 09:04:

zo de eerste -3% hebben we te pakken
Ga ergens anders z..ken, irritant menneke.Je kunt instappen nú het nog gaat .
Ratio
0
Waarom loopt iedereen zich zo te ergeren aan shorters? Ik geloof in de lange termijn potentie van JET, dus hoe meer ze shorten, hoe meer ze IMHO terug zullen moeten kopen, hoe groter de kans op een stevige shortsqueeze.
Snances
0
dader
0
quote:

Snances schreef op 14 november 2024 09:08:

Eens zien wie vandaag vandaag ballen heeft. De 13% moet er eerst even uit...
Rustig wachten om weer in te stappen.
45.279 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 ... 2260 2261 2262 2263 2264 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 11,735
Verschil -0,025 (-0,21%)
Hoog 11,850
Laag 11,710
Volume 1.308.757
Volume gemiddeld 1.820.481
Volume gisteren 1.462.189

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront