AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

9.113 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 ... 452 453 454 455 456 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

Gert van Harskamp
17 nov. 2024in Financieel

Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
Aandachtige lezer
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 10:43:

’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

Gert van Harskamp
17 nov. 2024in Financieel

Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
Echt een Telegraafstuk.
Binnenkort misschien een verhandeling dat het geen zin heeft om eigen militaire middelen te produceren, omdat China en Noord-Korea dat veel goedkoper kunnen.
Neemt niet weg, dat zolang het China lukt om de prijs van lithium kunstmatig laag te houden dit lastig blijft of om slimme en principiële oplossingen vraagt.
VeniVidiMerui
0
Het is hier waarschijnlijk al vaker besproken. Maar hoe kan het eigenlijk dat de lithium prijs zo belangrijk is voor AMG? Ze zijn toch zelf geen miner. Ze processen lithium. Dus als lithium goedkoop is dan is het voor AMG toch ook goedkoper aan het begin van de keten? Zo lang zij de lithium vervolgens processen met de beste prijs/kwaliteit verhouding dan zouden ze toch gewoon bakken met winst moeten maken..?
pietje-2005
0
Maar ze zaten toch in Brasil in een mijn ?
En deelnemer in toekomstig project in Duitsland ?
Mrs. Smith
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 10:43:

’Grondstoffenketen voor elektrische auto’s in het westen niet haalbaar; steeds afhankelijker van China’

Gert van Harskamp
17 nov. 2024in Financieel

Amsterdam - Het is economisch niet haalbaar om in Europa of de Verenigde Staten een toeleveringsketen op te zetten voor kritische mineralen voor batterijproductie en elektrische auto-industrie. China zal nog lange tijd de controle daarover houden.

De lithiummijn van Albemarle in Nevada, Verenigde Staten.

www.telegraaf.nl/financieel/152143465...
Exact de spijker op zijn kop en de reden dat AMG probeert te doorbreken. Heeft daar uiteraard wel hulp bij nodig van andere industrieën oa batterijmakers, beleidmakers, "Trumptarieven", enz enz
BudFoXx
0
Wat is AMG waard per aandeel als alle onderdelen worden verkocht eigenlijk bij een liquidatie?
DeZwarteRidder
1
quote:

BudFoXx schreef op 20 november 2024 14:42:

Wat is AMG waard per aandeel als alle onderdelen worden verkocht eigenlijk bij een liquidatie?
Ca 40 tot 50 euro.
Het mannetje van de radio
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 14:50:

[...]

Ca 40 tot 50 euro.
Snel een 'Te Koop' bord in de tuin zetten dan ;-)
DeZwarteRidder
4
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 20 november 2024 14:54:

[...]Snel een 'Te Koop' bord in de tuin zetten dan ;-)
Eerst moet Heinz uit de tuin geflikkerd worden.
geldmaker
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 november 2024 15:08:

[...]

Eerst moet Heinz uit de tuin geflikkerd worden.
Die moet er uit gedragen worden. Gaat nooit weg met zijn bizarre salaris.
Hoosier
0
(ABM FN-Dow Jones) BASF en Vulcan Energy gaan onderzoeken doen naar een project dat geothermische warmte kan leveren voor BASF, in combinatie met lithiumwinning in Ludwigshafen, waar BASF het grootste chemiecomplex ter wereld heeft staan.

Daarmee zou kunnen worden voorzien in een flink deel van de warmtebehoefte van BASF. Na de energieproductie zou het lithiumzout worden vervoerd naar de lithiumfabriek van Vulcan in Frankfurt, die er lithiumhydroxide voor elektrische auto's van maakt.
Kruimeldief
0
De enige fabriek in Europa (behalve VK) die lithiumhydroxide maakt staat toch in Bitterfeld en is van ons AMG?
Mrs. Smith
0
quote:

Kruimeldief schreef op 20 november 2024 17:22:

De enige fabriek in Europa (behalve VK) die lithiumhydroxide maakt staat toch in Bitterfeld en is van ons AMG?
Yep VK is nog in aanbouw en er zijn nog verschillende plannen in Europa maar voor zover ik weet nog geen palen in de grond .....
Hopper58
0
Uit een artikel in De Morgen 20/11. AMG kan in ieder geval Li(OH)2 leveren in Europa:

'Zo blijft Europa toch afhankelijk van andere landen?

“Dat lijkt mij dan ook niet erg. Bij Japanse autofabrikanten zie je dat ook: onder andere het Zuid-Koreaanse Kia en het Japanse Honda vestigden zich bij ons. Daar maken we toch ook geen probleem van? Wat meer zorgen mag baren is dat de ruwe materialen - zoals kobalt, nikkel en lithium - bijna allemaal in handen zijn van China. Ze hebben de hele aanvoerketen gemonopoliseerd. We kunnen onze afhankelijkheid daarvan afbouwen, maar de volumes die we in Europa kunnen ontginnen zijn niet groot genoeg om volledig onafhankelijk te worden.

“Daarom zou Europa best inzetten op recyclage, want een lithium-ionbatterij kan je voor 99 procent recycleren. Daar heeft Europa wel mogelijkheden en die hele markt ligt nog open. Zo zouden we over enkele decennia een volledig circulaire economie rond de batterijmaterialen kunnen opzetten.” '

www.demorgen.be/nieuws/europese-fabri...
xof
0
9.113 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 ... 452 453 454 455 456 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 14,060
Verschil +0,100 (+0,72%)
Hoog 14,060
Laag 13,820
Volume 144.299
Volume gemiddeld 255.463
Volume gisteren 298.819

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront