Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Pac-Man
0
Pac-Man
0
Kreeg de link niet verstuurd, maar Gotion lijkt ook wat meer voet aan de grond te krijgen hier in Europa.
DeDekker
1
quote:

Huubke schreef op 13 december 2024 09:26:

[...]

Toch slim van de chinezen om de onderdelen maar mondjesmaat uit te leveren aan EU busbouwers zodat we hier gedwongen worden rechtstreeks bij de chinezen de bussen te bestellen.
Chinezen worden volgend jaar voor een appel en een ei eigenaar van Ebusco. De koers is er goed genoeg voor.
StoplossBurner
2
quote:

kweetnie schreef op 13 december 2024 10:07:

zeroemissiebus.nl/project/kwartaalmon...
Mooie bron. In nederland heeft Ebusco dus 23 bussen geleverd van 1 okt 2023 - 1 okt 2024. En slechts 5 bussen 1 april 2024 - 1 okt 2024. Zoals Q3 cijfers ook al aangaven nam het productietempo alleen maar af de laatste 4 a 5 maanden i.p.v. toe.

@Huubke; werd ook gewoon niet veel geleverd vanwege 'keuzes in inkoopcapaciteit' dan wel achterstallige betalingen die eerst voldaan moesten worden voor de leveranciers iets wilde leveren? Verder hebben onderdelen soms ook gewoon domweg een levertijd; dan moet je ze wel op tijd bestellen en goed in beeld hebben wat er nu allemaal mist en al besteld is. Dat kon je ook als kritiek naar de eigen organisatie toe lezen van CEO Schreyer voor de oplettende lezer tussen de regels door.
boialvo1978
0
quote:

DeDekker schreef op 13 december 2024 10:07:

[...]
Chinezen worden volgend jaar voor een appel en een ei eigenaar van Ebusco. De koers is er goed genoeg voor.
als dat op een koers van 2 euro of hoger zou zijn ben ik helemaal gelukkig...
Goedekans
2
quote:

boialvo1978 schreef op 13 december 2024 10:22:

[...]
als dat op een koers van 2 euro of hoger zou zijn ben ik helemaal gelukkig...
Wel 2 euro is wel erg weinig. Ik denk eerder aan 4 euro of meer.
Huubke
1
quote:

StoplossBurner schreef op 13 december 2024 10:19:

[...]

Mooie bron. In nederland heeft Ebusco dus 23 bussen geleverd van 1 okt 2023 - 1 okt 2024. En slechts 5 bussen 1 april 2024 - 1 okt 2024. Zoals Q3 cijfers ook al aangaven nam het productietempo alleen maar af de laatste 4 a 5 maanden i.p.v. toe.

@Huubke; werd ook gewoon niet veel geleverd vanwege 'keuzes in inkoopcapaciteit' dan wel achterstallige betalingen die eerst voldaan moesten worden voor de leveranciers iets wilde leveren? Verder hebben onderdelen soms ook gewoon domweg een levertijd; dan moet je ze wel op tijd bestellen en goed in beeld hebben wat er nu allemaal mist en al besteld is. Dat kon je ook als kritiek naar de eigen organisatie toe lezen van CEO Schreyer voor de oplettende lezer tussen de regels door.
Probleem is dat er massaal de 3.0 is verkocht. Daar zijn de marges stukken groter dan bij de 2.2
Maar helaas zijn er op alle vlakken problemen mee. Onderdelen, logistiek, productie etc.

Bij de 2.2 had je een redelijk constante flow van bussen naar klanten toe. En dus een constante inkomstenbron. Want de onderdelenvoorziening hiervoor is redelijk onder controle en de bussen worden al grotendeels geassembleerd in China.
Trx7
1
De rust lijkt teruggekeerd op en hogere bodem. Lijkt een opmaat naar een nieuwe forse sprong omhoog.
hoeky
0
De stoelendans lijkt even klaar idd...
Als het zo doorgaat vanmiddag, blijft de handel zowaar rond het 3 maandelijkse gemiddelde..
Beetje rust in de tent lijkt me ook voor het bedrijf geen slechte...
Frans Haan
0
quote:

Huubke schreef op 13 december 2024 11:16:

[...]

Probleem is dat er massaal de 3.0 is verkocht. Daar zijn de marges stukken groter dan bij de 2.2
Maar helaas zijn er op alle vlakken problemen mee. Onderdelen, logistiek, productie etc.

Bij de 2.2 had je een redelijk constante flow van bussen naar klanten toe. En dus een constante inkomstenbron. Want de onderdelenvoorziening hiervoor is redelijk onder controle en de bussen worden al grotendeels geassembleerd in China.
Das niet waar, marge is groter bij een 2.2. die is om te bouwen veeel goedkoper dan een 3.0.

Waar het fout gaat is als jij zegt tegen de klant wil je een bus met een verbruik van 0,65 kWh per km of een bus met 1 kWh per km.

Tsja op een jaar kilometrage van 120.000 km is dat 42000 kWh. Voor de consument is dat bijna 10000 euro die niet naar de tco van je bus gaat.
Huubke
0
quote:

Frans Haan schreef op 13 december 2024 12:20:

[...]

Das niet waar, marge is groter bij een 2.2. die is om te bouwen veeel goedkoper dan een 3.0.

2.2 is veel goedkoper om te produceren, maar de aanschafprijs is ook heel stuk lager.
Frans Haan
0
quote:

Huubke schreef op 13 december 2024 12:22:

[...]

2.2 is veel goedkoper om te produceren, maar de aanschafprijs is ook heel stuk lager.
Neeh is niet zo. Maar goed wat weet ik ervan he. :)
StoplossBurner
0
quote:

Kwi Bus schreef op 13 december 2024 12:58:

www.tijd.be/dossier/beursrally/maak-k...
archive.ph/Hdpfl

Samenvatting van deze persoon: Ebusco wil hij niet in zijn portefeuille "‘Ik geloof nul komma nul in dat bedrijf, maar het is volatiel en het sentiment wijst me in die richting."

Maar alleen om te traden omdat het zo volatiel is. M.a.w. onderschrijft deze persoon wat ik vaker aanhaal; dit bedrijf is voor de speculanten/gokkers en traders, niet voor beleggers.
Opentop
0
quote:

StoplossBurner schreef op 13 december 2024 13:08:

[...]

archive.ph/Hdpfl

Samenvatting van deze persoon: Ebusco wil hij niet in zijn portefeuille "‘Ik geloof nul komma nul in dat bedrijf, maar het is volatiel en het sentiment wijst me in die richting."

Maar alleen om te traden omdat het zo volatiel is. M.a.w. onderschrijft deze persoon wat ik vaker aanhaal; dit bedrijf is voor de speculanten/gokkers en traders, niet voor beleggers.
Conclusie is ook dat als die nog in Adobe zit hij deze keer niet bij de top 3 zal staan.
Huubke
1
quote:

Frans Haan schreef op 13 december 2024 12:23:

[...]

Neeh is niet zo. Maar goed wat weet ik ervan he. :)
Zal het doorgeven dat de tenders niet kloppen.
Frans Haan
0
quote:

Huubke schreef op 13 december 2024 13:22:

[...]

Zal het doorgeven dat de tenders niet kloppen.
Daar keek ik ook nooit naar.
12.943 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 ... 644 645 646 647 648 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:35
Koers 0,770
Verschil -0,037 (-4,60%)
Hoog 0,929
Laag 0,766
Volume 3.235.505
Volume gemiddeld 1.733.942
Volume gisteren 474.917

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront