AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

9.113 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 » | Laatste
VLiTaNbase
0
quote:

€URO-Trader schreef op 23 december 2024 19:27:

Slimme zet.

Wat is grafietmateriaal? Grafiet wordt het meest gebruikt als anodemateriaal bij de productie van lithium-ionbatterijen vanwege de relatief lage kosten en de energiedichtheid. Grafiet heeft geweldige geleidende eigenschappen en is voor het grootste deel gemakkelijk verkrijgbaar. Waarom wordt grafiet gebruikt in batterijen? Dit is de meest voorkomende keuze voor transport voor grafietanoden omdat ze goed omgaan met de stroom lithiumionen tijdens het opladen en ontladen. Er worden 3 hoofdtypen grafiet gebruikt in het proces; natuurlijk, synthetisch en bolvormig grafiet. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen, maar ze moeten hoe dan ook op fijne formaten worden gezeefd om voor de industrie te werken. Het zeven van grafiet voor batterijmaterialen kan een lastig proces zijn vanwege de wisselende vorm van grafiet. Veel van de poedervereisten vereisen dat het kleiner is dan 44 micron en traditionele zeefmachines hebben niet de energie om grafiet op deze formaten te zeven.
Bij AMG Graphite (onder AMG Technologies) gaat het om Natuurlijk grafiet uit Sri Lanka en Duitsland en er wordt ook iets gedaan in China.
Natuurlijk grafiet staat zowel op de EU lijst als op de US lijst van kritieke ruwe grondstoffen (materialen).

Zie ook:
gk-graphite.com/home
Betweter
4
quote:

€URO-Trader schreef op 23 december 2024 19:27:

Slimme zet.

Wat is grafietmateriaal? Grafiet wordt het meest gebruikt als anodemateriaal bij de productie van lithium-ionbatterijen vanwege de relatief lage kosten en de energiedichtheid. Grafiet heeft geweldige geleidende eigenschappen en is voor het grootste deel gemakkelijk verkrijgbaar. Waarom wordt grafiet gebruikt in batterijen? Dit is de meest voorkomende keuze voor transport voor grafietanoden omdat ze goed omgaan met de stroom lithiumionen tijdens het opladen en ontladen. Er worden 3 hoofdtypen grafiet gebruikt in het proces; natuurlijk, synthetisch en bolvormig grafiet. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen, maar ze moeten hoe dan ook op fijne formaten worden gezeefd om voor de industrie te werken. Het zeven van grafiet voor batterijmaterialen kan een lastig proces zijn vanwege de wisselende vorm van grafiet. Veel van de poedervereisten vereisen dat het kleiner is dan 44 micron en traditionele zeefmachines hebben niet de energie om grafiet op deze formaten te zeven.
Dat ze hun belang terugkopen duidt erop dat er ontwikkelingen aanstaande zijn en dat AMG de regie in handen wil hebben. Ze doen dit niet zomaar.
€URO-Trader
1
quote:

€URO-Trader schreef op 19 december 2024 10:20:

Enige tijd geleden kocht en verkocht ik aandelen in de +€30 regionen. De huidige prijs beschouw ik als een koopje. Alias Lepre Chaun is juist, het is een kwestie van wachten. Zit er heden met 15% vd portefeuille in, en neem de aandelen mee naar 2025.
benieuwd naar morgen ;)

Dat B2020 AGM niet meer in de pocket heeft beschouw ik als contradictor. Hij was er lirisch over thv €25.
am1993
1
quote:

Betweter schreef op 23 december 2024 19:45:

[...]

Dat ze hun belang terugkopen duidt erop dat er ontwikkelingen aanstaande zijn en dat AMG de regie in handen wil hebben. Ze doen dit niet zomaar.
Zéker met deze termijn en deze voorwaarden. Volgens mij goed gehandeld van AMG. Strategisch een goede overeenkomst.
Ruud132
0
Ben heel benieuwd morgen naar de opening voor de zittenblijvers, hopelijk flink omhoog.
€URO-Trader
0
Marokko beschikt over de grootste fosfaatreserves ter wereld, een essentieel onderdeel van batterijen voor elektrische auto’s. De overstap naar lithium-ijzerfosfaatbatterijen (LFP), die goedkoper en veiliger zijn, versterkt de positie van Marokko in de Chinese strategie. Bovendien heeft Marokko vrijhandelsakkoorden met zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten.....

www.bladna.nl/marokko-productielocati...,59898.html
Lepre Chaun
0
Wat weinig mensen weten: voor een lithium-ionbatterij is twintig tot dertig keer meer grafiet nodig dan lithium.
Dit komt door de unieke eigenschappen van grafiet, die zorgen voor een vrije beweging van elektronen en zo een uitstekende geleiding mogelijk maken.
Momenteel is grafiet is een essentieel - en kostbaar - materiaal voor de productie van elektrische autobatterijen. Het grootste probleem? De wereld is volledig afhankelijk van China als leverancier, wat de bevoorradingsbronnen beperkt en de toeleveringsketen onder grote druk zet.

gk-graphite.com/home
VLiTaNbase
2
quote:

Betweter schreef op 23 december 2024 19:45:

[...]

Dat ze hun belang terugkopen duidt erop dat er ontwikkelingen aanstaande zijn en dat AMG de regie in handen wil hebben. Ze doen dit niet zomaar.
Het zou mogelijk te maken kunnen hebben met eerdere exportbeperkingen van grafiet-gerelateerde producten door China. En daardoor de wens van anode en van batterijen makers en op hun beurt van auto producenten om hun toevoer veilig te stellen en om te komen tot verticale integratie.

Wellicht dat AMG haar aanbod van geraffineerde Lithium (bij uitbreiding van fabriek in Duitsland) aan batterijen makers wil gaan combineren (integreren) met aanbod van natuurlijk grafiet uit eigen bron.

Wie weet past dit ook in een plaatje binnen de EU strategie rond kritieke grondstoffen, industrie politiek en energietransitie dat zich de komende jaren gaat ontwikkelen en ontvouwen.

Zie bijvoorbeeld ook het volgende bericht van Fastmarkets van 25 March 2024 naar aanleiding van de exportbeperkingen van China voor grafiet-gerelateerde producten per 1 december 2023.
Daarin worden ook (veilig stellen en verticale integratie) ontwikkelingen Australië en USA besproken.

www.fastmarkets.com/insights/chinas-j...
VLiTaNbase
0
En dan is nog de veel belovende ontwikkeling van de Silicon anode ontwikkeling, met inzet van nano carbon buisjes voor (EV) batterijen.

Toch wordt het waarschijnlijk geacht dat grafiet het dominante anode materiaal blijft.
Overigens produceert AMG Technologies, naast grafiet met dochter GK, ook Silicon.

Zie verder Fastmarkets 19 November 2024

"Silicon anode development promising despite turbulent ex-China graphite progress, Group14 CEO says
The market for silicon anodes is likely to develop rapidly, independently of growth in the ex-China graphite supply chain, according to the chief executive officer of a leading silicon anode producer.""

Zie verder:
www.fastmarkets.com/insights/graphite...
Mrs. Smith
3
quote:

Thorgall schreef op 23 december 2024 18:47:

[...]In een jaar waarin de AEX, Dow Jones en NASDAQ mooie sprongen hebben gemaakt. Dus relatief een nog groter verlies.
Het is inmiddels overduidelijk dat de combinatie batterijen en Europa hem niet zal worden, net zo min overigens als de combinaties:
Europa - Tech
Europa - Groei
Europa - Innovatie
Europa - Sterke Euro
Europa - Zelfvoorzienend
Nieuwe Zwarte Ridder dropjes gegeten :)
DeZwarteRidder
0
quote:

VLiTaNbase schreef op 23 december 2024 23:33:

En dan is nog de veel belovende ontwikkeling van de Silicon anode ontwikkeling, met inzet van nano carbon buisjes voor (EV) batterijen.

Toch wordt het waarschijnlijk geacht dat grafiet het dominante anode materiaal blijft.
Overigens produceert AMG Technologies, naast grafiet met dochter GK, ook Silicon.Zie verder Fastmarkets 19 November 2024

"Silicon anode development promising despite turbulent ex-China graphite progress, Group14 CEO says
The market for silicon anodes is likely to develop rapidly, independently of growth in the ex-China graphite supply chain, according to the chief executive officer of a leading silicon anode producer.""

Zie verder:
www.fastmarkets.com/insights/graphite...
Helaas zijn de grafiet en silicon-bedrijfjes van AMG niet de moeite waard en wordt de winst hiervan opgevreten door de lithium-afdeling.

De grafietmijn in Sri Lanka is trouwens een minimijntje.
geldmaker
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 24 december 2024 08:08:

[...]
Helaas zijn de grafiet en silicon-bedrijfjes van AMG niet de moeite waard en wordt de winst hiervan opgevreten door de lithium-afdeling.

De grafietmijn in Sri Lanka is trouwens een minimijntje.
Mag wel iets positiever hoor..
Het mannetje van de radio
0
Mogelijk heb ik niet goed genoeg gezocht; ik zie op de sites van AMG helemaal geen informatie over dit nieuws. Ik vind online alleen de berichtgeven op bijvoorbeeld Euronext en in de feed van De Giro.
Lepre Chaun
2
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 24 december 2024 09:07:

Mogelijk heb ik niet goed genoeg gezocht; ik zie op de sites van AMG helemaal geen informatie over dit nieuws. Ik vind online alleen de berichtgeven op bijvoorbeeld Euronext en in de feed van De Giro.
www.globenewswire.com/news-release/20...
Daann
2
quote:

Ruud132 schreef op 24 december 2024 10:06:

AMG is nog steeds behoorlijk ondergewaardeerd.
Ik verkoop ze zeker niet onder de 50 euro per aandeel. Dat is voor mijn ongeveer de intrinsieke waarde. Maakt mij niet uit hoelang ik daar op moet wachten. Vanaf 50 ga ik kijken hoe de markt er bij staat. Als diverse onderdelen de belofte inlossen is 50 euro ook een schrijntje.
4finance
1
quote:

Daann schreef op 24 december 2024 10:17:

[...]

Ik verkoop ze zeker niet onder de 50 euro per aandeel. Dat is voor mijn ongeveer de intrinsieke waarde. Maakt mij niet uit hoelang ik daar op moet wachten. Vanaf 50 ga ik kijken hoe de markt er bij staat. Als diverse onderdelen de belofte inlossen is 50 euro ook een schrijntje.
AMG, onderin de 13 heb ik nog flink bijgkocht. Dit gaat vroeg of laat weer fors omhoog.
DeZwarteRidder
0
quote:

Ruud132 schreef op 24 december 2024 10:06:

AMG is nog steeds behoorlijk ondergewaardeerd.
Kun je dat even voorrekenen....???
pietje-2005
0
Als we maar weer' es de trend van lagere toppies en bodems verbreken ! ;-)
Dit is hopelijk niet weer een soort van pumpie-dumpie ;-(
Succes
9.113 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 4 feb 2025 17:37
Koers 13,910
Verschil -0,100 (-0,71%)
Hoog 14,110
Laag 13,890
Volume 100.746
Volume gemiddeld 257.263
Volume gisteren 176.437

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront