Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM Koersdoelen

484 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 » | Laatste
voda
0
Barclays verlaagt koersdoel Air France-KLM
Gepubliceerd door Trivano.com op 8 november 2024 om 08:56
De analisten van Barclays hebben zich vrijdag opnieuw neutraal uitgelaten over Air France-KLM. Barclays herhaalde het advies equalweight voor de aandelen van Air France-KLM.

Het koersdoel werd verlaagd van 9,00 naar 8,50 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van Air France-KLM met 7% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 7,94 EUR.

www.trivano.com/aandeel/air-france-kl...
voda
0
Sanford C. Bernstein & Co herhaalt het koopadvies voor Air France-KLM
maandag 11 november 2024 - 04:59u -

Sanford C. Bernstein & Co verlaagt het koersdoel van Air France-KLM naar € 14,00 van € 16,00. Het koopadvies van woensdag 2 oktober 2024 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van -11,95%.

www.guruwatch.nl/advies/175344/Air-Fr...
Cacla
0
quote:

Fred 62 schreef op 11 november 2024 08:54:

Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van -11,95%.
En dan nu met droge ogen beweren dat de prijs wel even met 55% omhoog kan. :-)
voda
0
UBS verlaagt koersdoel Air France-KLM van 12,75 naar 12,05 euro
UBS handhaaft koopadvies op Air France-KLM
11-nov-2024 10:03
voda
0
Beursblik: UBS verlaagt koersdoel Air France-KLM
11-nov-2024 15:41

Koopadvies wel gehandhaafd.

(ABM FN-Dow Jones) UBS heeft het koersdoel voor Air France-KLM verlaagd van 12,75 naar 12,05 euro met handhaving van het koopadvies. Dit bleek maandag uit een rapport van de Zwitserse bank.

De Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij blijft teleurstellen, zo oordeelden de analisten van UBS, maar een deel van de tegenwind valt buiten de invloedssfeer van Air France-KLM, merkten zij op.

De resultaten van de luchtvaartmaatschappij waren in het derde kwartaal lager dan verwacht, met een EBIT van 1,18 miljard euro, tegenover een consensus en raming van UBS van meer dan 1,2 miljard euro.

De Olympische Spelen hadden een negatieve impact op de kosten van Air France, maar die van KLM vielen pas echt tegen, oordeelden de analisten.

"Maar, er kunnen enkele verbeteringen worden verwacht in 2025 en daarna", blikten de de analisten vooruit. Zo kan Air France volgend jaar profiteren van een makkelijkere vergelijkingsbasis, omdat er dan geen Olympische Spelen zijn. Ook rekenen de analisten voor volgend jaar op lagere brandstofkosten.

Ondanks de tegenvallende prestaties, denkt UBS dat de aandelen nog altijd 'oversold' zijn. Dus zodra Air France-KLM beter begint te presteren, zal dit zich vertalen in een hogere koers, denkt de bank.

Het aandeel Air France-KLM noteerde maandag 0,1 procent hoger op 7,79 euro.

Door: ABM Financial News.
voda
0
Morgan Stanley herhaalt het verkoopadvies voor Air France-KLM
woensdag 13 november 2024 - 05:25u -

Morgan Stanley verlaagt het koersdoel van Air France-KLM naar € 6,45 van € 7,10. Het verkoopadvies van woensdag 6 november 2024 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 12,01%.

www.guruwatch.nl/advies/175419/Air-Fr...
Cacla
0
quote:

voda schreef op 13 november 2024 06:46:

Morgan Stanley herhaalt het verkoopadvies voor Air France-KLM
woensdag 13 november 2024 - 05:25u -

Morgan Stanley verlaagt het koersdoel van Air France-KLM naar € 6,45 van € 7,10. Het verkoopadvies van woensdag 6 november 2024 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 12,01%.

www.guruwatch.nl/advies/175419/Air-Fr...
Dat lijkt er meer op...
voda
0
J.P. Morgan verlaagt koersdoel Air France-KLM
Gepubliceerd door Trivano.com op 4 december 2024 om 07:26
De analisten van J.P. Morgan waren woensdag opnieuw positief over Air France-KLM. J.P. Morgan herhaalde het advies overweight voor de aandelen van Air France-KLM.

Het koersdoel werd verlaagd van 11,50 naar 10,00 EUR. '

www.trivano.com/aandeel/air-france-kl...
voda
0
Sanford Bernstein verlaagt koersdoel Air France-KLM
Gepubliceerd door Trivano.com op 7 januari 2025 om 09:26
De analisten van Sanford Bernstein waren dinsdag opnieuw positief over Air France-KLM. Sanford Bernstein herhaalde het advies market outperform voor de aandelen van Air France-KLM.

Het koersdoel werd verlaagd van 14,00 naar 11,00 EUR.

www.trivano.com/aandeel/air-france-kl...
voda
0
Sanford Bernstein verlaagt koersdoel Air France-KLM
Gepubliceerd door Trivano.com op 7 januari 2025 om 09:26
De analisten van Sanford Bernstein waren dinsdag opnieuw positief over Air France-KLM. Sanford Bernstein herhaalde het advies market outperform voor de aandelen van Air France-KLM.

Het koersdoel werd verlaagd van 14,00 naar 11,00 EUR.

www.trivano.com/aandeel/air-france-kl...
voda
0
Citi verlaagt koersdoel Air France-KLM van 10,00 naar 9,50 euro
Citi verlaagt advies Air France-KLM van Kopen naar Neutraal
08-jan-2025 09:14
voda
0
Beursblik: Citi haalt Air France-KLM van kooplijst
08-jan-2025 09:41

Koersdoel van 10,00 naar 9,50 euro.

(ABM FN-Dow Jones) Citi Research heeft het advies voor Air France-KLM verlaagd van Kopen naar Neutraal, terwijl het koersdoel van 10,00 naar 9,50 euro ging. Dit bleek uit een sectorrapport van de Amerikaanse bank.

Analisten van Citi voorzien margedruk bij KLM, vanwege de tariefverhoging van circa 41 procent vanaf april dit jaar, terwijl ook de capaciteit dit jaar met 4,4 procent zou kunnen dalen. Dit zal de productiviteit drukken en doet de kosten per unit weinig goeds.

Als gevolg zal een herstel van de marges uitblijven, denken de analisten, waarbij de herstructureringskosten op korte termijn op de resultaten drukken. Onzekerheid op het gebied van de Franse luchtvaartbelastingen zullen dit jaar ook boven het aandeel blijven hangen, waarschuwde Citi.

In 2024 haalde Air France de doelen voor de unitkosten niet, vooral bij KLM schoot de maatschappij tekort, waardoor het aandeel onder druk stond. "We sluiten niet uit dat het zelfhulpprogramma van de luchtvaartmaatschappij op lange termijn vruchten afwerpt, maar de zorgen over een ommekeer bij KLM blijven toenemen nu Schiphol aandringt op een verlaging van de capaciteit", aldus de analisten. "Beleggers willen eerst margeherstel zien, voordat ze in het aandeel stappen."

Het aandeel Air France-KLM koerste woensdag 0,4 procent lager op 7,83 euro.

Door: ABM Financial News.
Cacla
0
quote:

voda schreef op 8 januari 2025 09:43:

Beursblik: Citi haalt Air France-KLM van kooplijst
08-jan-2025 09:41

Koersdoel van 10,00 naar 9,50 euro.

(ABM FN-Dow Jones) Citi Research heeft het advies voor Air France-KLM verlaagd van Kopen naar Neutraal, terwijl het koersdoel van 10,00 naar 9,50 euro ging. Dit bleek uit een sectorrapport van de Amerikaanse bank.

Analisten van Citi voorzien margedruk bij KLM, vanwege de tariefverhoging van circa 41 procent vanaf april dit jaar, terwijl ook de capaciteit dit jaar met 4,4 procent zou kunnen dalen. Dit zal de productiviteit drukken en doet de kosten per unit weinig goeds.

Als gevolg zal een herstel van de marges uitblijven, denken de analisten, waarbij de herstructureringskosten op korte termijn op de resultaten drukken. Onzekerheid op het gebied van de Franse luchtvaartbelastingen zullen dit jaar ook boven het aandeel blijven hangen, waarschuwde Citi.

In 2024 haalde Air France de doelen voor de unitkosten niet, vooral bij KLM schoot de maatschappij tekort, waardoor het aandeel onder druk stond. "We sluiten niet uit dat het zelfhulpprogramma van de luchtvaartmaatschappij op lange termijn vruchten afwerpt, maar de zorgen over een ommekeer bij KLM blijven toenemen nu Schiphol aandringt op een verlaging van de capaciteit", aldus de analisten. "Beleggers willen eerst margeherstel zien, voordat ze in het aandeel stappen."

Het aandeel Air France-KLM koerste woensdag 0,4 procent lager op 7,83 euro.

Door: ABM Financial News.
Wie snapt het nog? Een koerdoel ruim 18% hoger dan de huidige koers en dan toch het koopadvies intrekken? Geloven ze dan nog in hun eigen analyses? Aan wie geven ze die adviezen eigenlijk? Tot deze week hadden ze dus AFKLM op de kooplijst staan? Waar was dat dan op gebaseerd? Het was toch al in Mei duidelijk dat het belangrijkste kwartaal van dit jaar (waarin alle jaarwinst zou moeten worden behaald) zou tegenvallen? Kijken ze bij Citi uberhaupt wel naar de realistische waarde van een aandeel en de potentie in de markt? Kunnen ze bij Citi echt niet zien dat er een groot negatief eigen vermogen op de balans staat bij AFKLM?

Kan iemand mij dit uitleggen?
Gewenste Alias
0
quote:

Cacla schreef op 9 januari 2025 10:14:

[...]

Wie snapt het nog? Een koerdoel ruim 18% hoger dan de huidige koers en dan toch het koopadvies intrekken? Geloven ze dan nog in hun eigen analyses? Aan wie geven ze die adviezen eigenlijk? Tot deze week hadden ze dus AFKLM op de kooplijst staan? Waar was dat dan op gebaseerd? Het was toch al in Mei duidelijk dat het belangrijkste kwartaal van dit jaar (waarin alle jaarwinst zou moeten worden behaald) zou tegenvallen? Kijken ze bij Citi uberhaupt wel naar de realistische waarde van een aandeel en de potentie in de markt? Kunnen ze bij Citi echt niet zien dat er een groot negatief eigen vermogen op de balans staat bij AFKLM?

Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik denk dat niemand het echt kan uitleggen anders dan dat het midden-oosten conflict en de sancties tegen Rusland de grootste spelbrekers zijn.
Daarnaast speelt op de achtergrond Quatar-gate en het voordeel voor de Chinese maatschappijen mee in de stoelbezettingen en steeds maar slechtere marges voor de Europese vliegers.
Cacla
0
quote:

Gewenste Alias schreef op 9 januari 2025 10:27:

[...]

Ik denk dat niemand het echt kan uitleggen anders dan dat het midden-oosten conflict en de sancties tegen Rusland de grootste spelbrekers zijn.
Daarnaast speelt op de achtergrond Quatar-gate en het voordeel voor de Chinese maatschappijen mee in de stoelbezettingen en steeds maar slechtere marges voor de Europese vliegers.
Goh, en dan komen ze daar ineens deze week achter? :-))

Bedankt.
Gewenste Alias
0
quote:

Cacla schreef op 9 januari 2025 10:31:

[...]

Goh, en dan komen ze daar ineens deze week achter? :-))

Bedankt.
Ach, die analisten moeten ook wat natuurlijk, niet analyseren is ook zo lam tegen een leuk salaris is het niet? ;-)
Het vreemde vind ik dat na de presentatie van Q3-2024 cijfers de koers al een kleine 10% daalde in 2 a 3 dagen en dat er na die tijd nog eens wordt afgerekend op negatieve analyses.
Cacla
1
quote:

Gewenste Alias schreef op 9 januari 2025 10:36:

[...]

Ach, die analisten moeten ook wat natuurlijk, niet analyseren is ook zo lam tegen een leuk salaris is het niet? ;-)
Het vreemde vind ik dat na de presentatie van Q3-2024 cijfers de koers al een kleine 10% daalde in 2 a 3 dagen en dat er na die tijd nog eens wordt afgerekend op negatieve analyses.
Die kan ik dan weer wél uitleggen;

AFKLM is natuurlijk een aflopende zaak. Er zit geen waarde meer in en de vooruitzichten zijn dramatisch. Er zijn echter altijd dommelingen in de markt die er nog steeds vertrouwen in hebben en op deze koersen gaan inkopen. Want €7 is toch goedkoop? Vervolgens wordt het elk kwartaal nogmaals bevestigd dat het nooit meer goed kan komen. De koers daalt en vervolgens komen de dommelingen weer in de markt om 'goedkoop' aandelen in te slaan. De lange termijn trend is duidelijk omlaag. Al vele jaren. AFKLM blijft maar geld verbranden en AFKLM blijft dit maar communiceren als 'de winst valt tegen' of 'de winst is gedaald'. Maar de werkelijkheid is dat er helemaal geen winst is, erger nog er is alleen maar verlies geleden de afgelopen 5 jaar (en waarschijnlijk langer). Het oude aandeel staat inmiddels bijna op €0,70 cent! Alle echte waarde die in het bedrijf zat is al verpatst aan slimme cowboys uit de VS. Denk aan het frequent flyer programma en de service afdeling. Die zijn de afgelopen jaren 'ineens' verdwenen op de balans en vervangen door 'perpetuals', dit is een chique woord voor langlopende lening. Maar waarom bestaat AFKLM dan nog steeds? Nou simpel; in de Corona periode zijn er vele leningen verstrekt aan AFKLM en daar teren ze nog steeds op. Gek genoeg heeft AFKLM nog steeds veel cash op de balans staan terwijl er ook tientallen miljarden aan schulden zijn. Als ze die af zouden lossen met cash dan kunnen ze die cash natuurlijk niet meer blijven verbranden en de operatie zou stil vallen. Dus... AFKLM zal het nog wel even blijven volhouden, totdat de cash op is. Ik verwacht 1,5 tot 2 jaar. Dan zijn ze klaar...
Fred 63
0
quote:

Cacla schreef op 10 januari 2025 08:55:

[...]

Ik verwacht 1,5 tot 2 jaar. Dan zijn ze klaar...

De Franse en Nederlandse staat zullen dan wel weer ingrijpen.
Al met al niet best voor de aandeelhouders.
Ik zie in België dat covid al weer opspeelt , minder vluchten,
duurdere kerosine , oude vliegtuigen en dure piloten.
Doe daar wat slecht weer bij en wat milieu activisten en
uw belegging in deze vliegtuigmaatschappij is foetsie.
Vracht doet het nog redelijk geloof ik dus dat is weer een
lichtpuntje.

Mvg
Cacla
0
Een doorstart, wellicht in samenwerking met een maatschappij uit het Midden Oosten, zou ik nog wel een kans geven. De slots zijn er, de vrachtafdeling is idd best goed, maar de hele maatschappij is gewoon te duur geworden. Dat kan veel efficienter en dus goedkoper...

Aankloppen bij de overheden geef ik overigens geen kans meer...
484 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 8,000
Verschil -0,020 (-0,25%)
Hoog 8,170
Laag 7,940
Volume 1.225.130
Volume gemiddeld 1.540.337
Volume gisteren 2.486.894

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront