Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2025

1.918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 92 93 94 95 96 » | Laatste
Bye
2
quote:

Hello schreef op 17 januari 2025 18:49:

De paniekzaaiers doen alsof geannuleerde orders een ramp zijn, maar het is het tegendeel. Het past volledig bij de nieuwe strategie dat er geen hele complexe bussen meer gemaakt worden. Er is gewoon contact met de klanten en er wordt nergens melding gemaakt van conflicten of rechtszaken dus dan weet je dat het in overleg is gegaan. Prima, en passend bij het nieuwe realisme van het bedrijf.
lucas D
1
quote:

Bergers schreef op 20 januari 2025 09:16:

[...]

M.i.niet in solide bedrijven.
Dit aandeel trekt toch gokkers aan vanwege de lage stand.
Een verhaal dat heel lang bekend is wordt nabeurs bevestigd en de paniek op maandag.
Het geeft m.i. aan dat er hier veel mensen in beleggen die maar wat doen zonder enig kennis van het bedrijf/of wat er al maanden speelt.
Bovendien vind ik de communicatie van het nieuwe management slecht.
Waarschijnlijk zijn er geen orders binnengekomen,want er is een medingsplicht.
Er moet eerst een nieuwe standaard bus gepresenteerd worden, busbedrijven willen wel graag weten wat ze kopen.
Vermoed dat het tekenwerk wel af is en ook dat bij de trip naar China dat onderwerp is geweest van besprekingen.
Zodra het model en wat daarbij aan standaard capaciteit en afwerking duidelijk is, is er wat te koop.
Daarna bouwtijd bus vaststellen en dan kan het snel gaan.
Riding the Tiger
1
Het kleinste positieve berichtje mbt Ebusco kan de koers weer doen exploderen. Het siert het Managment dat ze daar geen gebruik van maken...

Bij sommige andere bedrijven grossieren ze in goede berichtjes zonder echt nieuws om de koers te pumpen...
Nakennis
0
En innmiddels ruim 4 procent in de minus. Goed ROOD dus zoals ik al aangaf. waarvan akte.
Kanhetlager
0
quote:

Nakennis schreef op 20 januari 2025 09:38:

En innmiddels ruim 4 procent in de minus. Goed ROOD dus zoals ik al aangaf. waarvan akte.
Met een koop bestens van 20k staat het aandeel weer in de plus.
[verwijderd]
0
quote:

lucas D schreef op 20 januari 2025 09:39:

Haastige spoed is zelden goed.
Klopt maar maandenlange stilte vanuit Ebusco voedt mijn gedachte dat klanten wegblijven en gezondere bussenbouwers kiezen die wel kunnen leveren.

Het blijft pleisters plakken op een rotte fundering m.i.

De opgopen reputatieschade is te groot de laatste maanden vrees ik.
Het mannetje van de radio
2
quote:

lucas D schreef op 20 januari 2025 09:35:

[...]

Er moet eerst een nieuwe standaard bus gepresenteerd worden, busbedrijven willen wel graag weten wat ze kopen.
Vermoed dat het tekenwerk wel af is en ook dat bij de trip naar China dat onderwerp is geweest van besprekingen.
Zodra het model en wat daarbij aan standaard capaciteit en afwerking duidelijk is, is er wat te koop.
Daarna bouwtijd bus vaststellen en dan kan het snel gaan.
Goed punt inderdaad. En dan hopen dat de potentiële klanten genoegen nemen met een 'standaard' bus. Een van de redenen dat het orderboek best vol zat, was natuurlijk dat je als klant je eigen, specifieke voorkeuren kon doorgeven. Nu dat niet meer (of nog maar zeer beperkt) kan, moet je afwachten wat dat met de orderinstroom doet.

Succes allemaal, maak er weer een mooie week van!
Bye
0
quote:

lucas D schreef op 20 januari 2025 09:35:

[...]

Er moet eerst een nieuwe standaard bus gepresenteerd worden, busbedrijven willen wel graag weten wat ze kopen.
Vermoed dat het tekenwerk wel af is en ook dat bij de trip naar China dat onderwerp is geweest van besprekingen.
Zodra het model en wat daarbij aan standaard capaciteit en afwerking duidelijk is, is er wat te koop.
Daarna bouwtijd bus vaststellen en dan kan het snel gaan.
Ontwikkeling en presentatie van een ‘nieuwe standaard bus’ luidt het einde van Ebusco in. Alle bussenbouwers hebben een uitgebreid leveringsprogramma. Klanten hebben een keuzemogelijkheid,
Kanhetlager
0
quote:

Bye schreef op 20 januari 2025 10:12:

[...]

Ontwikkeling en presentatie van een ‘nieuwe standaard bus’ luidt het einde van Ebusco in. Alle bussenbouwers hebben een uitgebreid leveringsprogramma. Klanten hebben een keuzemogelijkheid,
Graag bewijs van deze opmerking.
Bye
0
quote:

Kanhetlager schreef op 20 januari 2025 10:15:

[...]

Graag bewijs van deze opmerking.
Bewijs? Bewijs maar het tegendeel!
Hello
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 20 januari 2025 09:37:

Het kleinste positieve berichtje mbt Ebusco kan de koers weer doen exploderen. Het siert het Managment dat ze daar geen gebruik van maken...

Bij sommige andere bedrijven grossieren ze in goede berichtjes zonder echt nieuws om de koers te pumpen...
Het is wel de vraag of je er echt wat mee opschiet. Die luchtkastelenbouwer van Pharming presenteert komt regelmatig met het zogenaamde nieuwe gouden ei. Ene dag 5% erbij, en de dag erna 6% eraf. Liever geen gelul en gemanipuleer, communiceer de feiten en meer niet.

Een nieuwe deal met de Chinezen waarbij zij meer gaan samenwerken en zich inkopen zou geweldig zijn. VS drukt EU en China in elkaars armen, en als wij in Nederland goedkope maar goede Chinese bussen kunnen krijgen moeten we dat vooral lekker doen. En de groene garde is ook nog eens blij.
Goedekans
0
quote:

Bye schreef op 20 januari 2025 10:12:

[...]

Ontwikkeling en presentatie van een ‘nieuwe standaard bus’ luidt het einde van Ebusco in. Alle bussenbouwers hebben een uitgebreid leveringsprogramma. Klanten hebben een keuzemogelijkheid,
Ebusco heeft een unieke bus. Lichter dan de concurrenten en derhalve met meer bereik op een batterij lading.
Wat jou dwars zit blijft de grote vraag.
Je berichten kloppen vaak van geen kant.
Wel triest om te constateren.
kweetnie
3
Nieuwe management is bezig met een doordacht plan en of dit uiteindelijk gaat werken is voor velen een vraag.
Zij maken zich echt niet zo druk wat dit met een aandelenkoers doet en kijken verder vooruit wat goed is voor het bedrijf.
Ontslag van medewerkers, orders die geannuleerd worden (in onderling overleg) etc. horen daar bij.
Uiteindelijke doel is om bussen te (laten) produceren en zorgen dat er weer geld binnen komt.
Beter een standaard bus kunnen leveren dan een niet standaard bus niet kunnen leveren.
Dat e.e.a. meer tijd in beslag neemt dan wij met z'n allen willen zien is niet anders en afwachten, geduld hebben en dan komt er vanzelf weer nieuws wat ze wel belangrijk genoeg vinden om te delen.
Hello
2
quote:

Kanhetlager schreef op 20 januari 2025 10:15:

[...]

Graag bewijs van deze opmerking.
Negeer hem gewoon. Verreweg het effectiefst. Je moet kleuters geen negatieve aandacht geven.

De 'bloedrode' dag die vandaag zou komen is ook nergens te bekennen. Tot er nieuws is zal het een beetje tussen de 0,90 en 1,20 schommelen.
Bye
0
quote:

Goedekans schreef op 20 januari 2025 10:21:

[...]

Ebusco heeft een unieke bus. Lichter dan de concurrenten en derhalve met meer bereik op een batterij lading.
Wat jou dwars zit blijft de grote vraag.
Je berichten kloppen vaak van geen kant.
Wel triest om te constateren.
Over dit onderwerp kun je in discussie gaan met Lucas B.
Hij meent dat Ebusco een ‘standaard bus’ zal gaan presenteren.
a gruijthuijsen
2
quote:

kweetnie schreef op 20 januari 2025 10:23:

Nieuwe management is bezig met een doordacht plan en of dit uiteindelijk gaat werken is voor velen een vraag.
Zij maken zich echt niet zo druk wat dit met een aandelenkoers doet en kijken verder vooruit wat goed is voor het bedrijf.
Ontslag van medewerkers, orders die geannuleerd worden (in onderling overleg) etc. horen daar bij.
Uiteindelijke doel is om bussen te (laten) produceren en zorgen dat er weer geld binnen komt.
Beter een standaard bus kunnen leveren dan een niet standaard bus niet kunnen leveren.
Dat e.e.a. meer tijd in beslag neemt dan wij met z'n allen willen zien is niet anders en afwachten, geduld hebben en dan komt er vanzelf weer nieuws wat ze wel belangrijk genoeg vinden om te delen.
a gruijthuijsen
0
quote:

kweetnie schreef op 20 januari 2025 10:23:

Nieuwe management is bezig met een doordacht plan en of dit uiteindelijk gaat werken is voor velen een vraag.
Zij maken zich echt niet zo druk wat dit met een aandelenkoers doet en kijken verder vooruit wat goed is voor het bedrijf.
Ontslag van medewerkers, orders die geannuleerd worden (in onderling overleg) etc. horen daar bij.
Uiteindelijke doel is om bussen te (laten) produceren en zorgen dat er weer geld binnen komt.
Beter een standaard bus kunnen leveren dan een niet standaard bus niet kunnen leveren.
Dat e.e.a. meer tijd in beslag neemt dan wij met z'n allen willen zien is niet anders en afwachten, geduld hebben en dan komt er vanzelf weer nieuws wat ze wel belangrijk genoeg vinden om te delen.
precies zo is het en gefrustreerd worden heeft geen zin
1.918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 92 93 94 95 96 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 5 feb 2025 17:35
Koers 0,812
Verschil +0,020 (+2,48%)
Hoog 0,818
Laag 0,792
Volume 461.870
Volume gemiddeld 1.708.362
Volume gisteren 1.978.363

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront