AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG Critical Materials 2025

813 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 » | Laatste
Mrs. Smith
0
quote:

Fox WIld schreef op 27 januari 2025 18:13:

Vrijdag zijn twee hedgefunds al weer aan de aftocht (van 9,13% naar 8,47%) begonnen...

shortsell.nl/short/AMGCriticalMaterial
Laat die leraren lekker ophoepelen en zich met lesgeven bezig gaan houden :)
BudFoXx
1
Volgens chatGPT:

Long-term Outlook

While AMG’s strategic investments set the stage for future profitability, the most optimistic estimates suggest 2026–2028 as the period when their investments will fully bear fruit, with significant benefits unfolding through 2030 as demand for lithium intensifies in Europe.
Lamsrust
6
quote:

Fox WIld schreef op 27 januari 2025 18:13:

Vrijdag zijn twee hedgefunds al weer aan de aftocht (van 9,13% naar 8,47%) begonnen...

shortsell.nl/short/AMGCriticalMaterial

Deze Londons hedge funds spelen uiteraard een groot spel met de wat minder koersvaste aandeelhouder. Vorige week is de koers met behulp van een ABN AMRO rapport en negatief nieuws van CATL met geweld omlaaggedrukt. Vanochtend is dat tot 9.30u nogmaals geprobeerd, maar rond E 13 ging een stofzuiger aan werden alle stukken opgekocht. Het lijkt erop dat de bodem is bereikt.
Globaal is de enterprise value nu USD 900 mln. Alleen al de beide vanadiumfabrieken kosten ruim $ 600 mln om te bouwen. AMG Technologies met een genormaliseerde EBITDA van USD 60/70 mln per jaar is al meer waard dan USD 300 mln, dus AMG Lithium wordt op minder dan nihil gewaardeerd.
Betweter
0
quote:

Lamsrust schreef op 27 januari 2025 19:06:

[...]

Deze Londons hedge funds spelen uiteraard een groot spel met de wat minder koersvaste aandeelhouder. Vorige week is de koers met behulp van een ABN AMRO rapport en negatief nieuws van CATL met geweld omlaaggedrukt. Vanochtend is dat tot 9.30u nogmaals geprobeerd, maar rond E 13 ging een stofzuiger aan werden alle stukken opgekocht. Het lijkt erop dat de bodem is bereikt.
Globaal is de enterprise value nu USD 900 mln. Alleen al de beide vanadiumfabrieken kosten ruim $ 600 mln om te bouwen. AMG Technologies met een genormaliseerde EBITDA van USD 60/70 mln per jaar is al meer waard dan USD 300 mln, dus AMG Lithium wordt op minder dan nihil gewaardeerd.
als de value van AMG 900 miljoen is kom je op een intrinsieke aandeelwaarde van 28 euro.
dus een bod op AMG van 1,2 miljard is helemaal zo gek nog niet.
Lamsrust
0
quote:

Betweter schreef op 27 januari 2025 20:13:

[...]

als de value van AMG 900 miljoen is kom je op een intrinsieke aandeelwaarde van 28 euro.
Nee. 900 is optelsom van 500 schuld en 400 equitywaarde (32*13), daarop waardeert de markt nu de bezittingen.
Betweter
0
quote:

Lamsrust schreef op 27 januari 2025 20:18:

[...]

Nee. 900 is optelsom van 500 schuld en 400 equitywaarde (32*13), daarop waardeert de markt nu de bezittingen.
Ah ok, my bad
Altijd prijs
0
quote:

Betweter schreef op 27 januari 2025 09:39:

[...]

Er is nog veel gespartel van fabrikanten als het gaat om fossiele voertuigen maar dat is alleen maar politiek. Men heeft allang in de gaten hoe deze markt gaat ontwikkelen in de aankomende 5-10 jaar. Kan zelfs sneller gaan. Alles draait om geld.
Wat je zegt over de infra is wel een aandachtspunt. Daar moet alle aandacht naar toe om te voorkomen dat je een kip-ei verhaal gaat krijgen.
Dat heeft nog niet iedereen door gezien het koersverloop van Alfen...
Betweter
1
quote:

Altijd prijs schreef op 27 januari 2025 20:21:

[...]

Dat heeft nog niet iedereen door gezien het koersverloop van Alfen...
Ik weet het, maar het kan snel draaien. Zodra zaken meer en meer ontwikkelen dan gaat de beurs daar al op vooruit lopen.
Nu moet je voor benzine nog naar een tankstation. Er zijn nu al veel EV eigenaren die of pal voor hun deur op straat kunnen laden of zelf een wandlader hebben bij de oprit. Op het moment dat er steeds meer infra komt dan gaat men het gemak meer en meer zien. Je buurman die voor de deur laadt en jij die nog moet tanken.
Wij zijn van nature lui. Liefst parkeer je je voertuig in de supermarkt.
Betweter
0
quote:

Lamsrust schreef op 27 januari 2025 20:18:

[...]

Nee. 900 is optelsom van 500 schuld en 400 equitywaarde (32*13), daarop waardeert de markt nu de bezittingen.
Renteverlagingen gaan dan ook een rol spelen.
Lamsrust
0
quote:

Betweter schreef op 27 januari 2025 20:29:

[...]

Renteverlagingen gaan dan ook een rol spelen.
Juist, maar voor 300 schuld staat de rente tot 2049 vast en voor het restant tot 2028 als ik het me goed herinner.
Fox WIld
1
quote:

Lamsrust schreef op 27 januari 2025 21:37:

[...]

Juist, maar voor 300 schuld staat de rente tot 2049 vast en voor het restant tot 2028 als ik het me goed herinner.
Klopt. En ze betalen ook niet een hele hoge rente met gemiddeld 5%.

Additionally, in today’s rising rate environment, AMG continues to benefit from its low-cost fixed-rate debt facilities. AMG has an average interest rate charge across its two main debt instruments of 5%.

In April 2024, AMG entered into a new $100 million incremental term loan, structured as a fungible add-on to the existing $350 million senior secured term loan. The $100 million incremental term loan has the same pricing, terms and 2028 maturity as the existing $350 million term loan. AMG will use the proceeds of the new incremental term loan for general corporate purposes and lithium resource development.
Lepre Chaun
0
Volgens onderzoeksbureau zal de verkoop van elektrische auto's in 2025 de 20 miljoen overschrijden.

28 jan (Reuters) - De wereldwijde verkoop van volledig elektrische en plug-in hybride voertuigen zal dit jaar met minstens 17% stijgen tot meer dan 20 miljoen auto's, geholpen door een verlenging van de Chinese subsidies op de inruil van auto's , voorspelde onderzoeksbureau Rho Motion dinsdag.

Voor Europa voorspelt het bedrijf een totale verkoopgroei van 15% ten opzichte van de 3 miljoen verkochte elektrische auto's van vorig jaar.

De overstap naar elektrische voertuigen is echter nog steeds volop gaande en we zullen de komende tien jaar nog steeds groei zien."

www.reuters.com/business/autos-transp...
Het mannetje van de radio
0
ABM FN-Dow Jones) Alfen heeft een overeenkomst getekend met FlevoBESS voor de levering van een batterij-energieopslagsysteem van 31,6 MW/126,4 MWh, een van de eerste grootschalige 4-uurssystemen in Nederland. Dit maakte de energiespecialist dinsdagochtend bekend.

Het project is gelegen nabij Dronten, in Flevoland, een centraal deel van Nederland. Het systeem zal de ambitieuze energietransitiedoelstellingen van de regio ondersteunen door het netwerk te stabiliseren, duurzame integratie mogelijk te maken en zich voor te bereiden op toekomstige uitbreidingen tot 204 MWh in 2028, aldus Alfen.

De overeenkomst werd in december 2024 ondertekend en de installatie ligt op schema voor voltooiing in het derde kwartaal van 2025.


Je zou dergelijke berichten ook verwachten van AMG LIVA, maar die zijn wel erg stil.
Lepre Chaun
0
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 28 januari 2025 08:59:

ABM FN-Dow Jones) Alfen heeft een overeenkomst getekend met FlevoBESS voor de levering van een batterij-energieopslagsysteem van 31,6 MW/126,4 MWh, een van de eerste grootschalige 4-uurssystemen in Nederland. Dit maakte de energiespecialist dinsdagochtend bekend.

Het project is gelegen nabij Dronten, in Flevoland, een centraal deel van Nederland. Het systeem zal de ambitieuze energietransitiedoelstellingen van de regio ondersteunen door het netwerk te stabiliseren, duurzame integratie mogelijk te maken en zich voor te bereiden op toekomstige uitbreidingen tot 204 MWh in 2028, aldus Alfen.

De overeenkomst werd in december 2024 ondertekend en de installatie ligt op schema voor voltooiing in het derde kwartaal van 2025.


Je zou dergelijke berichten ook verwachten van AMG LIVA, maar die zijn wel erg stil.
Ze hebben wel een mooie webpage .

livapms.com/products-service/the-liva...
Het mannetje van de radio
1
Zeker, een hele mooie website. Je ziet dat de doelgroep grotere, industriële bedrijven zijn. Wat mij betreft trekken ze dat breder en gaan ze ook in gesprek met engergienetwerkbeheerders om hun producten en diensten aan te bieden. Het Duitse deel van TenneT heeft ook genoeg uitdagingen met netcongestie etc.
Lepre Chaun
1
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 28 januari 2025 09:23:

Zeker, een hele mooie website. Je ziet dat de doelgroep grotere, industriële bedrijven zijn. Wat mij betreft trekken ze dat breder en gaan ze ook in gesprek met engergienetwerkbeheerders om hun producten en diensten aan te bieden. Het Duitse deel van TenneT heeft ook genoeg uitdagingen met netcongestie etc.
ja eigenlijk zou ABN AMRO ze moeten uitnodigen op het Decarbonisation Summit ‘25

. Zo organiseert de bank op 5 februari de tweedeeditie van het ‘Decarbonisation Summit’ tijdens het ABN AMRO Open in Ahoy Rotterdam. Hier deelt ABN AMRO haar visie op de uitdagingen en oplossingen waar de samenleving, haar klanten en de economie voor staan.
De bank inspireert klanten hoe om te gaan met de problemen en oplossingen voor elektrificatie en energiebesparing.

www.abnamro.com/nl/nieuws/netcongesti...

Ze schrijven wel analyses maar weten ze ook wat AMG nog meer in huis heeft ?
DeZwarteRidder
0
quote:

Mrs. Smith schreef op 28 januari 2025 09:50:

America is on track to Exporting Lithium by 2035
www.linkedin.com/pulse/america-track-...
Hoera....!!!

Nog meer lithium en nog lagere prijzen........!!!!
Speedbox
0
Sta wel op het punt om afscheid te nemen van een groot deel AMG en sowieso lithium aandelen als je dit allemaal leest. We hebben er veel van nodig maar er is ook ontzettend veel lithium voorlopig. Zie de prijzen nog niet aantrekken en als het gebeurt kan je alsnog instappen mijn inziens.
Meerdanjebestkanjenietdoen
1
Ik ben zeker geen expert op gebied van beleggen. Maar probeer wat te begrijpen. Onderstaand komt uit het jaarverslag van 2023
For the year ended December 31 2023

AMG Clean Energy Materials revenue 725,505
AMG Critical Minerals revenue 227,696
AMG Critical Materials Technologies
revenue 672,660
Total revenue 1,625,861

Lithium valt onder Clean Energy materials? En daarvalt oa vanadium ook onder. Die complete tak beslaat nog lang geen 50% van de total revenue. Waarom ligt de focus bij AMG in elke post en elk artikel dan zo extreem op lithium? Of sla ik de plank nu volledig mis?
813 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 feb 2025 17:36
Koers 14,530
Verschil +0,470 (+3,34%)
Hoog 15,170
Laag 14,020
Volume 583.734
Volume gemiddeld 261.431
Volume gisteren 293.343

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront