TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari 2025 . Stelt Tom Tom nooit teleur in het teleurstellen ?

636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
bikkelharde winst
2
Als iets voelt als een drol, stinkt als een drol en eruit ziet als een drol dan IS het een drol.
Straddleman
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 4 februari 2025 09:38:

Meer dan 12% gezakt naar all time low!
Ondanks het schandalige communiceren vanuit TomTom slaat deze daling nergens op!
Opwaarts potentieel is nu groot
Zo is dat,
Bij elke daling wordt het opwaarts potentieel groter en heb je ook mooie bijkoopmomentjes,
Wereldbelegger
2
quote:

Benjamin G. schreef op 4 februari 2025 08:36:

Wat uitspraken van bestuur op een rij:
- omzet uit de hoogtij dagen is mogelijk (dat is meer dan 1,5 miljard);
- sterke positie in automotive - leading the way
- Deals up for grab
- nog niet zo'n pijplijn gezien
- we veranderen de wereld van mapmaking
- 600 miljoen locatietechnologie omzet in 2025
- Vrije kasstroom van 10% in 2025

En nu:
- verwachten een sterke krimp in automotive in 2025 van 328 kan zakken tot 270
- en oh ja enterprise blijft groeien, allemaal prachtige use cases. Dus richting de 170 miljoen dan maar? Moet kunnen toch op basis van de laatste twee kwartalen.
- Consumer daalt minder sterk
- En de opex...wat gaat die dan doen?
- Oh ja en dan blijft de vrije kasstroom break even

Het is toch gewoon zand in de ogen van beleggers strooien. En er niet een beetje naast zitten...2025 deze outlook afgeven. Is dat serieus? Schaamteloos is het in ieder geval.
Eerste deel van je reactie zal ongetwijfeld kloppen.

Maar elke belegger in TT kon de sterke krimp in automotive in 2025 verwachten.
Daar is o.a. op dit forum genoeg aandacht aanbesteed. Vaak gezien en benoemd als "negatief". Of nog erger: niet ter zake doende.
Het is daarom helemaal niet vreemd dat TT bovenmatig last heeft wat er er in de automotive wereld aan de hand is.

p.s.
Als vrije kasstroom daadwerkelijk break even blijft, is dat een knappe prestatie onder de huidige omstandigheden.
Wereldbelegger
1
De heer Kolokotronis had het dus niet mis.

Kempen Nikos Kolokotronis 03-Dec-24 € 4.50 Sell

Ik ben benieuwd wat de andere analisten gaan doen met koersdoelen en advies.
VeniVidiMerui
2
Ik verwacht dat JP Morgan nog helemaal niets covert vandaag/deze week. Dit aandeel gaat helaas op termijn gewoon de cashwaarde opzoeken; business is niets meer waard. Men heeft álle verkeerde beslissingen genomen de afgelopen 15 jaar tot en mét Orbis maps aan toe.
bikkelharde winst
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 4 februari 2025 10:12:

Ik verwacht dat JP Morgan nog helemaal niets covert vandaag/deze week. Dit aandeel gaat helaas op termijn gewoon de cashwaarde opzoeken; business is niets meer waard. Men heeft álle verkeerde beslissingen genomen de afgelopen 15 jaar tot en mét Orbis maps aan toe.
Verkeerde beslissingen voor de aandeelhouders dan. HG zorgt goed voor zichzelf en de zijnen.
Handel & Wandel
0
quote:

Handel & Wandel schreef op 4 februari 2025 10:00:

[...]

Nu 488. Dit is de liquidity provider ofwel market maker zoals bijvoorbeeld Optiver of Flowtraders.
En zodra er een freeze is zijn de orders van de market providers als eerste foetsie.
Bijlage:
pwijsneus
3
Market Cap @ 4,25 = EUR 531 mln
Waarde free float @ 4,25 = ~ EUR 265
Aanwezige cash = ~ EUR 265

Interessant.
tatje
1
Kunnen de analisten hun koersdoel handhaven.

Of krijgen we nog een uppercut van Harold Taco bij de call of de analisten.
Benjamin G.
10
quote:

Wereldbelegger schreef op 4 februari 2025 10:07:

[...]

Eerste deel van je reactie zal ongetwijfeld kloppen.

Maar elke belegger in TT kon de sterke krimp in automotive in 2025 verwachten.
Daar is o.a. op dit forum genoeg aandacht aanbesteed. Vaak gezien en benoemd als "negatief". Of nog erger: niet ter zake doende.
Het is daarom helemaal niet vreemd dat TT bovenmatig last heeft wat er er in de automotive wereld aan de hand is.

p.s.
Als vrije kasstroom daadwerkelijk break even blijft, is dat een knappe prestatie onder de huidige omstandigheden.
dat is ten dele waar. Dat wil zeggen dat de uitspraak van Taco is dat car sales in volume er niet zozeer toedoen. Het gaat om hogere take rates en die hebben wind mee. Zelfs als die tegen zitten dan zou je op gelijke voet verder kunnen.

Maar een krimp voorstellen van 20%, dan is er iets anders aan de hand. Dan heb je echt verkeerde inschattingen gemaakt van deal wins en deal flow.

Persoonlijk geloof ik dat niet of wil ik dat niet geloven, wat het ook moge zijn. Mijn vermoeden is dat ze de outlook hebben gebaseerd op worst case, dus hun eigen uitspraken en verwachtingen terzijde hebben geschoven. Gewoon simpelweg hebben gedacht laten we maar 15 of 20% krimp in automotive doen, dat kunnen we wel verkopen gezien de berichtgeving uit die sector en dan zitten we zelf safe. Het voorspelbare effect ervan is dat de koers in elkaar geramd wordt. Het is dus een bewuste keuze om dat te accepteren omdat het een logisch gevolg is van deze outlook.

Dan wordt het speculeren waarom die keuze gemaakt is. Het is in ieder geval wederom duidelijk dat ze niets moeten weten van de kleinere of anders dan Founders en Friends aandeelhouders. En dat ze dus ook niets gaan doen om voor die groep van kleinere of anders dan Founders en Friends aandeelhouders, iets van aandeelhouderswaarde gaan creëren. Voor mij is dat schaamteloos en ik word er ook misselijk van.
poost
10
Tomtom had natuurlijk een winstwaarschuwing uit moeten laten gaan.
Dit heeft hij waarschijnlijk wel gedeeld met de analisten.
Gewoon een boevenbende, zichzelf goed verrijkt, de rest kan stikken.
tatje
2
quote:

pwijsneus schreef op 4 februari 2025 10:21:

Market Cap @ 4,25 = EUR 531 mln
Waarde free float @ 4,25 = ~ EUR 265
Aanwezige cash = ~ EUR 265

Interessant.
Inderdaad.

Tom Tom te koop.

Voor 531 miljoen en je krijgt ook nog een zak geld ter waarde van 265 miljoen.

Waarde Tom Tom zonder zak geld 531 - 265 is 266 miljoen.

Maar ja kopen lukt niet, je moet langs de founders.

Hebben met een vriend of vrienden, de meerderheid van de aandelen.

We zijn afhankelijk van de strategie van de founders en vriend ( en )

En die weten bijna 100% meer als wij.
hangklok
0
De derde freeze al op rij. Dat voorspelt niet veel goeds. Ik ben al 1500 euro armer in dit fonds vanaf vanmorgen.
Toch iets te vroeg gekocht vanmorgen.
dachthetniet
3
Je zou maar nog steeds dagelijks iets schrijven over penny stock tomtom. Hilarisch fenomeen.
€URO-Trader
0
quote:

hangklok schreef op 4 februari 2025 10:36:

De derde freeze al op rij. Dat voorspelt niet veel goeds. Ik ben al 1500 euro armer in dit fonds vanaf vanmorgen.
Toch iets te vroeg gekocht vanmorgen.
blijft een fout aandeel TOMTOM. Navigeren het moeras in lukt aardig
Vive tu vida positivamente
0
quote:

tatje schreef op 4 februari 2025 10:34:

[...]

Inderdaad.

Tom Tom te koop.

Voor 531 miljoen en je krijgt ook nog een zak geld ter waarde van 265 miljoen.

Waarde Tom Tom zonder zak geld 531 - 265 is 266 miljoen.

Maar ja kopen lukt niet, je moet langs de founders.

Hebben met een vriend of vrienden, de meerderheid van de aandelen.

We zijn afhankelijk van de strategie van de founders en vriend ( en )

En die weten bijna 100% meer als wij.
Dit kan men toch niet met droge ogen aan de aandeelhouders verkopen?!
De lage beurswaarde van TomTom is totaal niet in verhouding met de bedrijfswaarde.

Vanmiddag een bericht dat TomTom voor >€7,50 wordt verkocht is het beste wat ons nu kan overkomen.
tatje
2
quote:

tatje schreef op 4 februari 2025 10:34:

[...]

Inderdaad.

Tom Tom te koop.

Voor 531 miljoen en je krijgt ook nog een zak geld ter waarde van 265 miljoen.

Waarde Tom Tom zonder zak geld 531 - 265 is 266 miljoen.

Maar ja kopen lukt niet, je moet langs de founders.

Hebben met een vriend of vrienden, de meerderheid van de aandelen.

We zijn afhankelijk van de strategie van de founders en vriend ( en )

En die weten bijna 100% meer als wij.


Beurswaarde TT zonder cash 266 miljoen

Telematics bracht 910 miljoen op.

Iets is vreemd :-)
Wereldbelegger
0
quote:

Benjamin G. schreef op 4 februari 2025 10:29:

[...]

dat is ten dele waar. Dat wil zeggen dat de uitspraak van Taco is dat car sales in volume er niet zozeer toedoen. Het gaat om hogere take rates en die hebben wind mee. Zelfs als die tegen zitten dan zou je op gelijke voet verder kunnen.

Maar een krimp voorstellen van 20%, dan is er iets anders aan de hand. Dan heb je echt verkeerde inschattingen gemaakt van deal wins en deal flow.

Persoonlijk geloof ik dat niet of wil ik dat niet geloven, wat het ook moge zijn. Mijn vermoeden is dat ze de outlook hebben gebaseerd op worst case, dus hun eigen uitspraken en verwachtingen terzijde hebben geschoven. Gewoon simpelweg hebben gedacht laten we maar 15 of 20% krimp in automotive doen, dat kunnen we wel verkopen gezien de berichtgeving uit die sector en dan zitten we zelf safe. Het voorspelbare effect ervan is dat de koers in elkaar geramd wordt. Het is dus een bewuste keuze om dat te accepteren omdat het een logisch gevolg is van deze outlook.

Dan wordt het speculeren waarom die keuze gemaakt is. Het is in ieder geval wederom duidelijk dat ze niets moeten weten van de kleinere of anders dan Founders en Friends aandeelhouders. En dat ze dus ook niets gaan doen om voor die groep van kleinere of anders dan Founders en Friends aandeelhouders, iets van aandeelhouderswaarde gaan creëren. Voor mij is dat schaamteloos en ik word er ook misselijk van.
Mooie theorie, leest als een doordacht complot richting de kleine belegger.
Een filmscenario of netflixserie waardig.

alleen één vraag: wat doen al die particuliere beleggers toch al die jaren in dit derde divisie fonds?
Zijn die zo goedgelovig dat ze zo gemakkelijk bij de neus worden genomen? Of is het toch geloof in wonderen?
636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 feb 2025 17:35
Koers 4,140
Verschil +0,144 (+3,60%)
Hoog 4,278
Laag 4,040
Volume 1.136.464
Volume gemiddeld 276.706
Volume gisteren 490.697

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront