Eurocommercial Properties « Terug naar discussie overzicht

Lumen industries

97 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Erwin S1
1
4.000 stuks op 5.13 gekocht zojuist.
Geen idee. Mss vanwege de sancties tegen Rusland, anderzijds neemt de behoefte aan olie alleen maar toe. Vergeet niet dat in Europa zware woke ' groene energie' wordt gepromoot. Echter is dit alleen een graai en grijpmodel voor de EU waarbij veel geld in de zakken verdwijnt van corrupte politici en bedrijven. De rest van de wereld draait op fossiel. Nog 1-2 jaren en de schandalen zullen dan ook in de reguliere media komen (die nu nog teveel geld uit Brussel ontvangen om Brussel te 'dekken') Berliner Zeitung heeft een mooi artikel geplaatst over de paar honderd miljoen die DPG media van Brussel heeft ontvangen om te schrijven wat Brussel wil. DPG heeft bijna alle bladen en radiostations in NL
Ik heb ook Annaly capital management al een tijdje. Nu 1,5 dollar koerswinst en 4 keer een fors dividend.
!@#$!@!
0
x.com/C_Barraud/status/18931853352464...

Trump Proposes New Ship Fees to Challenge #China’s Maritime Might

Geen idee of dit belangrijk is, maar kan invloed hebben?
Erwin S1
1
Zou goed kunnen. Olie en China is essentieel. Kan mij voorstellen dat Trump daar ook iets aan wil doen.
Ik heb 12 februari een put Wolters Kluwer gekocht 10 stuks op 1,75 (zie draadje wolters kluwer) Gisteren de helft gesloten (angsthaas die ik ben vanwege cijfers terwijl mijn verstand zei: dat gaat zakken. Wolters kluwer nu bijna 10% in de min. Grappige 1, mijn eerste positie ooit in dat aandeel en op de top verkocht....:)
!@#$!@!
0
Erwin S1
0
hahaha, inderdaad. 3 stuks verkocht op 12.00 (685% winst in 2 weken)
Nu nog 2 lopen.
Heb jij nog "bijzondere" posities ingenomen? of niet vol belegd momenteel?
!@#$!@!
0
Nee, heb alleen ff short gezeten in TSLA van 387 tot 335. De huidige daling was voorspelbaar, maar kon mijn emoties niet overwinnen om dit met overtuiging (kwa positie grote) te doen en te blijven zitten. Moet nog steeds wennen om het feit dat het nu om veel meer geld gaat. Naast 50% in Merc en een shitload aan geschreven puts (60) op URW heb ik geen posities.
Heb nog steeds 50% cash.

Ik vind het moeilijk om long te gaan, omdat ik de markt als geheel niet echt vertrouw. Nogal duur en optimistisch momenteel. Plus elke keer als ik iets nieuws bedenk om naar te kijken om te kopen dan is het meestal al paar honderd procent gestegen afgelopen jaar of jaren.
(zoals nuclear MSR: Kleine modulaire reactoren, ook wel SMR’s genoemd, zijn innovatieve ontwerpen van kerncentrales die mogelijk in de toekomst een belangrijke rol kunnen spelen in de CO2-vrije energiemix. Er bestaat niet één type SMR. Een SMR kan klein zijn (een omvang van een zeecontainer) tot relatief groot (een omvang van reguliere kerncentrale Borssele).

HAFN ziet er wel interessant uit en heb getwijfeld. Maar hou toch ff pauze wat dat betreft om eerst te zien wat de brede markt doet.

Hoor wel graag als je weer nieuwe dingen op het oog hebt, zeker gezien we een beetje dezelfde benadering lijken te hebben.
Erwin S1
0
Die URW putjes gaan waardeloos expireren. Je ziet steeds vaker dat er winkelvastgoed gevraagd wordt. Online moet ook fysiekte bezoeken zijn, anders concurreer je alleen op prijs en dat hou je niet vol.
Ik had destijds in 2019 wat URW gekocht en heb ik de val steeds ' plukjes' bijgekocht. Ik kende westfield niet en dacht dat URW wel goed onderzoek had gedaan en dat het niet om ' status' zou gaan. Nou dat bleek achteraf dus wel...Heb het gerepareerd en sta in de plus. Mocht het weer terug gaan naar de niveau's 100-125, nou dan heb ik een hele big smile. Ik verwacht met 1-2 jaar dat het vertrouwen weer terug is en men het weer op de rit heeft.

Wat mij opvalt is dat grote jongens, groter worden en kleine jongens 'verdwijnen'. Dat merkte ik 4-5 jaar geleden al. Door lobby politiek wordt je groter. Op een gegeven moment kan de maatschappij niet meer om je heen en is de overheid afhankelijk van die bedrijven. Ik merk dat ook in mijn vakgebied.

Als ik weer wat vind, dan laat ik het weten. Heb meestal wel uurtje om wat te vinden maar niet uitgebreid de tijd voor diepere research.
Erwin S1
0
Erwin S1
0
Hafnia Ltd reported robust financial results for the fourth quarter of 2024, with a net profit of $79.6 million, contributing to a full-year net profit of $774 million. Despite these strong earnings, the company's stock experienced a significant drop, falling 9.76% to $49.36 in pre-market trading. This decline comes amid investor concerns over future guidance and market conditions. The company has maintained a solid performance, largely in line with the previous year, with a focus on optimizing existing assets and maintaining shareholder returns. According to InvestingPro data, Hafnia maintains excellent financial health with an overall score of 3.61 (GREAT), supported by strong profitability metrics including a 38% return on equity and an impressive 27.97% dividend yield.

Key Takeaways
Hafnia's Q4 2024 net profit reached $79.6 million.
Full-year 2024 net profit was $774 million, consistent with 2023.
The stock fell 9.76% in pre-market trading, reflecting investor caution.
The company initiated share buybacks due to low share prices.
Freight rates increased by 10%, despite global uncertainties.
Company Performance
Hafnia Ltd demonstrated strong financial performance in Q4 2024, with net profits reflecting a stable trend compared to the previous year. The company has focused on optimizing its existing assets rather than expanding its fleet, which has helped maintain profitability. This approach aligns with broader industry trends where companies are cautious about expanding due to market uncertainties.

Financial Highlights
Q4 Net Profit: $79.6 million
Full-Year 2024 Net Profit: $774 million
Dividend payout adjusted from 90% to 80%
Net loan-to-value increased to 23%
Market Reaction
Hafnia's stock dropped by 9.76% in pre-market trading, closing at $49.36, down from its previous close of $54.70. This decline occurred despite strong earnings, reflecting investor concerns about future market conditions and guidance. The stock's movement contrasts with its 52-week high of $93.80, indicating a cautious investor sentiment in the current market climate.
!@#$!@!
0
Vreemd als de cijfers en financiën zo goed zijn. Er staat niet in wat die vooruitzichten zijn dan? Kan mij ook niet voorstellen dat ze die echt geven gezien het feit dat freight rates niet te voorspellen zijn.
!@#$!@!
0
Commentaren op SA geven aan dat de cijfers wel teleurstellen en dat de hele sector er slecht bij ligt.

Hafnia will distribute a total of USD 14.6 million, or USD 0.0294 per share, in dividends, corresponding to a payout ratio of 18.4%. This, combined with USD 49.1 million utilized in share buybacks in Q4 2024, corresponds to a total payout ratio of 80.0%."

Dit maakt een totaal dividend van 0.128 per aandeel en dat is op de huidige koers van $4.37 zo'n 3%
Het is dus wachten op betere tijden.

Fourth Quarter 2024

Reported net profit of USD 79.6 million or USD 0.16 per share1 compared to USD 176.4 million or USD 0.35 per share in Q4 2023.


Winst is dus gehalveerd.

Net asset value (NAV)3 was approximately USD 3.8 billion, or approximately USD 7.63 per share (NOK 86.34), at quarter end, primarily driven by a decline in vessel values.

Wel nog steeds flinke korting op NAV

Full Year 2024

Achieved net profit of USD 774.0 million or USD 1.52 per share1 compared to USD 793.3 million or USD 1.57 per share for the twelve months ended December 31, 2023.


Wel bizar dat het aandeel nu 3 keer de winst noteert. Dan verwacht men dus echt andere winsten komende jaren, dat kan niet anders.
!@#$!@!
0
De outlook uit de cijfers:

Market Review & Outlook

Throughout the first nine months of 2024, the product tanker market sustained an extended period of high earnings, driven by strong cargo volumes and tonne-miles, as vessels rerouted from the Suez Canal to the Cape of Good Hope. In the fourth quarter, tanker rates came under pressure due to the increased cannibalization from the crude sector. A key driver of the market, daily loadings of Clean Petroleum Products (CPP), dropped in the beginning of Q4, mainly due to refinery maintenance and market inefficiencies. However, since December 2024 and in the beginning of 2025, CPP loadings on Handy to LR2 tankers have increased significantly. This was largely driven by reduced crude tanker cannibalization and higher export volumes from the US Gulf.

Ton-days for product tankers have also recovered after the dip in early Q4, while earnings have improved less profoundly. This is mainly due to subdued market sentiment, limited cross-hemisphere trading and shorter voyage lengths. Laden voyage lengths dropped by approximately 12%, mainly as a result of increased refinery output from the US Gulf, which has largely replaced Middle East output for European demand.

Global oil demand remained robust and rose seasonally in the fourth quarter, driven by a winter uptick in the Northern Hemisphere. According to the International Energy Agency (IEA), global oil demand increased by 1.4 million barrels per day in the fourth quarter, as a result of a seasonal uptick, lower fuel prices and increased US petrochemical activities. For the full year 2024, global oil demand has increased by 0.87 million barrels per day from 2023, and a further increase of 1.10 million barrels per day is expected for 2025.

Recent OFAC sanctions announced in January 2025, targeting tankers carrying Russia, Iran and Venezuela oil, will have a significant impact on oil flows and tanker markets. China and India have announced they will exclude sanctioned tankers from imports, and we estimate this replacement barrels impact to be equivalent to 100 Suezmax vessels. We have noticed a decline in ton-miles in the sanctioned fleet since, and we expect this to decrease further in the coming months. This will increase the utilization and tonne-mile impact for existing crude tankers, which will result in a significant reduction in cannibalization in the clean market.

On the supply side, the product tanker orderbook-to-fleet ratio is approximately 22% as of February 2025. However, longer term fundamentals are still positive as a growing number of tankers over 20 years old are likely scrapping candidates. Many of these vessels, which operate with lower utilization and are frequently involved in “dark trades,” effectively reduce available fleet capacity. As a result, the overall supply balance is expected to remain manageable in the coming years.

Looking ahead, the product tanker market outlook is positive, supported by strong underlying demand and supply fundamentals. However, evolving geopolitical factors—including sanctions, tariffs, and disruptions in the Red Sea—will continue to influence trade flows and market dynamics.


Is op zich prima, maar tegelijk; het kan vriezen, het kan dooien.
De vorige hoge winsten kwamen dus door de problemen met het Suez kanaal en komen misschien niet zomaar terug als dat probleem is opgelost?

Ik vraag mij wel af wat de waarde van die NAV is. Het gaat immers om tankers, waar je natuurlijk elk jaar op moet afschrijven.
REITS moeten natuurlijk ook elk jaar flink investeren om de waarde op peil te houden, maar lijkt mij toch niet hetzelfde.
Erwin S1
0
voorbeurs een order geplaatst op 4.36 om bij te kopen. Investing.com laat actuele koersen voorbeurs zien. Bij opening direct uitgevoerd....bodemvissen?
!@#$!@!
0
Nou, heb zelden gezien dat een negatieve reactie op cijfers ook gelijk een bodem is.
Wel lekker scherp limietje voor het moment ;-)
!@#$!@!
0
quote:

!@#$!@! schreef op 26 februari 2025 20:13:

Ik vind het moeilijk om long te gaan, omdat ik de markt als geheel niet echt vertrouw. Nogal duur en optimistisch momenteel.
De huidige dip zegt natuurlijk niks voor komende maanden, maar dat bevestigt wel dat geduld een schone zaak is. Vind het nu niet erg om met 50% cash langs de zijlijn te staan.

Markten blijven onvoorspelbaar en of het optimisme nu echt aan het draaien is kan ik natuurlijk niet weten. Maar dat NVDIA 8% daalt op hele goede cijfers is wel een teken aan de want.
Erwin S1
0
quote:

!@#$!@! schreef op 27 februari 2025 15:38:

Nou, heb zelden gezien dat een negatieve reactie op cijfers ook gelijk een bodem is.
Wel lekker scherp limietje voor het moment ;-)
Klopt, meestal ebt het wel na. Niet altijd. Soms is een reactie zeer overdreven en corrigeert het vaak dezelfde dag. Dat de markt (AEX, DOW, NASDAQ) hoog staat ben ik met je eens maar ik vindt veel aandelen koopwaardig (K/W verhouding). Ook Shell is goedkoop op deze niveaus
!@#$!@!
0
97 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mrt 2025 17:35
Koers 24,400
Verschil -0,050 (-0,20%)
Hoog 24,500
Laag 24,100
Volume 43.929
Volume gemiddeld 54.221
Volume gisteren 127.093

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront