Umicore « Terug naar discussie overzicht

Forum Umicore geopend

1.689 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 » | Laatste
Candelll
0
Technisch ziet er niet goed uit weer onder die 9€,gaan we in kort de low 8 opzoeken? Uiteraard zijn dit aankoopmomenten voor de lange termijn
JdeFL
1
quote:

Hopper58 schreef op 21 februari 2025 14:05:

[...]

Kijk zeker eens naar p. 27 van de presentatie bij de conference call waar de hedges voor 5 metalen aangeduid staan. Wat het betekent begrijp ik ook niet:

www.umicore.com/en/files/secure-docum...
Vergeten...
Groen midden vorig jaar, blauw begin dit jaar. Veel tussen 60 en 80%. Dus het grootste deel van hun productie wordt gehedged, wat er op neerkomt dat ze nu al weten hoeveel ze daarop gaan verdienen. Termijncontracten, afdekkingen via opties, banken, veel mogelijkheden, maar 't komt wel daarop neer.
Een klein deel fluctueert met de metaalprijzen. Dus als goud door het dak gaat (of een ander metaal) verandert dat maximaal 20 à 35% iets in het resultaat voor dat metaal.
Op zich goede bedrijfsvoering - zij het dat ik in die tabel iets mis. Nl. hun buikgevoel voor metaalprijzen, stukje van hun metier (zeker vroeger). Nu meer en meer hedging, minder en minder speculatie (of gebruik van hun kennis). Kan ook aan de volatiliteit liggen overal. Minder risico nemen.
Zou hun resultaten beter voorspelbaar moeten maken, excl. de batterijen dus. Maar die zou ik al lang geleden afgesplitst hebben... Type Nyrstar II.
DeZwarteRidder
0
quote:

UMIBR schreef op 21 februari 2025 16:16:

Umicore Recycling werkt wél met een smeltvergoeding. Zij noemen dit de RC (refining charge). Een prijs per ton die ze aanrekenen wanneer ze voor een klant een afvalstroom in de flow inzetten.
Als ze met een smeltvergoeding werken, hoeven ze geen termijncontracten af te sluiten voor de geproduceerde metalen.
DevilLoss
0
Ondertussen bijna 8,5 als koers. Een echte afslachting... en langs de kant van Umicore blijft het ontzettend stil.... benieuwd naar 17 Maart...
JdeFL
1
Umi en bpost. beide -57% op 1 jaar. En toch zit er een reuze kwaliteitsverschil op beide bedrijven. Vreemd. Umi kan toch niet blijven dalen?
Hopper58
0
Op de blog van De Tijd:

10:26
Berenberg verlaagt koersdoel Umicore
Berenberg-analist Sebastian Bray verlaagt het koersdoel voor Umicore van 11,5 euro naar 10 euro. Het advies blijft 'houden'.
DevilLoss
0
Iemand enig idee waarom we op 1 week weer bijna 10% gedaald zijn? Shorters, grote partijen die aan het verkopen zijn,... ok Berenberg advies...
Candelll
0
quote:

DevilLoss schreef op 4 maart 2025 13:08:

Iemand enig idee waarom we op 1 week weer bijna 10% gedaald zijn? Shorters, grote partijen die aan het verkopen zijn,... ok Berenberg advies...
sentiment algemeen veroorzaakt door JDT
tmaster
0
quote:

JdeFL schreef op 4 maart 2025 09:22:

Umi en bpost. beide -57% op 1 jaar. En toch zit er een reuze kwaliteitsverschil op beide bedrijven. Vreemd. Umi kan toch niet blijven dalen?
maak er gebruik van.. Ik zit er nu 'net' in. hoewel vanaf 9,80 dus ik heb betere instap momenten meegemaakt.
Ik vond de koers onder een 10tje al koopwaardig maar op 8 koop ik rustig bij.
Candelll
0
quote:

DevilLoss schreef op 4 maart 2025 13:46:

Wie of wat bedoel je met JDT
donald trump
JonHey
2
"Soitec, Neoen and Umicore to leave the STOXX Europe 600"

Dit zal de koers niet helpen
mercurius-adept
0
quote:

DevilLoss schreef op 4 maart 2025 13:08:

Iemand enig idee waarom we op 1 week weer bijna 10% gedaald zijn? Shorters, grote partijen die aan het verkopen zijn,... ok Berenberg advies...
komop, geen enkele analist is recent positief geweest over deze titel?

De vooruitzichten die ze zelf laten zien + de geanticipeerde marktontwikkelingen zijn gewoon niet goed.
Tel daarbij op de die (te) hoge schuld, en voila...

....wachten lijkt me op fundamentele verandering / verbetering, maar hulde natuurlijk voor wie de juist bodem kan voorspellen ;)
Hopper58
1
Europa maakt accu troef in reddingsplan Europese auto-industrie

Om de belangrijke, maar kwakkelende Europese auto-industrie er weer bovenop te krijgen, presenteert de Europese Commissie woensdag haar actieplan. Een stimuleringsprogramma van honderden miljoenen euro’s en tal van maatregelen moeten de autosector weer concurrerend maken in het elektrische tijdperk.

Bard van de Weijer5 maart 2025, 03:00

In een uitgelekte conceptversie van de plannen staat hoe Europa denkt de zo belangrijke auto-industrie zijn leidende positie te laten terugveroveren. Een comeback is hard nodig, omdat de sector verantwoordelijk is voor 13 miljoen directe en indirecte banen. Door felle concurrentie vanuit onder meer China, maar ook door dreigende handelsoorlogen, verkeren Europese autofabrikanten in zwaar weer en dreigen massaontslagen.

Europese autofabrikanten waren toonaangevend ten tijde van de verbrandingsmotor, maar hebben grote moeite met de overgang naar elektrisch rijden. Met name de accu is een probleem: die maakt 30 tot 40 procent van de waarde van een auto uit, maar de Europese industrie loopt achter bij de productie ervan.

Recyclingindustrie
Om dit te verbeteren, komt de Europese Commissie woensdag met een zogenoemd Batterij Booster-pakket. Van de 3 miljard uit het Europees Innovatiefonds voor klimaattechnologieën wordt de komende twee jaar 1,8 miljard euro vrijgemaakt om de achterstand op het gebied van accuproductie in te lopen. Ook krijgen lidstaten meer mogelijkheden hun eigen accu-industrie financieel te ondersteunen.

De Commissie maakt daarnaast 362 miljoen euro budget vrij voor de ontwikkeling van een nieuwe generatie batterijen voor elektrische auto’s en trucks. Hierbij moet ook een recyclingindustrie worden opgetuigd.

Volgens de Commissie worden dit soort innovaties op andere plaatsen in de wereld met grote sommen staatssteun gestut. Europa volgt nu om de race om nieuwe batterijtechnologie te kunnen winnen.

Uitstel CO2-norm
Eerder deze week maakte Commissievoorzitter Ursula von der Leyen al enkele steunmaatregelen bekend. Zo liet ze weten dat autofabrikanten twee jaar extra tijd krijgen om hun wagens te laten voldoen aan de strenge Europese CO2-eisen. Veel fabrikanten dreigden die niet te halen, waardoor ze het risico liepen op miljardenboetes. Die zijn nu tot 2027 van de baan.

Verder is er ook aandacht voor trucks: de elektrische variant moet wat Europa betreft de komende jaren massaal op de weg verschijnen. Om dit te bereiken investeert de Europese Commissie de komende twee jaar 570 miljoen euro in een zogenoemde groene corridor, een keten van snelladers voor e-trucks langs de belangrijkste Europese snelwegen en transportknooppunten.

Daarnaast moet ook de markt voor tweedehands e-auto’s worden gestimuleerd. Nu zijn veel consumenten huiverig als het gaat om de aankoop van een elektrische occasion, omdat ze vrezen dat de kostbare accu het begeeft. Daarom moet er een Europees batterijpaspoort komen, met heldere informatie over de gezondheid van de accu.

Von der Leyen zei verder dat de autosector fors moet investeren in de ontwikkeling van autonoom rijdende auto’s. Ze wil hiervoor de Europese regels voor de testfases versoepelen. De Commissie meent tot slot dat de EU voorop moet gaan lopen bij de ontwikkeling van betere software.

Sluiting Audi-fabriek
Hoe slecht het gaat met de Europese autobouwers, bleek vorige week opnieuw, toen een Audi-fabriek in Brussel definitief de deuren sloot. Bij de sluiting gingen drieduizend banen verloren.

Audi, een dochteronderneming van het Duitse autoconcern Volkswagen, dat zelf ook in de penarie zit, zei dat de fabriek dicht moest vanwege de gedaalde vraag naar elektrische auto’s. Ook de hoge logistieke en productiekosten speelden de fabriek parten. Er werd in Brussel sinds 2018 een elektrisch Audi-model gebouwd, na een grondige renovatie van zowel het complex als de productielijnen.

De aangekondigde sluiting leidde vorig jaar tot felle protesten onder medewerkers. Ook vakbonden liepen te hoop tegen de plannen van de Audi-directie. Zij wisten de strijd om het behoud van werkgelegenheid niet te winnen.

www.demorgen.be/nieuws/europa-maakt-a...
Leefloon
1
quote:

JonHey schreef op 4 maart 2025 21:21:

"Soitec, Neoen and Umicore to leave the STOXX Europe 600"

Dit zal de koers niet helpen
Veel meer dan een piek in de omzet van een slotveiling ga je niet zien in grafieken. Lichtgewicht, en het verdwijnt omdat er al weinig in wordt gehandeld. Niet omdat er weinig in gehandeld gaat worden.
Hopper58
2
Deze paragrafen lijken wel speciaal voor Umicore geschreven:

'Van de 3 miljard uit het Europees Innovatiefonds voor klimaattechnologieën wordt de komende twee jaar 1,8 miljard euro vrijgemaakt om de achterstand op het gebied van accuproductie in te lopen. Ook krijgen lidstaten meer mogelijkheden hun eigen accu-industrie financieel te ondersteunen.

De Commissie maakt daarnaast 362 miljoen euro budget vrij voor de ontwikkeling van een nieuwe generatie batterijen voor elektrische auto’s en trucks. Hierbij moet ook een recyclingindustrie worden opgetuigd.'
Hopper58
2
Op het flatexDEGIRO-plarform:

EC springt in de bres voor Europese autosector
13:21 05/03/2025

(ABM FN-Dow Jones) De Europese Commissie schiet de Europese autosector te hulp.

"Om een sterke Europese productiebasis te behouden en strategische afhankelijk te voorkomen, stellen we 1,8 miljard euro beschikbaar om een veilige en concurrerende aanvoerketen voor grondstoffen voor batterijen te creëren. Dit zal de groei van de Europese auto-industrie ondersteunen", aldus de Commissie.

“"We houden vast aan de afgesproken [CO2] uitsstootdoelstellingen, maar met een meer pragmatische en flexibele benadering", voegde voorzitter Ursula von der Leyen van de EC toe.

Het doel van de EC is een duurzame, concurrerende en innovatieve auto-industrie in Europa.

De vandaag gepresenteerde plannen zijn een uitwerking van de januari gelanceerde 'Strategic Dialogue on the Future of the European Automotive Industry'.

Het aandeel Stellantis steeg woensdag met 5,5 procent en Volkswagen met 5,3 procent. BMW won zelfs 6,3 procent en Mercedes werd 5,0 procent duurder. Renault boekte een winst van 3,8 procent.
Hopper58
0
quote:

Hopper58 schreef op 6 maart 2025 10:05:

Deze paragrafen lijken wel speciaal voor Umicore geschreven:

'Van de 3 miljard uit het Europees Innovatiefonds voor klimaattechnologieën wordt de komende twee jaar 1,8 miljard euro vrijgemaakt om de achterstand op het gebied van accuproductie in te lopen. Ook krijgen lidstaten meer mogelijkheden hun eigen accu-industrie financieel te ondersteunen.

De Commissie maakt daarnaast 362 miljoen euro budget vrij voor de ontwikkeling van een nieuwe generatie batterijen voor elektrische auto’s en trucks. Hierbij moet ook een recyclingindustrie worden opgetuigd.'
Je zou toch verwachten dat we informatie in deze richting gaan krijgen op de Capital Markets Day 27/03?
Hopper58
0
Dow, S&P 500, Nasdaq trim losses as Lutnick talks more tariff delays
By

Joseph Adinolfi

U.S. stocks have pared much of their earlier drop following the latest tariff headlines.

Commerce Secretary Howard Lutnick said during a CNBC interview Thursday morning that President Donald Trump would likely delay tariffs on all goods covered by the USMCA trade agreement, which was negotiated between the U.S., Canada and Mexico during his first term.

"The market is on edge and is getting whipped around by each headline/comment from the administration," said George Cipolloni, a portfolio manager at Penn Mutual Asset Management, in response to an emailed question from MarketWatch.

Cipolloni also noted that the S&P 500 had come within striking distance of its 200-day moving average before the midmorning bounce began. The key technical level has acted as a floor for stocks since November 2023.

www.marketwatch.com/livecoverage/stoc...
Willy B.
0
Aan de huidige waarde ben ik ook voor een eerste positie gegaan in Umicore.
Uiteindelijk is het een mooi bedrijf, dat binnen Europa misschien wel hergewaardeerd kan worden wanneer we meer eigen batterijtechnologie willen starten.

Mooi dividend ook aan huidige prijs.
1.689 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 79 80 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 12 mrt 2025 10:00
Koers 8,635
Verschil +0,065 (+0,76%)
Hoog 8,715
Laag 8,610
Volume 40.941
Volume gemiddeld 679.665
Volume gisteren 877.058

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront