CM.com « Terug naar discussie overzicht

CM.Com 2025

395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 | Laatste
Koning Insinuatie
1
Ha nuchtere kijk,

Ik weet niet wie "msconfig" is, niks mee te maken.

Mijn bijnaam dateert al vanaf 2003. Mijn partner in crime was "Mister Rookgordijn". Wij hadden toen gezamenlijk bij een BIG4 accountantskantoor het goed in de smiezen dat de plaatselijke manager het deed met de secretaresse. Dit ondanks dat hij vader was van 2 kinderen met een derde op komst.

Ik en mister rookgordijn werden onterecht beschuldigd van laster, smaad en insinuaties. Dit terwijl het wel zo was, een leek kon dat nog zien. (E.e.a. kwam paar maanden ook allemaal uit dat het idd zo was)

De bijnaam die we elkaar gaven heb ik maar aangehouden :)
Nuchtere Kijk Op
1
Okay ik ben weer nuchter in het brein LOL. Thanks en ja, je zou bijna achterdochtig worden, hier van al die aparte dump acties. Ik was i.i.g die plaatselijke manager, of die secretaresse niet LOL ;-)

Een willekeurige post van deze naam op forfarmers, met de juiste naam. MSCONFIG is een andere term hihi

2 januari 2025 12:26

"MFCONSwasonschuldig

Ten tijde van de ipo. 2,2 mrd omzet bij een 119 mln aandelen. 23 ct dividend koers van 6,50.

Omzet ondertussen 3 mrd bij 89 mln aandelen 20 ct dividend. Koers 3,48

Bij die verhoudingen is FFarm nog steeds goedkoper dan een JDE of een Signify. En dan praten we niet eens over de positieve ontwikkelingen op het gebied van marge (reststromen!) En uitbreiding (Oostblok, Duitsland).

Short haalt alle truukjes erbij en dat duurt lang. Maar als kapitaal komt en twijfelaars hun aandelen cheap hebben afgestaan dan zal de verlossing naar 4 en hoger komen."
Beek
1
quote:

Nuchtere Kijk Op schreef op 5 maart 2025 17:45:

[...]

Ik heb ooit 1000 stuks JET / TKWY gekocht tegen de 100 euro. Nu een bod ietsje lager PFFF. Niet te hopen dat zoiets ook hier gaat gebeuren. Het lijkt wel of er hier nog steeds flink gemanipuleerd wordt?

Dat zijn helaas dan dure lessen geweest bij JET en CM, of heb je JET met beperkt verlies kunnen lozen voor 90-80-70 euro? Eenzelfde dure les heb ik oa bij CM. Gelukkig alles wel goed kunnen maken met goede ritjes in andere aandelen, maar al bij al had ik het net zo goed op een spaarrekening kunnen zetten. Geen risico, lage box 3 belasting. Ik ben toch meer aan het traden geslagen, dan dat long beleggen. Onder het mom van winst is winst. Een of twee te grote bleeders in je porto is hard werken om verlies weer goed te maken. Beginnersfouten...lessons learned and still....

Over CM en de Helo ai toevoeging. Ik zie het met meer als een must om dit als toevoeging te hebben. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze de markt hiermee kunnen outperformen. Tegen de tijd dat ze de investering aan het terugverdienen zijn zakken ook de marges hierop in. Zie het meer als bij de mobiele telefoon. 25 jaar geleden was een mobiele telefoonrekening van ++€50pm heel normaal en waren er flinke winstmarges op. Dan kon je ook alleen bellen met betalen per minuut. Nu 25 jaar later heb je voor €10-15 onbeperkt bellen en heel veel mobiele data, met hele lage winstmarges
ongewenst
1
quote:

Beek schreef op 5 maart 2025 17:17:

[...]

Tja, ik sta er eigenlijk niet zo van te kijken. De vraag is nu nog meer of je in deze rare tijden je geld ik dit soort aandelen moet hebben zitten. (Heb zo zelf ook nog)

Overigens is MFCONSwasonschuldig denk ik zijn geld aan het tellen bij ForFarmers.
Dat denk ik ook, als de aantallen kloppen dan heeft ie daar zo een 2,5 miljoen geplust. Dat is iets meer dan NKO schat ik in, die, nu iedereen met gezond verstand als MFCONFIG aanwijst.

MFCONFIG volg ik ook in de JDE en Signify afdelingen.

En de posts van MFCONFIG vind ik eerlijk gezegd inhoudelijker dan de analyse van Beursgenoten. 7% plus op omzet*prijs = drie keer niks natuurlijk en de omzetten zijn te laag om aan CM.com ooit een 100K te verdienen op deze manier.

Daar komt bij dat de vragen over de kostenstructuur niet zijn beantwoord en CM.com gewoon doorgaat met een 0,1-0,3 winst per aandeel. Daar betaal ik in deze tijden geen €7 voor. MFCONFIG heeft gelijk in mijn ogen als hij gaat voor JDE en Signify. Grote inkoop eigen aandelen bij druk op de beurzen en in een later stadium kans op herstel. Weinig zorgen wegleggen en profiteren.

Prima dat zijn stijl jou niet aanstaat, maar laten we de mensen die gelijk hebben wel gelijk geven. MFCONFIG volgen brengt mij meer dan IEX zelf. Shell, Ahold, ASR, ECP, NN, Vopak, Heineken, Randstad, ForFarmers - stuk voor stuk zat hij daar toch goed.

Edit ik vergeet AEDIFICA van 55-62. En ook daar een mooie toevoeging aan beursgenoten. MFCONFIG voegt aan die adviezen toch weer wat toe. MFCONS was ruim een maand voor beursgenoten al aan het positief waarschuwen voor Randstad. Maar ook Aedifica was bij BG een hold, hij gaf 55 aan als bodem (knap!)
max2
1
Geert Schaay van Beursgenoten zet de koers van CM.COM omhoog. Dat is toch die man van de "pareltjes".
ongewenst
0
quote:

max2 schreef op 7 maart 2025 09:33:

Geert Schaay van Beursgenoten zet de koers van CM.COM omhoog. Iemand nog vertrouwen in hem?
Nee, want bij Vopak begon hij met BUY op €33. Dipte tot €19. Een voorbeeld. Lees de analyse. De kostenstructuur en de zorgwekkende omzetgroei (niet bestaande) blijven buiten beschouwing.
Broer Konijn
1
quote:

devil80 schreef op 7 maart 2025 09:13:

www.beursgenoten.nl/analyses/aandelen...

Positieve analyse!
We kunnen weer naar de 7!
7 hele euro's? Nou, nou, we worden gek ;-)

Vriendelijke groet, Broer Konijn
Risico met beleid
0
quote:

Beek schreef op 6 maart 2025 22:09:

[...]

Dat zijn helaas dan dure lessen geweest bij JET en CM, of heb je JET met beperkt verlies kunnen lozen voor 90-80-70 euro? Eenzelfde dure les heb ik oa bij CM. Gelukkig alles wel goed kunnen maken met goede ritjes in andere aandelen, maar al bij al had ik het net zo goed op een spaarrekening kunnen zetten. Geen risico, lage box 3 belasting. Ik ben toch meer aan het traden geslagen, dan dat long beleggen. Onder het mom van winst is winst. Een of twee te grote bleeders in je porto is hard werken om verlies weer goed te maken. Beginnersfouten...lessons learned and still....

Over CM en de Helo ai toevoeging. Ik zie het met meer als een must om dit als toevoeging te hebben. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze de markt hiermee kunnen outperformen. Tegen de tijd dat ze de investering aan het terugverdienen zijn zakken ook de marges hierop in. Zie het meer als bij de mobiele telefoon. 25 jaar geleden was een mobiele telefoonrekening van ++€50pm heel normaal en waren er flinke winstmarges op. Dan kon je ook alleen bellen met betalen per minuut. Nu 25 jaar later heb je voor €10-15 onbeperkt bellen en heel veel mobiele data, met hele lage winstmarges
AI agent is net begonnen in zijn ontwikkeling maar jij weet al hoe alles verloopt. Ik denk juist dat AI agent heel goed past bij cm.com omdat dit een iets complexer systeem is dan een smsje hier of een appje daar. Dit is een systeem dat bedrijven fundamenteel gaat veranderen en daarom juist veel begeleiding nodig heeft. AI expertise is daarin cruciaal. Appels en peren dus.
ongewenst
0
quote:

Risico met beleid schreef op 7 maart 2025 12:45:

[...]

AI agent is net begonnen in zijn ontwikkeling maar jij weet al hoe alles verloopt. Ik denk juist dat AI agent heel goed past bij cm.com omdat dit een iets complexer systeem is dan een smsje hier of een appje daar. Dit is een systeem dat bedrijven fundamenteel gaat veranderen en daarom juist veel begeleiding nodig heeft. AI expertise is daarin cruciaal. Appels en peren dus.
Precies. AI gaat dingen doen. En het is echt niet makkelijk het ook goed te doen. In het geval CM.com hoor ik een stemmetje op de achtergrond: "was gij maar warm of koud, u zijt lauw en daarom spuug ik u uit".

(toepasselijk ook een openbaring lol).

Maar cm.com vs Twillio is echt een gelopen race. CM.com maakt of te hoge kosten en is niet rendabel of het is wel rendabel maar zal niet uitgroeien tot de plek waar een €1 per aandeel winst bij hoort. Dát is het punt een beetje. Ook mijn punt wat betreft de kostenbeparingen. Als je dan dus voor break even gaat zodat je wel het e.e.a kan proberen dan MOET die omzetgroei NU plaats gaan vinden (is er niet). En als die conclusie getrokken moet worden en je kijkt naar de omzet geschoond van een 100 miljoen kosten te veel met lage/geen groei en het uitfaseren van technologisch gewenst zijn dan rolt daar geen koersdoel >3-5 uit.
Nuchtere Kijk Op
0
Koers 6.31 tijdens het plaatsen van deze info. Wat een dag weer.

Link 10-3-2025: siliconcanals.com/cm-com-acquires-gut...

Andere kopie Deel 1. vanwege de lengte:

"Stel je voor: je hebt maanden gewacht om het concert van je favoriete artiest bij te wonen. Wanneer de kaartverkoop begint, ren je gretig naar de website, alleen om de gevreesde melding te zien: Uitverkocht. Frustratie slaat toe, maar je blijft zoeken. Uiteindelijk vind je tickets op een wederverkoopplatform voor het dubbele van de prijs. Je knarst op je tanden en betaalt, alleen om er later achter te komen dat je ticket nep is. Je wordt buitengesloten van het evenement met het gevoel dat je bent bedrogen - klinkt dit bekend?

Deze situatie is helaas niet ongewoon en het is precies wat duizenden Coldplay-fans in India hebben meegemaakt. Tickets voor hun concert waren binnen enkele uren uitverkocht, niet alleen vanwege het enthousiasme van de fans, maar ook omdat opkopers grote hoeveelheden opkochten en ze tegen opgeblazen prijzen doorverkochten. Sommige fans kochten valse tickets, terwijl anderen buitensporig veel betaalden om binnen te komen.

Waarom schieten ticketplatforms tekort in deze tijd, waarin de focus ligt op het creëren van naadloze, gedenkwaardige klantervaringen? En belangrijker nog, hoe kunnen we dit oplossen? Het antwoord ligt in blockchaintechnologie: de game-changer voor een veilig, transparant en fan-first ticketingproces. Deze nieuwsbrief laat zien hoe tokenisatie, slimme contracten en de gedecentraliseerde aard van blockchain de problemen kunnen oplossen die Coldplay-fans gestrand en gefrustreerd achterlieten.

Het Coldplay-concert: een kapot ticketingsysteem
Het Coldplay India-concert in 2023 was de perfecte storm van ticketingproblemen. Terwijl de tickets officieel waren uitverkocht via BookMyShow, hadden duizenden fans geen eerlijke kans. Bots en scalpers kwamen binnen en kochten tickets in bulk, alleen om ze door te verkopen op platforms als Viagogo en Ginsberg voor twee of drie keer de oorspronkelijke prijs. Sommige fans hadden de pech om neptickets te kopen en te betalen voor een ervaring die ze nooit zouden krijgen.

De officiële ticketingpartner distantieerde zich snel van de chaos en diende een klacht in bij de politie tegen de ongeautoriseerde verkopers. Maar het echte probleem was duidelijk: het huidige ticketingsysteem was niet competent genoeg om de chaos aan te kunnen.

Terugblikkend op een soortgelijk incident, ondervond de Eras Tour aanzienlijke uitdagingen met Ticketmaster! Het platform annuleerde de openbare kaartverkoop nadat het werd overspoeld door een verbazingwekkende 3,5 miljard verzoeken van fans, bots en scalpers, die allemaal om tickets streden vanwege de ongekende vraag!

In een tijd waarin bedrijven de klantervaring voorop stellen, lopen ticketplatforms achter. Als fan verdien je eerlijke toegang, transparante prijzen en authentieke tickets. Blockchain-technologie is de oplossing die dit mogelijk maakt, door de zwakke punten aan te pakken die leiden tot scalping en vervalste tickets.

Hoe blockchain eerlijkheid terug kan brengen in ticketing
Blockchain is niet alleen een modewoord, het is een technologie die jouw ervaring als fan fundamenteel kan transformeren. Met zijn gedecentraliseerde, transparante en veilige aard pakt blockchain de kernproblemen van ticketfraude, oneerlijke wederverkoopprijzen en vervalste tickets aan. Laten we eens kijken hoe het werkt en, nog belangrijker, hoe het jou ten goede komt.

1. Zeg vaarwel tegen scalperen met slimme contracten
Een van de meest frustrerende ervaringen bij het kopen van tickets is omgaan met scalpers: mensen die tickets in bulk kopen om ze vervolgens tegen opgeblazen prijzen door te verkopen. Blockchain lost dit probleem op via slimme contracten.

Stel je voor dat je een ticket koopt met ingebouwde bescherming voor jou, de fan. Een slim contract, een zelfuitvoerende digitale overeenkomst die in code is geschreven, kan bepalen hoe tickets worden verkocht en doorverkocht. Bijvoorbeeld:

Ze kunnen beperken hoeveel tickets iemand kan kopen, zodat bots en scalpers geen tickets in bulk kunnen opkopen.
Ze kunnen ook de wederverkoopprijzen beperken, zodat niemand meer dan 10% boven de oorspronkelijke ticketprijs kan vragen.
Ze kunnen ook worden geprogrammeerd om een ??deel van de wederverkoopwinst te delen met evenementorganisatoren of artiesten, zodat zij profiteren van de wederverkoop van tickets.

Dit betekent dat je klanten niet langer exorbitante prijzen hoeven te betalen, terwijl ze toch een eerlijke kans krijgen op een ticket. Platforms zoals GUTS Tickets gebruiken slimme blockchain-contracten om eerlijke wederverkoopprijzen te garanderen.

2. Nooit meer zorgen over neptickets met tokenisatie
Een ander veelvoorkomend probleem, zoals we hebben gezien, zijn namaaktickets. Nietsvermoedende fans betalen voor neptickets, verliezen geld en missen het evenement.

Met tokenisatie kan elk ticket worden omgezet in een Non-Fungible Token (NFT), een uniek digitaal bezit dat niet kan worden gerepliceerd. Wanneer u een op blockchain gebaseerd ticket koopt, koopt u niet alleen een toegangspas, maar krijgt u ook een NFT die bewijst dat u dat specifieke ticket bezit. Niemand anders kan het kopiëren en de blockchain garandeert de authenticiteit ervan.

Zie het zo: voordat u een ticket koopt, kunt u de authenticiteit ervan verifiëren op de blockchain. U weet of het legitiem is, wie de verkoper is en waar het vandaan komt. De Sacramento Kings in de NBA gebruiken blockchain al om veilige, verifieerbare digitale tickets uit te geven. Fans kunnen gerust zijn, wetende dat hun tickets authentiek zijn en niet kunnen worden vervalst.

3. Eerlijke distributie met gedecentraliseerde ticketing.
Hoe vaak heb je geprobeerd om tickets te kopen, maar ben je verloren omdat bots voor je in de rij stonden? Het is frustrerend als echte fans opzij worden geduwd door bots die binnen enkele seconden honderden tickets kunnen kopen."
Nuchtere Kijk Op
0
Vanwege de lengte Deel 2.

"Blockchain-gebaseerde ticketingplatforms bieden een gedecentraliseerde oplossing. Elke ticketverkoop wordt afgehandeld door het openbare grootboek van de blockchain, wat betekent dat geen enkele koper het systeem kan omzeilen. Evenementorganisatoren kunnen anti-botmaatregelen implementeren, zodat tickets naar echte mensen gaan, niet naar geautomatiseerde programma's.

Voor jou betekent dit een eerlijke kans op tickets. Iedereen wordt gelijk behandeld in het blockchainsysteem; elke transactie is transparant en zichtbaar.

Waarom blockchain de toekomst is van ticketing: focus op de klant
Waarom is blockchain de enige juiste oplossing voor deze problemen? Het is simpel: het stelt de klant centraal in het proces. Blockchain-gebaseerde ticketingsystemen geven prioriteit aan eerlijkheid, veiligheid en transparantie, wat zorgt voor een betere fanervaring. Dit is waarom:

Transparantie en eerlijkheid Blockchain is gedecentraliseerd, wat betekent dat geen enkele entiteit het systeem controleert. Elke transactie wordt geregistreerd in een openbaar grootboek, waardoor het ticketingproces transparant is. U kunt zien hoeveel tickets er zijn verkocht, voor hoeveel en aan wie. Dit vermindert het risico op fraude en zorgt ervoor dat tickets eerlijk worden verdeeld.
Beveiliging en onveranderlijkheid Blockchain is onveranderlijk: het kan niet worden gewijzigd of gemanipuleerd zodra iets is geregistreerd. Dit zorgt ervoor dat niemand tickets kan vervalsen of de voorwaarden van het smart contract achteraf kan wijzigen.
Controle over uw ticket Wanneer iemand een getokeniseerd ticket koopt, heeft hij volledige controle. Hij is eigenaar van het NFT-ticket en alleen hij kan het overdragen of verkopen. Bovendien is de volledige transactiegeschiedenis van het ticket traceerbaar op de blockchain, waardoor u erop kunt vertrouwen dat het authentiek is.

De opkomst van tokenisatie in ticketing
De impact van blockchain op ticketing is niet alleen theoretisch: het gebeurt al en de toekomst ziet er rooskleurig uit voor fans. Getokeniseerde tickets worden binnenkort de norm en bieden een niveau van veiligheid en eerlijkheid dat we nog nooit eerder hebben gezien.

Omzetgroei: Voor evenementorganisatoren biedt blockchain een kans om inkomsten terug te winnen die verloren zijn gegaan aan scalpers en ongeautoriseerde verkopers. Intelligente contracten kunnen wederverkooproyalty's afdwingen, wat betekent dat organisatoren een percentage van elke wederverkoop krijgen. Dit verhoogt de omzet terwijl de prijzen eerlijk blijven voor fans.
Lagere operationele kosten: Zonder de noodzaak van tussenpersonen zoals wederverkopers en makelaars, worden operationele kosten verlaagd. De inherente beveiliging van blockchain betekent ook minder problemen met de klantenservice rond fraude en geschillen over tickets.
Verbeterde fanervaring: Fans krijgen eerlijke toegang tot tickets, bescherming tegen scalpers en vervalsers en gemoedsrust wetende dat hun aankoop veilig is. Dit alles draagt ??bij aan een betere ervaring voor de klant, die altijd de koning is!.

De economische impact: hoe blockchain de toekomst van ticketing zal vormen
De wereldwijde ticketmarkt zal naar verwachting ruim $ 68 miljard bereiken in 2025. Vroege gebruikers van blockchain, zoals GUTS Tickets en Ticketmaster, veroveren al een deel van deze markt. Blockchaintechnologie zal de industrie helpen scalping en fraude te bestrijden, wat op zijn beurt zal leiden tot betere klantervaringen en meer inkomsten voor organisatoren.

GUTS Tickets heeft scalping met 90% verminderd met behulp van blockchain, waardoor evenementorganisatoren verloren inkomsten kunnen terugwinnen en fans eerlijke prijzen kunnen bieden.

De secundaire ticketmarkt (wederverkoopmarkt) werd in 2016 gewaardeerd op $ 8 miljard, voornamelijk gedreven door scalpers. Verwacht wordt dat blockchain-ticketing een aanzienlijk deel van deze markt zal veroveren door veilige en transparante wederverkoopopties te bieden.

Conclusie
Na incidenten zoals het ticketingdebacle van Coldplay is het duidelijk dat blockchain de toekomst van ticketing is. Met tokenisatie, slimme contracten en een gedecentraliseerd platform kan blockchain eerlijkheid, transparantie en vertrouwen in het systeem herstellen. Maar het allerbelangrijkste is dat het jou, de fan, centraal stelt in de ervaring.

De dagen van te dure wederverkoop, namaaktickets en bot-gedreven aankopen zijn voorbij. Met blockchain kan je volgende ticketaankoop net zo spannend zijn als het evenement zelf.

Bedankt voor het lezen! Blijf op de hoogte voor meer inzichten in hoe blockchain industrieën revolutioneert."

Gr. NKO
395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mrt 2025 17:35
Koers 6,340
Verschil -0,130 (-2,01%)
Hoog 6,500
Laag 6,280
Volume 45.515
Volume gemiddeld 44.522
Volume gisteren 87.829

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront