Dit begin een aardig gooi- en smijtdraadje te worden. Het onderwerp is ook al in andere draadjes besproken, begrijp ik. Nu volg ik alles niet meer dagelijks zo, daarom hier maar mijn hopelijk nuchtere commentaar.
TT verzamelt allerlei actuele verkeersgegevens. En dat is hun toekomst. Van alleen kaarten en 'statische' route-adviezen kunnen ze het in de toekomst niet meer hebben. Het gaat om de totale (realtime) service!
Wat doen ze met die kennis? HD-traffic bijvoorbeeld. Maar ook zouden ze in de toekomst een rol kunnen spelen bij een vorm van km-heffing ('Rekening Rijden').
Daar werd eerder op dit forum veelal lovend over gesproken, als een mogelijke extra inkomstenbron. Waarom is samenwerking met overheden nu ineens taboe?
Ze geven echt geen individuele gegevens door, hoor. Ik vond het recente excuus van HG over het mede-gebruik van statistische gegevens van TT door de politie dan ook slap.
Alsof TT-gegevens de enige zijn die de politie gebruikt. Op snelwegen weten ze sowieso (ook zonder TT) waar vaak te hard gereden wordt.
Wie beweert dat de politie niet moet controleren waar vaak te hard gereden wordt, moet bij de politiek zijn, niet bij TT.
Verder: wie wars is van elke politiecontrole en liever kiest voor onveilig misbruik van onze wegen, kiest kennelijk voor anarchie (zolang als het duurt, en dat is niet lang, zie elders in deze wereld).
Daar heb ik geen boodschap aan.
TT is een innovatief bedrijf dat op commerciële wijze een zinvolle bijdrage levert aan een effectief gebruik van onze gezamenlijke wegen.
Wie denkt een privé-deal met TT te sluiten om asociaal misbruik van wegen te kunnen maken, vergist zich.