*Justin* schreef op 1 september 2012 19:54:
[...]
Die big bucket is inderdaad de grote berg aan investeringsopties die ze hebben en niet zozeer het investeringsbudget.
Gezien de recente nieuwtjes zijn dit de keuzes die afgelopen jaar gemaakt zijn:
- voorop blijven lopen met HD traffic, nu naar een 6.0 versie met incident reports (maakt waze overbodig en brengt inrix en navteq op achterstand
- geografische uitbreiding hd traffic. Ik las dat eind dit jaar al Rusland en China worden toegevoegd
- inbouw android tablet voor Renault. De cfo heeft aan sns laten weten dat dit tot Q4 2012 een groot deel van het r&d budget opsoupeert
- stukje maatwerk voor BMW gemaakt
- Apple geholpen met navigatie voor iOS6
- Android navigatie ontwikkeld
- Nieuwe carkits ter voorbereiding van Android app en iOS6 / de nieuwe iphone.
- Uitbreiding en onderhoud kaarten. Het lijkt erop dat ze dit wat intensiever doen in voorbereiding op de Apple release. Ik lees vaker over mensen die tomtom camerabusjes zien
Best een lijstje en geen verkeerde keuzes als je het mij vraagt. Waarvan android app inderdaad hopeloos vertraagd is geweest. Ik vermoed gewoon door de reorganisatie en andere prioriteiten. Als je TomTom vandaag en paarhonderd miljoen cadeau doet is het denk ik morgen op, want er is nog zoveel meer te doen. We wachten nog op eerste fitnessproducten na nike horloge. En als geld geen rol speelde zou een windows mobile app er nu ook komen. Die staat nu laag op de prio lijst, ook omdat microsoft zo innig is met navteq.
Een alternatief voor een windows mobile app is een deal met Samsung en htc om hen navigatie te bieden op windows mobile toestellen. Rechstreeks is misschien wel net zo goed en dan zet je nokia meer een hak.