Beperktedijkbewaking schreef op 15 juli 2015 20:53:
[...]
Je hebt gelijk, ik wisselde die contracten even om.
Zegt wel veel over de verhouding TT vs Here. In de USA stellen de Here maps weinig voor. En in Europa stelt hun traffic weinig voor.
Logisch, zij hebben 3x minder probes dan TT. Belangrijker nog: de meeste van hun probes hebben ze pas een jaar, door hun fremium app. De ervaring van TT met probes en realtime traffic modellen is al ouder en veel groter.
Er is maar één R-P. Schaeffer. Van de kant van HERE heb ik nooit dergelijke degelijke traffic kennis gelezen.
www.cts.umn.edu/sites/default/files/f...Edit: die site werkt niet meer, ik was er al bang voor. Ik heb zijn verhaal op mijn harde schijf, maar het is te groot om hier als bijlage mee te kunnen geven. Ik zal er dus later te pas en te onpas uit citeren.
Nu al: hij introduceert er het begrip 'jam probabilities'. Dat lijkt niet zo revolutionair, maar wel als het puur en alleen op waarnemingen van 2-way connected probes gebaseerd is.
Daarom volg ik die techniek op de voet in 'mijn eigen' draadje over GPS, probes en traffic. Het laatste woord is er echt nog niet over gezegd. Naast HAD en 3D-mapping in de toekomst, is traffic NU AL een grote asset van TT.