TomTom « Terug naar discussie overzicht

21 JULI 2015 DE 2E KWARTAALCIJFERS

1.346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 64 65 66 67 68 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Belegger22 schreef op 21 juli 2015 19:52:

[...]

1,5 maand geleden zakte we ook van boven de 10 naar 9,43 in 1 dag, toen de dag erop naar 9,10. Ook daar zijn we weer ruim bovenop gekomen,tot vandaag dan. Hopen dat we deze keer ook weer zo'n herstel gaan zien..
Ga daar maar rustig vanuit. Ik moet trouwens nog zien dat die deal tussen de Duitsers en Nokia meer is dan een gerucht.
[verwijderd]
0
quote:

trend follower schreef op 21 juli 2015 19:40:

Zit de call nog even terug te luisteren. Ze gaan in Q3 meer details verschaffen over het automotive orderboek, de reden van Wyatt door the lumpy nature of the automotive orderboek.

Dit komt op mij over dat ze momenteel midden in gesprekken zitten die voor extra order instroom kunnen zorgen. Misschien dat ze dan naast het orderboek ook meer namen vrij kunnen geven. Iemand andere ideeen/suggesties?

Bij grote contracten kan je een vertekend beeld krijgen als je op kwartaalbasis je order instroom rapporteert. Dan heb je het ene kwartaal 40 miljoen aan orders en het volgende kwartaal 80 miljoen aan orders.

Daarom doen ze het alleen op jaarbasis, in Q3 2014 een update waarop je een jaarprognose kan maken en in Q4 rapporteren ze wat het daadwerkelijk is geworden. Vorig jaar rapporteerden ze 170 miljoen in Q3 en 220 miljoen na afloop van Q4.

Het goede nieuws van vandaag is dat zowel Harold Goddijn en Marina Wyatt aangeven dat het goed gaat met de order instroom en dat het totaal aan orders dit jaar minimaal gelijk is aan en waarschijnlijk groter is dan het recordjaar 2014 (220 miljoen aan orders) en dat ze na Q3 het echte cijfer laten weten.

Verder houden ze vast aan de outlook, wat betekent een omzetgroei van 8% in de tweede jaarhelft, na een omzetgroei van 2,5% in de eerste jaarhelft van 2015. Dit betekent ook dat in de eerste jaarhelft van 2016 groei te zien zal zijn. Zeker omdat deze dan wordt gedragen door alle vier de business units, waarbij veel van de omzet (telematics, licensing en automotive) een vast karakter heeft, licenties en abonnementen vervallen niet zo maar, dat zijn verhaalinkomsten.

[verwijderd]
0
Die deal komt er, en wel voor 2,5 miljard. Waar rook is is vuur.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn
Wat me wel zorgen baart is het open platform verhaal.
mightymilt
0
Een eventuele nog iets verdere daling zie ik ook als een prima (bij)koop moment. Als TomTom straks weer nieuwe deals bekend maakt veert de koers vanzelf weer op.
Willemijn1
0
quote:

JanssenB schreef op 21 juli 2015 20:08:

Die deal komt er, en wel voor 2,5 miljard. Waar rook is is vuur.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn
Wat me wel zorgen baart is het open platform verhaal.

Het open platform verhaal klinkt zelfs zeer verontrustend.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 21 juli 2015 20:06:

[...]

Bij grote contracten kan je een vertekend beeld krijgen als je op kwartaalbasis je order instroom rapporteert. Dan heb je het ene kwartaal 40 miljoen aan orders en het volgende kwartaal 80 miljoen aan orders.

Daarom doen ze het alleen op jaarbasis, in Q3 2014 een update waarop je een jaarprognose kan maken en in Q4 rapporteren ze wat het daadwerkelijk is geworden. Vorig jaar rapporteerden ze 170 miljoen in Q3 en 220 miljoen na afloop van Q4.

Het goede nieuws van vandaag is dat zowel Harold Goddijn en Marina Wyatt aangeven dat het goed gaat met de order instroom en dat het totaal aan orders dit jaar minimaal gelijk is aan en waarschijnlijk groter is dan het recordjaar 2014 (220 miljoen aan orders) en dat ze na Q3 het echte cijfer laten weten.

Verder houden ze vast aan de outlook, wat betekent een omzetgroei van 8% in de tweede jaarhelft, na een omzetgroei van 2,5% in de eerste jaarhelft van 2015. Dit betekent ook dat in de eerste jaarhelft van 2016 groei te zien zal zijn. Zeker omdat deze dan wordt gedragen door alle vier de business units, waarbij veel van de omzet (telematics, licensing en automotive) een vast karakter heeft, licenties en abonnementen vervallen niet zo maar, dat zijn verhaalinkomsten.

Dank voor je comments, zoals ik het beluister wordt die 220 mln aan orders zeker overtroffen. Verder hoorde ik nog een vraag of ze extra informatie konden verschaffen over de structuur van de automotive deals.

Het viel mij op dat Goddijn sprak over een implementatie periode van 12 tot 24 maanden met een contract duur van 3/4 jaar (bekend). Ik ging eigelijk altijd uit van minimaal 4 jaar, maar dat Goddijn eerder hintte naar 3 dan naar 4 jaar. Dit zou in mijn opinie betekenen dat het orderboek op termijn veel sneller kan groeien dan mijn eerdere aanname, mits contracten vernieuwd worden natuurlijk!
Mojo
0
Ben benieuwd hoe zo'n open platform eruit komt te zien en natuurlijk is het gratis iedereen kan mee doen. Net zoals gratis navigatie van Google toen het aangekondigd werd op de dag van de cijfers. 1 ding is zeker als de Duitsers Here bemachtigen dan gaan ze haar niet delen met de Japanners en amerikanen. Je moet je toch onderscheiden van een ander niet waar?
[verwijderd]
0
quote:

Dinah-Moe Tomm schreef op 21 juli 2015 19:48:

Maak je niet druk jongens, deze spelletjes hebben we zo vaak gezien. Het sentiment slaat zo weer om en dan sla je je voor je kop dat je verkocht hebt ipv bij te kopen.
Je moet de bewuste koersbewegingen wel scheiden van correcties als deze
Maar goed, we gaan het zien
Morgen weten we hie de vlagvertoon voor staat
[verwijderd]
0
Pff, wat een dag zeg. Zelf een megaverlies opgelopen vandaag. Ik hoop dat de mensen met 100% TT in hun porto hun verlies nog enigszins hebben kunnen beperken.
[verwijderd]
0
Morgen in het begin zal hij wel dalen. Maar kort daarna zal hij herstellen. Iedereen die weer uit paniek in de ochtend zal verkopen zal in de loop van de dag spijt krijgen.
[verwijderd]
0
Negatief nieuws vanuit Here.
Waarom geen positief nieuws vanuit Tom2 wat er in de pijplijn zit.
Of zit er niets spannends in de pijplijn.
Daar staan de kaken stijf op elkaar.
[verwijderd]
0
Voor mensen die balen dat ze nu long in Tom2 zitten.
Er is de mogelijkheid Binck turbo's short te kopen, daarin kun je handelen tot 10 uur vanavond.
Door daarin een positie te nemen neutraliseer je morgen je porto.

Ik zelf doe het niet hoor, puur ter info. Sinds dat sommigen aan hebben gegeven dat die derivaten nabeurs / voorbeurs schokken geven ben ik ze een beetje aan het volgen.
Als ik een beetje reken dan waarderen ze Tom2 nu op 9,30.
[verwijderd]
0
quote:

Wervel Wind schreef op 21 juli 2015 20:42:

Voor mensen die balen dat ze nu long in Tom2 zitten.
Er is de mogelijkheid Binck turbo's short te kopen, daarin kun je handelen tot 10 uur vanavond.
Door daarin een positie te nemen neutraliseer je morgen je porto.

Ik zelf doe het niet hoor, puur ter info. Sinds dat sommigen aan hebben gegeven dat die derivaten nabeurs / voorbeurs schokken geven ben ik ze een beetje aan het volgen.
wat doen de turbo's short nu?
ischav2
0
Heb de draad doorgenomen en nergens zie ik een analyse waarom het aandeel vanmiddag zo'n afstraffing heeft ondergaan.
Aan de cijfers heeft het niet gelegen, die waren immers iets beter dan verwacht.
De deal omtrent Here? Die werd al aangekondigd om 12.30 uur en het aandeel reageerde nauwelijks.
Zelf denk ik dat de cc de boosdoener is, de verwachtingen voor een zeer positieve outlook waren blijkbaar te hoog gespannen.
Vandaag al eerder mijn twijfels uitgesproken over de deal tussen de Duitse autobouwers en Here. Niemand reageerde erop.
Hoe verhoudt deze deal zich met de overeenkomst tussen VAG en T2?
Zelf nog steeds positie in T2 met geschreven calls omdat ik weinig verwachting had van de cijfers. De daling vanmiddag kwam echter als negatieve verrassing.
[verwijderd]
0
quote:

Belegger22 schreef op 21 juli 2015 20:44:

[...]

wat doen de turbo's short nu?
Bijna niets. Je kan ze kopen met een onderliggende waarde Tom2 van approx 9,30.
Zelfde voor de long.
[verwijderd]
0
quote:

ischav2 schreef op 21 juli 2015 20:45:

Heb de draad doorgenomen en nergens zie ik een analyse waarom het aandeel vanmiddag zo'n afstraffing heeft ondergaan.
Aan de cijfers heeft het niet gelegen, die waren immers iets beter dan verwacht.
De deal omtrent Here? Die werd al aangekondigd om 12.30 uur en het aandeel reageerde nauwelijks.
Zelf denk ik dat de cc de boosdoener is, de verwachtingen voor een zeer positieve outlook waren blijkbaar te hoog gespannen.
Vandaag al eerder mijn twijfels uitgesproken over de deal tussen de Duitse autobouwers en Here. Niemand reageerde erop.
Hoe verhoudt deze deal zich met de overeenkomst tussen VAG en T2?
Zelf nog steeds positie in T2 met geschreven calls omdat ik weinig verwachting had van de cijfers. De daling vanmiddag kwam echter als negatieve verrassing.
Duidelijk niet gevolgd....zal het even uitleggen.

Eerst de cijfers, gingen omlaag naar 9,90...Vervolgens nieuws omtrent here, dat die verkocht gaat worden aan consortium voor 4 miljard...koers omhoog naar eerst 10,35 en daarna naar 10,15.....Vervolgens de CC ...bijna geen reactie, koers rond de 10, 10......Vervolgens plots nieuws over here , dat het maar voor 2,5 miljard verkocht zou worden, aan consortium. ..koers uiteindelijk hard onderuit naar 9,37....

Dus echte reactie omlaag door bod here 2,5 miljard.....als dit waar is....
[verwijderd]
0
quote:

ischav2 schreef op 21 juli 2015 20:45:

Heb de draad doorgenomen en nergens zie ik een analyse waarom het aandeel vanmiddag zo'n afstraffing heeft ondergaan.
Aan de cijfers heeft het niet gelegen, die waren immers iets beter dan verwacht.
De deal omtrent Here? Die werd al aangekondigd om 12.30 uur en het aandeel reageerde nauwelijks.
Zelf denk ik dat de cc de boosdoener is, de verwachtingen voor een zeer positieve outlook waren blijkbaar te hoog gespannen.
Vandaag al eerder mijn twijfels uitgesproken over de deal tussen de Duitse autobouwers en Here. Niemand reageerde erop.
Hoe verhoudt deze deal zich met de overeenkomst tussen VAG en T2?
Zelf nog steeds positie in T2 met geschreven calls omdat ik weinig verwachting had van de cijfers. De daling vanmiddag kwam echter als negatieve verrassing.
Bericht over Here was inderdaad rond 12 uur al, maar daar hadden ze over een bod van 4 mld. Nu heeft men het over 2,5 mld en iets meer...
Beperktedijkbewaking
0
quote:

groeibriljant schreef op 21 juli 2015 13:09:

@beperktedijkbewaking

Bedankt voor je toelichting. Die sharebased compensation hakt er dus fors in. Hoeveel was die in Q2 2014 versus Q2 2015?
Ze geven het alleen per halfjaar. Zie verder mijn posts van vanmiddag in de Rekenkamer.
TraderRon
0
quote:

10€ schreef op 21 juli 2015 20:52:

[...]

Bericht over Here was inderdaad rond 12 uur al, maar daar hadden ze over een bod van 4 mld. Nu heeft men het over 2,5 mld en iets meer...

MW, Daimler and Audi — part of the Volkswagen group — are set to clinch Nokia Here for more than €2.5bn, according to three people familiar with the situation.
A final deal has not been agreed and the price could yet be pushed higher by negotiations over intellectual property licensing and warranties. Bankers have said previously that the unit was worth €2.5bn-€3.5bn.

Uit de FT.
Dus geen sprake van 2.5 maar in ieder geval meer als 2.5 waarschijnlijk tussen de 2.5 en 3.5 dus zal wel rond de 3 uit gaan komen...
[verwijderd]
0
Ik hoop het echt voor zittenblijvers.
Maar als 3 mld dan koersverval naar 9,38€ ongeveer vind ik niet logisch.
We zullen zien hoe markt erop reageert.
1.346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 64 65 66 67 68 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mrt 2025 17:35
Koers 4,696
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 4,890
Laag 4,674
Volume 255.240
Volume gemiddeld 320.944
Volume gisteren 255.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront