TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wie Weet Het En Voorspelt Juist: De Koper Voor HERE En De Prijs

107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 | Laatste
Willemijn1
0
quote:

Rabo schreef op 1 augustus 2015 15:33:

maandag gaat er niets gebeuren en sukkelen we gewoon verder onder de 10 euro.
?????? Het is vandaag maandag. Om het gebeuren vandaag niets te noemen is toch een understatement...
Willemijn1
0
quote:

Eva1960 schreef op 3 augustus 2015 17:39:

En de winnaar is:

3,4 Amarillus1969: Duitse autobouwers

Van harte gefeliciteerd.
[verwijderd]
0
dank u dank u. En zelfs ik zat nog te hoog. Vraag me af of voor vele toch nog geen tegenvaller is geweest.
Tom3
0
quote:

Tom3 schreef op 8 juni 2015 00:07:

[...]

Het hoofddoel van een alliantie van de 3 autobouwers, Microsoft en Here is in mijn ogen het in de wielen rijden van Google+Uber+Apple+China Inc. Zoals aangegeven in mijn openingspost op het nieuwe weekdraadje zijn zijn de autobouwers inmiddels behoorlijk bang geworden van een dreigende machtsgreep van de West Coast Tech bedrijven en (inderdaad) een Chinese kongsi. Uit de koude oorlog hebben we geleerd dat niet het dreigen met wapens, maar het hebben van wapens al een afschrikwekkend effect heeft. Het bezit van Here zal een rem zijn op een al te uitbundige ontwikkeling van prijzen die bijv Tom2 zou kunnen krijgen voor haar Road DNA concept/ technologie. Verwacht niet dat het Tom2 direct schade berokkent. Het daadwerkelijk in de race brengen en houden van Here zal zeker nog 1,5 miljard aan extra investeringen kosten. Ben het met Justin derhalve eens dat dit konijn vooral bedoeld is om een knock-out bod te krijgen van wie dan ook. Stel namelijk dat Nokia een 49% deelneming in het nieuwe Here zou accepteren dan zal ze ook jarenlang een nieuwe bleeder in haar boeken moeten dulden waar ze dan ook nog een keer 750 miljoen in moeten investeren. Het doel van de veiling was toch om eindelijk verlost te zijn van dit hoofdpijndossier plus broodnodige fundraising voor de Alcatel fusie die nog wel eens voor forse herstructureringskosten zou kunnen zorgen. Lees vooral de visie van Standard &Poors op de fusie van beide bedrijven maar eens.

www.streetinsider.com/Credit+Ratings/...
Dat Here verkocht zou worden stond wel vast. Dat Microsoft niet zou meedoen en Uber/Baidu helemaal niet in het hoofdstuk voorkwamen en de prijs gehalveerd is tov de meeste deskundige meningen hier is toch wel een verrassing. Ik zelf had Uber+ Baidu (en ik was nb in gezelschap van de doorgaans goed ingevoerde oudgediende) getipt als koper. Ik heb in de pers nog weinig steekhoudende verklaringen gelezen over deze "flop" anders dan dat de bieding van Uber gelijk te stellen was met "smoke". Kennelijk is het hebben of kunnen gebruiken van een basiskaart niet zo schaars dat de betaalde bedragen van welleer geschiedenis zijn. De HAD technologie van Here heeft het consortium er in feite gratis bij gekregen. Ik denk dat er achter de rug van Here om driftig gewinkeld is bij Google en/of Tom2. Ik zou het graag zien dat Robert Bosch GmbH de witte ridder van Tom2 wordt. Dit sluit uitstekend aan bij het min of meer besloten karakter van Tom2. Belangrijker nog is dat er dan echt een level playing field wordt gecreëerd tegen over reuzen als Google, het consortium en Apple.
[verwijderd]
0


4 miljard dollar is de hoogste prijs geweest die we hebben gehoord, dat zou het Chinese bod geweest zijn. 4 miljard dollar is gelijk aan 3,6 miljard euro.

Het is 2,8 miljard euro geworden voor de Duitsers. 2,5 miljard + 300 miljoen schuld overname. Er is dus een 'gap' van 800 miljoen euro. Waar komt die vandaan.

Ten eerste de Duitsers die dreigden weg te gaan met 300 miljoen euro aan omzet. Dat drukt de prijs al met een half miljard (1,5 x sales).

Ten tweede omdat er een hoop niet bekend is over side deals. Mag Nokia bepaalde patenten behouden en toevoegen aan haar patent divisie en die patenten de komende jaren uitmelken? Dan is de prijs eigenlijk hoger dan de betaalde 2,8 miljard.

Ten derde wordt er ook gefluisterd over een soort barter deal. Gun ons HERE voor de prijs die we willen en we doen zaken met Nokia voor data diensten van Nokia Networks.

Tom3
0
quote:

*Justin* schreef op 4 augustus 2015 13:14:

4 miljard dollar is de hoogste prijs geweest die we hebben gehoord, dat zou het Chinese bod geweest zijn. 4 miljard dollar is gelijk aan 3,6 miljard euro.

Het is 2,8 miljard euro geworden voor de Duitsers. 2,5 miljard + 300 miljoen schuld overname. Er is dus een 'gap' van 800 miljoen euro. Waar komt die vandaan.

Ten eerste de Duitsers die dreigden weg te gaan met 300 miljoen euro aan omzet. Dat drukt de prijs al met een half miljard (1,5 x sales).

Ten tweede omdat er een hoop niet bekend is over side deals. Mag Nokia bepaalde patenten behouden en toevoegen aan haar patent divisie en die patenten de komende jaren uitmelken? Dan is de prijs eigenlijk hoger dan de betaalde 2,8 miljard.

Ten derde wordt er ook gefluisterd over een soort barter deal. Gun ons HERE voor de prijs die we willen en we doen zaken met Nokia voor data diensten van Nokia Networks.

4 miljard $ is behoorlijk veel lager dan $6-7 miljard die van te voren (ook op dit forum)was uitgebazuind. Kennelijk is de dagwaarde van een complete en up-to-date kaartenatlas lager dan de investeringen die er voor verricht zijn. Hier op dit forum is altijd aangenomen dat de investeringen van een Google en zelfs Tom2 een veelvoud van het nu betaalde bedrag zijn geweest.Tom2 heeft zijn investeringen dan ook lang nog niet terug verdiend (rekening houdend met de afwaardering op Tele Atlas). Zou het te maken kunnen hebben met een toegenomen efficiency binnen het karteringsproces? Any how in de nu door het consortium overgenomen assets zitten ook de investeringen in HAD technologie. Heeft iemand een idee van de bedragen die gemoeid zijn bij de ontwikkeling van de Here HD maps? Het blijft lastig ondernemen zolang je geen monopolie kunt bewerkstelligen (zoals Google dus bewust nastreeft). De Duitse pers droomt nu hardop dat Here wel even de wereld standaard neer zal zetten voor HAD en ADAS. Dit nu zal, helaas voor Here, wederom een hard gevecht worden met Tom2/Bosch en Google. Een sterke partner die een hard commitment afgeeft (Bosch dus) lijkt me voor Tom2 een eerste voorwaarde voor succes. Zouden de Google HAD kaarten ook om niet ter beschikking van de consument gesteld worden? Lijkt me onwaarschijnlijk. De overname van Here was juist bedoeld om dit spookbeeld de wereld uit te helpen: de verstrekking van Google HAD kaarten zal geen gratis aangelegenheid worden als daarmee de Google reclame inkomsten opgekrikt worden.
107 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 5,115
Verschil -0,105 (-2,01%)
Hoog 5,225
Laag 5,040
Volume 1.459.832
Volume gemiddeld 205.354
Volume gisteren 172.180

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront