groeibriljant schreef op 11 januari 2017 10:30:
[...]
De videosensoren zijn van zeer matige kwaliteit en bij regen, sneeuw, modder etc. wordt het allemaal nog ingewikkelder en nog onbetrouwbaarder. En ook de lokale verwerkingskracht is nu nog te beperkt. Pas in de nieuwe generatie auto's gaat dat verbeteren. Radar en Lidar zullen daarbij leading worden. Kijk maar naar wat de leidende partijen als Volvo, Tesla, Nissan, Ford etc. voor keuzes hebben gemaakt. Lidar en radar wordt de basis en video ondersteunend.
Het is ook niet voor niets dat de partij die de meeste ervaring heeft met Mobileye, Tesla, ze nu de deur heeft uitgegooid. Hebben gekozen voor Bosch. En de rekenkracht van Nvidia. En 99% zeker ook voor TomTom alleen mogen we dat kennelijk nog niet weten.
Ik zie voor 2020 geen voldoende hoogwaardige oplossing van Mobileye. Videosensoren zijn simpelweg te beperkt. En of REM ooit voldoende robuust gaat worden moet ik ook nog maar zien. SLAM is de basis van REM en die technologie is uiterst discutabel voor systemen die zo goed als 100% betrouwbaarheid moeten bieden. Wellicht een onherstelbare architectuurfout in de fundering dus! Of eigenlijk 2: video en SLAM.