harrysnel schreef op 30 juni 2016 10:11:
Q1 2016 Results 19 Apr 2016Hans Slob - Rabobank Equity Research - Analyst
....
And second is, your wins in automotive are very impressive, more clients are dual-sourcing. But given the long lead times of contracts,
should we also expect OpEx and CapEx growth to continue also in 2017, based upon the strong order intake?
Taco Titulaer - TomTom NV - CFO
Hans, thank you for asking that question. You know my answer on these questions, but especially on the latter one.
....
On OpEx and CapEx, what I said on the gross margin, so that we expect gross margin to be a bit stronger in 2016, I think OpEx will be a bit higher in 2016. CapEx, I don't expect any growth compared to previous year or a higher number than what we gave earlier in the year.
And for 2017, you need to wait 10 months and then we'll give you an update on that.
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...SNS was dinsdag op roadshow in Parijs met IR. Den Drijver komt nu met forse bijstelling EBIT verwachting. Dat is voor een analist niet prettig omdat dit zijn geloofwaardigheid ondermijnt. Lezers die hem serieus nemen/namen kunnen vraagtekens gaan zetten bij zijn kwaliteit. Toch kiest hij ervoor om zijn spreadsheet overhoop te gooien. Hij moet iets gehoord hebben.
En hier maak ik mij al een klein jaar kwaad over: Den Drijver krijgt info die van belang is voor je investeringsbeslissing maar "de particuliere belegger" hoort het pas "10 maanden na de Webcast Q1".. Dat kan niet. Net als dat geleuter over endgame en ook de strategie dat TT zich richt op klanten >100 mln. Ik heb dat niet gehoord tijdens webcast/AVA.