Is dat nu een goed antwoord door Harold op de vraag van Francois - Xavier Bouvignies tijdens Q en A Q4 2019.
Ik vind het een ontwijkend antwoord, als zo vaak.
Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst
The first question I had is on your orders. Harold, you talked about the orders intake has been solid in 2019. I just wanted to have your view on what is driving that? Is it a market that is growing fast? Or is it because of your market share? Any specifics around that. And how do you see the order intake for 2020? Although you don't disclose the order bookings anymore, just to have a qualitative comments around it. That would be my first question.
Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
Yes. Francois, thank you. Yes, so I think the -- generally speaking, we have significantly invested in the last years in everything that has to do with navigation onboard. We have a couple of class-leading products here, including traffic, and our navigation software is now a clear market leader. There's no that many players who can keep up the investment levels that are required for in-car navigation, including the move to online. We've been doing that consistently. I think our customers are happy with the products they take from us. So we are happy that we haven't lost any customers. We get repeat orders. And generally speaking, we're winning market share. It's a combination of all that, that helps us to get stronger in that market. And I expect those trends to continue, especially now with online navigation that is not easy to master. You need to understand that contrary to what you see in a mobile phone, in a car, the navigation system needs to work online, but also needs to be an off-line fallback position if your car is parked in garage or if -- or even if connectivity is not available at all. That means you need to be able to deliver a hybrid experience that gives the optimum user experience in an online situation and a, let's say, somewhat degraded, but still acceptable performance when there is no connectivity. That's not easy. I think we're leading the pack. I think our customers are seeing that they're generally happy with the product road map and, I think, on the strength of that product road map. I believe that in vehicle infotainment, we can continue to win market share.
Francois groeit de markt zo hard en of heb je een groter marktaandeel.
Onze Harold l.lt eerst algemeen, daarna heel vaag.
Iedere CEO zou die kans aangrijpen om het bedrijf te promoten.
Met als gevolg een hogere koers.
Harold l.lt in het algemeen zonder echt op vragen in te gaan.
Met als gevolg een koers die in ieder geval niet stijgt.
Dasss ook de bedoeling van TT, downplayen de cijfers 2019 2020 in ieder geval.
2020 aandelen inkoop voor de opties.
Gaat dat snel en goed op maximaal 10 a 11 euro.
Dan Consumer verkopen met share consolidation en capital payback, schat dat er dan 100 miljoen aandelen overblijven.
Zowel die aandelen inkoop, als verkoop Consumer moet plaats vinden voor de nieuwe backlog februari 2021.
Want de nieuwe backlog gaat pas februari 2021 komen.
Dit zei Taco bij het transcript Q4 2019.
We'll give an update on the automotive backlog on an annual basis during our full year results.
Mijn eigen conclusie.
Harold kan nog niet het aantal orders en marktaandeel laten zien, waarop zijn vraagprijs voor TT is gebaseerd.
Als dadelijk de oems hun SD ADAS en HD keuze hebben gemaakt, dus meer duidelijkheid in de positie van TT, dan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh ja, Chris Pendleton op vragen gaat TT ook profiteren in Azure.
Als Azure groeit, azure maps groeit en Tom Tom groeit.
Ik zag toch in de vorige kwartaal cijfers van Microsoft dat Azure het laatste kwartaal dik 60% groeide YOY
Azure maps had het zelfs over 200% month over month.
We gaan het zien !
Zag bij Bing Maps Here 2020 staan !!