TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juni 2024

440 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
pwijsneus
1
Eens kijken wat TomTom gaat doen in juni. Koers blijft al weken tussen 5,50 en 5,80 hangen...

GAK wel kunnen verlagen onder de 6.

( plaatje)
Bijlage:
tatje
2
pwijsneus bedankt voor het openen van het juni draadje.

ben zo bang , dat men het niet juist leest.

5 okt 2023 meldde TT een samen werking met Fow Laps.

TT plaatste het ook.

With TomTom’s extensive data coverage, Flow Labs gains access to five times more GPS data resources than previously available, enabling them to deliver solutions to enhance transportation safety.

Zeg eerlijk, tenminste ik had het niet gelezen, 5 maal staat er toch :-)

Flow Laps plaatste deze samenwerking ook.

www.flowlabs.ai/blog/flow-labs-and-to...

Ik lees ergens 5 maal
20 - 35% ipv 3 - 10%

BDB mijn moeder zou zeggen, gooi met je eigen vlees :-)
vreemdvermogen
1
Aan het eind van de maand is het buyback programma afgerond. Mooi op tijd voor de Q2 cijfers en bijbehorende toelichting. Het blijft altijd weer een onzekere situatie wat Tomtom te melden heeft. Worden de aandelen daadwerkelijk geschrapt? Komt er een nieuwe melding van inkoop? Hoe gaan ze RSU opties coveren? Ik ben bang dat er te veel twijfels zijn om voor een hogere koers te kiezen. Ja ik schrijf kiezen. Ik ben er van overtuigd dat er de afgelopen periode voor een lage koers gekozen om zoveel mogelijk stukken binnen te halen. Voor wat van doel dan ook. En zo kunnen ze ook kiezen om de koers een flinke upswing te geven. We zullen het beleven.
pwijsneus
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 30 mei 2024 08:11:

Sinds gisteren weer aan boord bij Tomtom. Ik denk dat als de share buy back voorbij is, over enkele weken. Er een optie is dat er een volgende share buy back wordt aangekondigd.
Of dat er een keer iets anders gaat spelen.

Deze Mike Harrell, SVP of Engineering Maps with TomTom, komt ook van Microsoft. Dat Microsoft een keer een stake of heel Tomtom overneemt lijkt mij een kwestie van tijd.
Dat, of een buyout is zeker wel mogelijk. Denk dat je qua timing het niet verkeerd hebt gedaan. Als je naar de koersperformance van afgelopen 10 jaar kijkt kan ik me zo voorstellen dat niemand een lagere GAK heeft weten te realiseren dan jouw aankoop. Afgelopen weken is het mij met veel tegenzin gelukt om de GAK onder de 6 euro te krijgen, namelijk ~5,80 nu. Had oprecht niet gedacht dat ik op dit niveau nog stukken kon oprapen. Het komt de aandeleninkoop in ieder geval bijzonder goed uit, en ook de short positie in dit aandeel verbaasd me, bijna 5% nog steeds.

Door het verlagen van de GAK is mijn positie natuurlijk wel vergroot - geloof zo'n 11% - en dat vind ik veel te zwaar wegen in portefeuille voor deze zwakke broeder op de beurs.

Onder de 5,40 koop ik weer bij.

Boven de 6,60 laat ik deel gaan om qua % in portefeuille weer beter in balans te brengen.

Cijferpublicatie Q2 zal naar mijn idee weer richting gaan geven. Indien de krimp is gestopt kan het aandeel weer omhoog. Als ze eerder uitgesproken ambitie voor '25 naar achter gaan schuiven is mijn stellige overtuiging dat ze naar een exit toe aan het werken zijn. Dan zijn koersen onder de EUR 5 niet uitgesloten.

(plaatje)
Bijlage:
hvasd2
0
quote:

tatje schreef op 1 juni 2024 10:22:

pwijsneus bedankt voor het openen van het juni draadje.

ben zo bang , dat men het niet juist leest.

5 okt 2023 meldde TT een samen werking met Fow Laps.

TT plaatste het ook.

With TomTom’s extensive data coverage, Flow Labs gains access to five times more GPS data resources than previously available, enabling them to deliver solutions to enhance transportation safety.

Zeg eerlijk, tenminste ik had het niet gelezen, 5 maal staat er toch :-)

Flow Laps plaatste deze samenwerking ook.

www.flowlabs.ai/blog/flow-labs-and-to...

Ik lees ergens 5 maal
20 - 35% ipv 3 - 10%

BDB mijn moeder zou zeggen, gooi met je eigen vlees :-)
De website eindigt op .ai en dat staat voor het land Anguilla. Ik heb geen idee waar dat is maar groot zal het niet zijn.
Het zal in een klein land of tropisch eiland niet moeilijk zijn om van 3-10 naar 25-30 te gaan, denk ik?
pwijsneus
0
Aankomende week terug naar de 6 euro of toch weer terug in trading range van EUR 5.60?

Point of entry <5,40 en <5,20
Points of profit >6,60

Jullie nog andere kijk op points of entry/profit??

(plaatje)
Bijlage:
hvasd2
0
quote:

pwijsneus schreef op 2 juni 2024 16:18:

Aankomende week terug naar de 6 euro of toch weer terug in trading range van EUR 5.60?

Point of entry <5,40 en <5,20
Points of profit >6,60

Jullie nog andere kijk op points of entry/profit??

(plaatje)
Ik zie die 7,50 Euro vanzelf wel weer op het bord komen. Zowel erboven als er beneden werd de koers telkens weer naar de 7,50 getrokken. Niet onlogisch want 17,50 was de uitgifte koers van het aandeel.
VeniVidiMerui
2
quote:

hvasd2 schreef op 2 juni 2024 12:57:

[...]

De website eindigt op .ai en dat staat voor het land Anguilla. Ik heb geen idee waar dat is maar groot zal het niet zijn.
Het zal in een klein land of tropisch eiland niet moeilijk zijn om van 3-10 naar 25-30 te gaan, denk ik?
De extensie .ai wordt sinds een aantal jaar in toenemende mate gebruikt door alle bedrijven die wat met AI (Artificial Intelligence) doen. Daar zitten serieuze internationale spelers bij met funding. De tijd dat de extensie beperkt was tot Anguilla ligt achter ons.

zie evt. ook en.wikipedia.org/wiki/.ai
tatje
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 3 juni 2024 09:19:

[...]
De extensie .ai wordt sinds een aantal jaar in toenemende mate gebruikt door alle bedrijven die wat met AI (Artificial Intelligence) doen. Daar zitten serieuze internationale spelers bij met funding. De tijd dat de extensie beperkt was tot Anguilla ligt achter ons.

zie evt. ook en.wikipedia.org/wiki/.ai
Bedankt VeniVidiMerui voor de juiste oplossing.

Beste Mona ,

Toch niet alle partners van AWS Meta en Microsoft , die Enterprise gebruiken zullen naar Tom Tom komen :-) ?
Wat een drukte gaat dat geven :-) !

Een doordenkertje :-)

Wat is een tango ?

Een tango is een verticale uitdrukking , van een horizontaal verlangen :-)
hvasd2
0
quote:

tatje schreef op 3 juni 2024 09:53:

[...]

Bedankt VeniVidiMerui voor de juiste oplossing.

Beste Mona ,

Toch niet alle partners van AWS Meta en Microsoft , die Enterprise gebruiken zullen naar Tom Tom komen :-) ?
Wat een drukte gaat dat geven :-) !

Een doordenkertje :-)

Wat is een tango ?

Een tango is een verticale uitdrukking , van een horizontaal verlangen :-)
Wellicht komt het voordeel van onafhankelijk en niet Amerikaans zijn nu bovendrijven voor TT?
Wereldbelegger
0
Artikel met voorbeelden van AI toepassingen in de autobranche.

AI haalt de autobranche overhoop

Autobedrijven zijn volop in de weer met kunstmatige intelligentie, oftewel AI. Wie er niet in meegaat lijkt gezien. ‘Je kunt de chatbots alles vragen.’

De toekomst is aan de zelfrijdende auto. Maar ook nu al gooit kunstmatige intelligentie de automobielindustrie volledig op de schop. Afhaken lijkt geen optie, zeggen voorname vertegenwoordigers uit de hele branche tegen zevenhonderd bezoekers van het Nationaal Automotive Congres in Leusden. Het gebeurt eerder morgen dan overmorgen.

www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/ai...
VeniVidiMerui
1
Hoe gaat het met Autonomos? Of hebben ze die hele afdeling maar opgedoekt nadat ze dat bedrijf hebben overgenomen in 2017.
leonardus65
0
Binnen twee jaar zal autobouwer Ford technologie aanbieden waardoor bestuurders niet langer hun ogen op de weg en hun handen op het stuur moeten houden bij het rijden. Dat heeft topman Jim Farley gezegd aan Bloomberg.“We staan er echt dicht bij”, zei hij. Volgens hem werkt de technologie al goed bij prototypes, maar komt het er nu op aan om die op een kostenefficiënte manier uit te rollen. De topman denkt dat dit al tegen 2026 zal lukken, dus binnen twee jaar.

Ford zou daarmee het eerste grote merk voor de massa zijn dat dergelijk autonoom rijden mogelijk maakt. Het voordeel van deze technologie is dat de auto onder bepaalde omstandigheden bepaalde taken van de bestuurder kan overnemen. “De auto wordt dan een kantoor. Bestuurders kunnen bijvoorbeeld een conference call doen”, aldus Farley.

Ford en andere merken zoals GM bieden al mogelijkheden om handenvrij te rijden, maar daarbij werd wel als voorwaarde gesteld dat de bestuurder zijn ogen op de weg houdt. Bij Mercedes-Benz is dat laatste niet altijd nodig, maar dan enkel als de wagen trager dan 60 km per uur rijdt en op bepaalde vooraf goedgekeurde wegen.

Volgens Farley werkt het systeem van Ford tot 120 kilometer per uur, maar enkel bij helder weer. “Zware regen maakt het moeilijk”, geeft hij toe. De nieuwe softwarediensten zouden Ford van stabiele inkomsten moeten voorzien, verwacht de topman.
NewKidInTown
0
Is er ook maar enig CONCREET nieuws gemeld vandaag, of is elke substantiële koersbeweging (stijging in dit geval) zonder nieuws of feiten, te wijten of te danken aan manipulatie zoals sommige "experts" hier vaak beweren ?
Of toch maar even de beleggingsdeskundige van het stedelijk bankkantoor bellen, HIJ zal het toch wel weten ?
hvasd2
1
quote:

leonardus65 schreef op 3 juni 2024 14:46:

Binnen twee jaar zal autobouwer Ford technologie aanbieden waardoor bestuurders niet langer hun ogen op de weg en hun handen op het stuur moeten houden bij het rijden. Dat heeft topman Jim Farley gezegd aan Bloomberg.“We staan er echt dicht bij”, zei hij. Volgens hem werkt de technologie al goed bij prototypes, maar komt het er nu op aan om die op een kostenefficiënte manier uit te rollen. De topman denkt dat dit al tegen 2026 zal lukken, dus binnen twee jaar.

Ford zou daarmee het eerste grote merk voor de massa zijn dat dergelijk autonoom rijden mogelijk maakt. Het voordeel van deze technologie is dat de auto onder bepaalde omstandigheden bepaalde taken van de bestuurder kan overnemen. “De auto wordt dan een kantoor. Bestuurders kunnen bijvoorbeeld een conference call doen”, aldus Farley.

Ford en andere merken zoals GM bieden al mogelijkheden om handenvrij te rijden, maar daarbij werd wel als voorwaarde gesteld dat de bestuurder zijn ogen op de weg houdt. Bij Mercedes-Benz is dat laatste niet altijd nodig, maar dan enkel als de wagen trager dan 60 km per uur rijdt en op bepaalde vooraf goedgekeurde wegen.

Volgens Farley werkt het systeem van Ford tot 120 kilometer per uur, maar enkel bij helder weer. “Zware regen maakt het moeilijk”, geeft hij toe. De nieuwe softwarediensten zouden Ford van stabiele inkomsten moeten voorzien, verwacht de topman.
Risky business dat autonoom rijden. Afgezien schadeclaims kan je ook je bedrijfs reputatie en naam te grabbel gooien.
DWVS
0
quote:

NewKidInTown schreef op 3 juni 2024 16:24:

Is er ook maar enig CONCREET nieuws gemeld vandaag, of is elke substantiële koersbeweging (stijging in dit geval) zonder nieuws of feiten, te wijten of te danken aan manipulatie zoals sommige "experts" hier vaak beweren ?
Of toch maar even de beleggingsdeskundige van het stedelijk bankkantoor bellen, HIJ zal het toch wel weten ?
De 50 miljoen is bijna uitgegeven. Denk dat de andere spelers daar ook wel van op de hoogte zijn en in plaats dat het spel straks begint begint het misschien nu al.
Wereldbelegger
0
27 - 31 May 2024 250,000 aandelen via STL

Weekly Summary
Period Total shares repurchased Average purchase price Total consideration
30 October - 03 November 2023 558,637 €5.7013 €3,184,945
06 - 10 November 2023 422,211 €5.9802 €2,524,901
13 - 17 November 2023 202,403 €6.1856 €1,251,981
20 - 24 November 2023 206,160 €6.2425 €1,286,962
27 November - 01 December 2023 141,591 €6.1186 €866,342
04 - 08 December 2023 103,518 €6.1712 €638,827
11 - 15 December 2023 151,967 €6.2198 €945,208
18 - 22 December 2023 65,011 €6.3222 €411,014
27 - 29 December 2023 24,376 €6.4791 €157,934
02 - 05 January 2024 20,000 €6.1251 €122,503
08 - 12 January 2024 250,000 €6.3402 €1,585,050
15 - 19 January 2024 250,000 €6.1654 €1,541,350
22 - 26 January 2024 250,000 €6.4532 €1,613,300
29 January - 02 February 2024 250,000 €6.4946 €1,623,650
05 - 09 February 2024 200,000 €7.4193 €1,483,850
12 - 16 February 2024 250,000 €7.6502 €1,912,550
19 - 23 February 2024 250,000 €7.5340 €1,883,500
26 February - 01 March 2024 250,000 €7.4590 €1,864,750
04 - 08 March 2024 250,000 €7.2360 €1,809,000
11 - 15 March 2024 250,000 €7.2722 €1,818,050
18 - 22 March 2024 250,000 €7.2642 €1,816,050
25 - 28 March 2024 200,000 €7.3800 €1,476,000
02 - 05 April 2024 200,000 €7.4443 €1,488,850
08 - 12 April 2024 250,000 €7.5338 €1,883,450
15 - 19 April 2024 250,000 €6.5920 €1,648,000
22 - 26 April 2024 250,000 €5.6266 €1,406,650
29 April - 03 May 2024 200,000 €5.7523 €1,150,450
06 - 10 May 2024 250,000 €5.5930 €1,398,250
13 - 17 May 2024 250,000 €5.6086 €1,402,150
20 - 24 May 2024 250,000 €5.6066 €1,401,650
27 - 31 May 2024 250,000 €5.7176 €1,429,400
Subtotal 6,945,874 €6.4825 €45,026,567
Wereldbelegger
0
Nog minder dan 10% te gaan.

Start date 30-Oct-23
Max end date 31-Oct-24
Percentage of program completed: 90,05%
geen inkoop via Euronext Amsterdam, Cboe DXE of Turquoise.
Afgelopen week wederom alleen via STL.
440 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 4 feb 2025 17:35
Koers 4,300
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 4,714
Laag 4,244
Volume 2.051.923
Volume gemiddeld 241.237
Volume gisteren 2.051.923

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront