Manofaction schreef op 19 juni 2017 21:44:
Het is een wereldwijde ontwikkeling. Schoenwinkelketens gingen failliet en nu zie je de internet giganten terug gaan naar fysieke outlets. De pioniersfase is voorbij, de hype is over en we gaan naar de derde fase: besef va realiteit. Men wilde al die tijd niet inzien dat het sociale aspect ontbreekt bij internet shopping. Een aantal marktsegmenten vervullen een sterke sociale behoefte. Net als dat veel mensen het ( onbewust) helemaal niet erg vinden om een ' redelijke tijd ' in de file te staan, omdat het hen een rustig moment geeft tussen de druk van het werk en thuis verplichtingen thuis, zo gaan mensen ( onbewust ) graag naar de supermarkt, om zonder direct te communiceren, toch het gevoel te hebben even op een dag ''onder de mensen te zijn''. Niet voor niets blijken de AD winkels de ideale dating plek te zijn voor hoger opgeleide, eind dertigers. Steeds meer mensen beginnen de beperkingen van internet te zien. De jongste generaties stappen af van Facebook en zoeken de straat weer op. Veel internet bedrijven maken nauwelijks, geen of helemaal nooit winst. Ik zie het eerder als een capitulatie van Amazon. Ik denk dat AD zich moet aanpassen, maar dat ze dit zeker gaan overleven en er zelfs sterker uit kunnen komen. En mochten ze worden overgenomen in de US, dan blijft het aandeel een goede investering.