Wat Stephan Willems betreft heeft naar eigen zeggen -al dan niet opgelost- een conflict gehad met Saverijs, mogelijks met bewering dat bod geen kans had...In een geprek leek hij meer te weten van de brief van het fsma, en zou het bij die bewuste communicatie alleen gaan om de brief. Verder zouden eerdere problemen niet voldoende aangekaart zijn, waardoor exmar bij opening van het bod bepaalde zaken ook te rooskleurig had voorgesteld, die nu aanleiding geven tot veel kosten: administratief, verbouwingen allerlei aan vloot, bijkomend kosten geboekt als voorraden. Ja, dat zijn onvoorziene kosten, maar maken het bod niet minder waard: integendeel, ze verdoezelen gewild of ongewild de reële resultaten van q2. Het zou kunnen dat hij kan meedelen aan saverijs: nog zoveel extra aandelen bij een beperkte verhoging van het bod...Allerminst gunstig voor 'de juiste prijs', maar mogelijks wel gunstig om een beter bod te bekomen: Geen beschuldigingen dus, zelfs alseen ongunstig effectmogelijk is, dan nog kan men geen intentie vermoeden.Ik geloof in eerlijke bedoelingen van iemand die info wil veropenbaren. Blind vertrouwen, dat is nooit oke...
De waarde van de 4 nieuwe schepen, zo snel al met contracten (half-size VLGC, met dual fuel) dus afgesloten op een ogenblik w5aa2r ze heel wa5t opbrengen, vanf de eerste dag beschikbaarheid. Dergelijke contracten hebben op zich al waarde! (omzet vermoedelijk 4x2,5 miljoen per maand, gezien de dual fuel en de actuele koersen). Helaas geen aanduiding over de gebruikte eigen middelen en vreemd vermogen...Het bestaan van het contract is alvast al enkele miljoenen waard...