Ongelooflijk ! Wat een warboel bij Saxo. Ben klant sedert 2007 bij Binck. Plots vraagt men me allerlei persoonlijke gegevens op. Gegevens die achter slot en grendel zitten bij de FOD Financiën. Financiën zet zwaar in op privacy en volgt iedereen die een dossier bij Financiën raadpleegt. Saxo wil me verplichten om deze gegevens door te geven aan hen. Downloaden is onmogelijk, eenvoudig via mail doorsturen van deze super "privacy" gegevens kan wel volgens hen. Alle bedragen die op mijn Saxorekening werden gestort komen van een persoonlijke bankrekening. Alles wordt door Saxobank geblokkeerd en ik heb enkel de mogelijkheid om mijn kapitaal terug te trekken. Ik weiger om in te gaan op hun chantage, met de hulp van een zekere Paepen, die zich als professor profileert en plots in een pop-up verschijnt als je uw rekeningen wil raadplegen. Saxo weigert de gedetailleerde Europese wetgeving toe te sturen waarop zij zich baseren om fiscale gegevens, zoals alle erfenisaangiftes, schenkingaktes, bepaalde belastingaangiftes en loonstroken enz. te laten geworden. Zij plaatsen mij als klant op hetzelfde niveau van criminelen, witwassers en dergelijke, zonder ook maar enige aanwijzing daartoe te hebben, na 16 jaar cliënt. Zij wensen dus blijkbaar de plaats in te nemen van het controle-orgaan van Financiën, zijnde de BBI. Ik weiger om dit vuil en smerig spelletje mee te spelen en zeg SAXO vaarwel. Neen, mijnheer Paepen, u noch Saxo heeft geen poot om op te staan !!! Trouwens er zijn andere, menselijke manieren om zijn klant te leren kennen, mocht dit enige noodzaak in zich dragen. Niemand zou aan dit onbeleefd en agressief gedrag van Saxo gehoor mogen geven. Ik stap over naar Bolero.
Datum van ervaring: 14 augustus 2023