Alfen « Terug naar discussie overzicht

Alfen 2024

9.951 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 ... 494 495 496 497 498 » | Laatste
CLAIMEMISSIE
0
quote:

Calimero schreef op 23 juli 2024 13:49:

[...]
Lol :)
Was een voltreffer A3aan zijn geschreven puts 14eur voor juli en hij zal nu wel nieuwe schrijven.
Calimero
0
quote:

MIDAS schreef op 23 juli 2024 14:07:

[...]
Was een voltreffer A3aan zijn geschreven puts 14eur voor juli en hij zal nu wel nieuwe schrijven.
Geloof dat de Staf van Alfen ongeveer weer koopt bij 15,84 ... dus dan maar weer eens proberen ...
Natuurlijk alle ontvangen premies wel aftrekken van als je ze ooit moet afnemen .. zijn ze in ieder geval lekker goedkoop (GAK) en kun je wachten op je lange termijnvisie ...

Krijg je ze nooit ... dan heb je in ieder geval geld ontvangen voor al die tijd dat je hebt moeten luieren ... mvg
Trx7
1
De cijferanalyste van bij de ADH (de concurrent) laat goed zien dat een emissie onvermijdelijk is. Een koers van rond de 10 euro, zelfs onder de 10, is zeer waarschijnlijk.
EV Output Is 45% Below What Carmakers Expected, Supplier Says

Carmakers are faced with significant overcapacity to make EVs because of softening demand with many turning back to development plans for combustion-engine cars, according to French auto parts supplier OPmobility SE.

US, German and French carmakers are producing EVs at levels currently 40% to 45% below initial expectations, “which means the capacity that had been put in place by our clients and by ourselves requires continuous adjustment,” OPmobility Chief Executive Officer Laurent Favre said. “We are adapting the way we work with our clients.”

Je bent knettergek als je nu een EV koopt…
Nakennis
0
CLAIMEMISSIE
0
quote:

Johnnepon schreef op 23 juli 2024 14:33:

EV Output Is 45% Below What Carmakers Expected, Supplier Says

Carmakers are faced with significant overcapacity to make EVs because of softening demand with many turning back to development plans for combustion-engine cars, according to French auto parts supplier OPmobility SE.

US, German and French carmakers are producing EVs at levels currently 40% to 45% below initial expectations, “which means the capacity that had been put in place by our clients and by ourselves requires continuous adjustment,” OPmobility Chief Executive Officer Laurent Favre said. “We are adapting the way we work with our clients.”

Je bent knettergek als je nu een EV koopt…
Herverkoopwaarde ev wagen zal ook 40% lager uitvallen dan eerst voorzien.
Die paar particulieren die er toch voor gingen krijgen meteen een hangover van jewelste bij verkoop.
Goldfinger
0
quote:

MIDAS schreef op 23 juli 2024 14:42:

[...]
Herverkoopwaarde ev wagen zal ook 40% lager uitvallen dan eerst voorzien.
Die paar particulieren die er toch voor gingen krijgen meteen een hangover van jewelste bij verkoop.
Geen goed nieuws, ben bang dat we naar de 8 euro gaan.
knutselsmurf
1
quote:

Johnnepon schreef op 23 juli 2024 14:33:

EV Output Is 45% Below What Carmakers Expected, Supplier Says

Carmakers are faced with significant overcapacity to make EVs because of softening demand with many turning back to development plans for combustion-engine cars, according to French auto parts supplier OPmobility SE.

US, German and French carmakers are producing EVs at levels currently 40% to 45% below initial expectations, “which means the capacity that had been put in place by our clients and by ourselves requires continuous adjustment,” OPmobility Chief Executive Officer Laurent Favre said. “We are adapting the way we work with our clients.”

Je bent knettergek als je nu een EV koopt…
Probleem is het kip ei verhaal, het aan elkaar hangen van subsidies en een onbetrouwbare regering en ontbreken van infrastructuur. Ik ben een echte pistonhead,geef mij maar een brullende V8 of gillende v12. Ik heb ook in een BMW I50 i4 gereden en als wtb ingenieur zijnde is het gewoon superieur. Het komt eraan, we zitten wat mij betreft in een overgangsperiode. In China hebben ze in de grote steden al wel deze stap kunnen zetten.

Let maar op wat er in de grote steden gaat gebeuren. 1 de diesels weigeren, 2 de grote benzine autos weigeren. 3. Alleen euro 6 benzine autos. 4. Compleet verbod op benzine autos of hufterbelasting.
quote:

knutselsmurf schreef op 23 juli 2024 14:51:

[...]

Probleem is het kip ei verhaal, het aan elkaar hangen van subsidies en een onbetrouwbare regering en ontbreken van infrastructuur. Ik ben een echte pistonhead,geef mij maar een brullende V8 of gillende v12. Ik heb ook in een BMW I50 i4 gereden en als wtb ingenieur zijnde is het gewoon superieur. Het komt eraan, we zitten wat mij betreft in een overgangsperiode. In China hebben ze in de grote steden al wel deze stap kunnen zetten.

Let maar op wat er in de grote steden gaat gebeuren. 1 de diesels weigeren, 2 de grote benzine autos weigeren. 3. Alleen euro 6 benzine autos. 4. Compleet verbod op benzine autos of hufterbelasting.
Het is zeker de toekomst, omdat het ons wordt opgelegd door overheden, maar waarom zou ik nu een auto van 50-60k nieuw kopen terwijl over 5 jaar hetzelfde verbeterde model 25-30k nieuw kost?
Nakennis
0
quote:

Goldfinger schreef op 23 juli 2024 14:50:

[...]

Geen goed nieuws, ben bang dat we naar de 8 euro gaan.
Yiehaaa
Kreidedi
3
Elektrisch rijden en groene energie gaan maar 1 kant op. Niet als een monotone functie, maar het lijkt mij een onvermijdelijke toekomst.
Kogovus
0
quote:

Johnnepon schreef op 23 juli 2024 14:56:

[...]

Het is zeker de toekomst, omdat het ons wordt opgelegd door overheden, maar waarom zou ik nu een auto van 50-60k nieuw kopen terwijl over 5 jaar hetzelfde verbeterde model 25-30k nieuw kost?
Tja, zo blijft het. Zo kan je met alles wel redeneren.

Degene die in 1982-83 als eerste een CD speler kochten en daar 2000,00 gulden voor neertelde vonden het gewoon een buitengewoon mooi, kostbaar, en iets om mee te pronken speeltje.

Een aantal jaren later kreeg je diezelfde CD speler bijna bij elk pak koffie cadeau. Kortom; als iedereen op elkaar gaat wachten krijg je file. File zorgt voor stagnatie, stilstand en frustratie.

Mijn model I4 kon ik met benzine motor of Duracel batterij kopen. Ik heb de laatstegenomen en geen dag spijt. Om te besparen hoef je het niet te doen, de aanschaf is immers aanzienlijk, daarentegen de de rij-beleving fenomenaal.

Met mijn rijgedrag en op 80% van de accu geladen haal ik in de zomer een nette 425 km en in de winter 380 km. Genoeg voor een dagje zakelijk op de weg, bij een beetje tekort aan accustroom even een bakkie bij een altijd vrij laadpunt, 10 minuutjes laden en weer verder.

Ok, over een jaar of 5 kan de elektrische auto waarschijnlijk wel 1000 km op een accu. Dan ruil ik deze gewoon weer in, toch?
quote:

Kogovus schreef op 23 juli 2024 15:47:

[...]
Tja, zo blijft het. Zo kan je met alles wel redeneren.

Degene die in 1982-83 als eerste een CD speler kochten en daar 2000,00 gulden voor neertelde vonden het gewoon een buitengewoon mooi, kostbaar, en iets om mee te pronken speeltje.

Een aantal jaren later kreeg je diezelfde CD speler bijna bij elk pak koffie cadeau. Kortom; als iedereen op elkaar gaat wachten krijg je file. File zorgt voor stagnatie, stilstand en frustratie.

Mijn model I4 kon ik met benzine motor of Duracel batterij kopen. Ik heb de laatstegenomen en geen dag spijt. Om te besparen hoef je het niet te doen, de aanschaf is immers aanzienlijk, daarentegen de de rij-beleving fenomenaal.

Met mijn rijgedrag en op 80% van de accu geladen haal ik in de zomer een nette 425 km en in de winter 380 km. Genoeg voor een dagje zakelijk op de weg, bij een beetje tekort aan accustroom even een bakkie bij een altijd vrij laadpunt, 10 minuutjes laden en weer verder.

Ok, over een jaar of 5 kan de elektrische auto waarschijnlijk wel 1000 km op een accu. Dan ruil ik deze gewoon weer in, toch?
We hebben het hier over auto’s?

En fijn dat je het werkend kan krijgen, maar dat betekent nog niet dat het handiger in gebruik is.
Sec_Brut
1
quote:

knutselsmurf schreef op 23 juli 2024 14:51:

[...]

Probleem is het kip ei verhaal, het aan elkaar hangen van subsidies en een onbetrouwbare regering en ontbreken van infrastructuur. Ik ben een echte pistonhead,geef mij maar een brullende V8 of gillende v12. Ik heb ook in een BMW I50 i4 gereden en als wtb ingenieur zijnde is het gewoon superieur. Het komt eraan, we zitten wat mij betreft in een overgangsperiode. In China hebben ze in de grote steden al wel deze stap kunnen zetten.

Let maar op wat er in de grote steden gaat gebeuren. 1 de diesels weigeren, 2 de grote benzine autos weigeren. 3. Alleen euro 6 benzine autos. 4. Compleet verbod op benzine autos of hufterbelasting.
Daarmee samenhangend de enorme hoeveelheid stroom die nodig is,die getransformeerd moet worden en balanced kom je toch weer uit bij Alfen als 1 van de betere leveranciers op dit gebied. Komt allemaal wel weer goed bij Alfen.
knutselsmurf
1
Wordt wel tijd dat er wat nieuws komt vanuit Alfen. Eerst een (terecht) nieuwsbericht naar buiten klappen en de koers laten imploderen is een. Maar om vervolgens zolang radiostilte te hebben is twee. Je zou bijna denken dat ze daar short gaan op hun eigen toko.
clearfederer
0
quote:

Nakennis schreef op 23 juli 2024 14:39:

Minus 2.5 procent al wieder. Om te gillen zeg. I love these selling Petters
Lijkt bijna op Peter Sellers
CLAIMEMISSIE
0
quote:

Sec_Brut schreef op 23 juli 2024 15:53:

[...]

Daarmee samenhangend de enorme hoeveelheid stroom die nodig is,die getransformeerd moet worden en balanced kom je toch weer uit bij Alfen als 1 van de betere leveranciers op dit gebied. Komt allemaal wel weer goed bij Alfen.
Als de koers de hele week verder daalt en je ziet het kader op vrijdagavond een beetje verder zitten in een Michelin ster restaurant met een big smile dan zitten ze short.
Maar bij alfen weet je het niet want ik ben bijna zeker dat de hoge lonen en bonussen gewoon doorlopen ongeacht de beursdaling.
De subsidies worden gewoon letterlijk doorgetrokken tot na het etentje;)
clearfederer
4
quote:

Longlife schreef op 23 juli 2024 07:07:

[...]

Wat je hier dus letterlijk mee zegt is dat je alles mag beweren en zeggen zolang je maar geen bron vermeldt. Want dan is het een mening.

Jeetje mina wat heb jij een plaat voor je kop zeg.
Prima dat je DeWalt probeert te steunen, maar niet op deze manier waarbij je een correcte post totaal verkeerd interpreteert en iemand vervolgens meent te moeten beledigen.

Midas heeft het bij Alfen uitstekend gezien en iedereen hier had daar zijn voordeel mee kunnen doen.
Helaas zitten de meesten hier long en voor diegenen moet deze gigantische koersimplosie tenenkrommend zijn.
Prima dat DeWalt hier telkens blijft herhalen dat Alfen een geweldige toekomst voor zich heeft, maar de koers is volledig gesloopt gaat daar nog niet in mee.
Dat is niet de schuld van Midas dus giftige pijlen op hem richten toont alleen maar frustratie en Alfen gaat er echt niet beter van presteren.
Longlife
0
quote:

Sec_Brut schreef op 23 juli 2024 15:53:

[...]

Daarmee samenhangend de enorme hoeveelheid stroom die nodig is,die getransformeerd moet worden en balanced kom je toch weer uit bij Alfen als 1 van de betere leveranciers op dit gebied. Komt allemaal wel weer goed bij Alfen.
Tientallen pagina's zijn we verder en we komen weer terug hier op :). Dus het lijkt erop dat de investment case an sich onaangetast is. Ik ben zelden meer benieuwd naar een earnings call dan de komende van Alfen. Eindelijk wat duidelijkheid in de tent daar (en dus ook voor ons hier), want de hoeveelheid speculatie dat er wel een emissie moet komen en dat EVs een stomme aanschaf zijn overheersen de inhoudelijke posts.
DrKoo
0
De koers zal met deze daling bij een emissie alleen maar lager komen te liggen om succesvol te worden.
Hoe langer Alfen wacht met de emissie, hoe lager de uitgiftekoers (en dus meer verwatering van de winst)!
9.951 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 ... 494 495 496 497 498 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 jan 2025 17:35
Koers 14,245
Verschil -0,220 (-1,52%)
Hoog 14,660
Laag 14,190
Volume 302.516
Volume gemiddeld 427.263
Volume gisteren 412.002

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront