Tico, ik heb antonov van onder tot boven uitgeplozen, want ik steek heus geen groot bedrag in een fonds dat ik niet ken en waar ik geen vertrouwen in heb. M.a.w. ik ben echt gekkie henkie niet!! Daarbij: alle publikaties over de auto-industrie, alle sector watchers, alle journalisten die zich bezig houden met de autobranche en andere kenners, geven allemaal aan dat ontwikkelen in deze branche traag verlopen. Pas nog een interview gelezen met de Toyota topman over nieuwe ontwikkelingen die milieu besparend zouden zijn: de goed man zegt letterlijk, we kunnen nu al veel, maar zelfs in 2050 zal nog lang niet alles in de praktijk zijn gerealiseerd (zomaar even een voorbeeldje). Verder weten wij dat onderhandelingen in Japan zeer traag verlopen (algemeen bekend en niet iets typisch voor OJ). Antonov treft dus geen blaam, zij moeten de markt proberen te veroveren en zullen dus zeker in de beginfase geen (tijds)druk gaa zetten op potientiele klanten. OOk bij antonov weten ze hoe het werkt, en weten ze ook wanneer je een grote organisatie tegen je in het harnas werkt, en dat willen ze dus niet: beleid van antonov is dus rustig wachten en buigzaam zijn! Kijk je naar antonov, die nu 8 jaar bezig is, en je kijkt naar andere ontwikkelingen, dan kan je ook concluderen dat het bij antonov nog behoorlijk snel gaat: ik zeg het glas is half vol, jij blijkbaar het glas is half leeg! Antonov zit er nu heel dicht bij: en wat is dan een paar weken wachten. Niets dus, althans voor mij en nog vele anderen (die hier op dit forum helaas al vertrokken zijn). En we weten ook dat antonov in 1997 dacht een contract met OJ te kunnen gaan afsluiten. In feite is dat ook gebeurt, maar het werd geen produktiecontract, maar een verder ontwikkel contract. OJ was overtuigd van de mogelijkheden van het antonovconcept, en is op basis van dat concept eigen transmissies gaan maken. Dit is gewoon een feit. En wat blijkt nu (vandaag bekend gemaakt) dat die OJ dus wel eens een 3-speed zou kunnen hebben ontwikkeld (voor VAN-type) en een 5-speed voor de middelgrote auto's (Let wel: zou kunnen). Tijd in de auto-industrie is dus een relatief en rekbaar begrip. Maar je kan niet ontkennen dat het voor antonov er heel goed uitziet. Het enige probleem is dat mensen die niet goed met tijd kunne omgaan, dus moeilijk kunnen wachten, nerveus en derhalve negatief worden. Hun goed recht dat ze dan ook verkopen, maar ik weet bijna zeker dat ze daar spijt van gaan krijgen. Bijna zeker, want bij beleggen kunnen geen garanties gegeven worden.