Seagull « Terug naar discussie overzicht

Hydron

7 Posts
[verwijderd]
0
Seagull Software Revitalizes Contact Center at Hydron

Customer-centric organization achieves 40% efficiency boost while gaining control and measurability as a result of LegaSuite® business process optimization project

ATLANTA, DORDRECHT, The Netherlands– 5 September 2006 – Seagull Software (AEX: SEAGULL), a leading provider of high-performance software solutions that transform legacy business applications into service-oriented architecture (SOA) assets, announced the successful completion of a business process optimization project with Hydron - a Dutch water utility company.

Hydron supplies water to several municipalities throughout the Netherlands with its primary business being extraction, production and delivery of fresh, pure drinking water to over 1.5 million people and thousands of companies. Using LegaSuite, a workflow-driven customer care portal was created and integrated with complex applications such as those for accounts receivable. LegaSuite works behind the scenes to integrate with these applications and automates time-consuming manual and paper processes including interactions with the complicated legacy customer information system that is utilized by customer care agents.

“The added value is in bringing the customer and the agent closer together,” said Leo Hendriks, Hydron Deputy Director and Customer Care Manager. “Our customer care agents have discovered that they can assist customers more quickly which means the customer is happier, and each agent can help more customers each day. We’re quite proud of the results we've achieved,” added Hendriks.

Hydron realized they needed to lower costs while improving and standardizing seventy processes to meet their growing business demands. Agents were spending too much time interacting with the complex customer information system, which meant they had less time to help customers. To solve these problems, Hydron decided to gain more control and measurability over their workflow by simplifying their processes and implementing an advanced but easy-to-use portal application which would guide agents through each process quickly, reduce or eliminate manual steps and prevent mistakes.

The new and improved portal was implemented without disrupting existing operations and has yielded the following results:

 Average time to complete a customer interaction has decreased by 40%. Customers appreciate the efficiency, and agents are able to service more customers per day.
 Some processes were reduced by a few minutes, while more complex processes decreased from as much as two hours to five minutes
 The new application is vastly simpler to learn and use, reducing the 3-month training time significantly, preventing mistakes and increasing agent job satisfaction.
 Improved agent productivity means reduced requirement for additional staff.

“Hydron’s business process optimization project has been a great success, and it’s a perfect example of the effectiveness of IT asset re-use,” commented Seagull Software Senior Vice President of European Operations Wico van Helden. “Hydron used LegaSuite to build upon existing IT assets to achieve significant improvements in cycle time and customer satisfaction. This approach is cost effective and fast, and preserves all of the important intellectual capital and reliability embedded in existing systems.”
###

W@ston
1
Verslag van de VEB van de jaarvergadering.

Einde van duikvlucht nabij?

Schiphol, 24 augustus 2006 – Een duikvlucht van een zeemeeuw kan ferm en sierlijk zijn. Voor het beursfonds Seagull geldt dat zeker niet. De afgelopen vijf jaren waren verliesgevend, soms zwaar. Zonder toepassing van IFRS zou er nu weer eens een kleine nettowinst van 121.000 dollar zijn geweest, maar met het huidige boekhoudsysteem was er nog een nettoverlies van 937.000 dollar tegen minus 963.000 dollar een jaar eerder. De omzet steeg het afgelopen jaar met 19 procent en is met 27,7 miljoen dollar weer terug op het niveau van 2002.

In tegenstelling tot eerdere jaren was er nu wel een presentatie over de gang van zaken door bestuursvoorzitter Don Addington. Vanuit de vestiging Atlanta, VS, richtte hij zich via een beeld- en geluidsverbinding tot de vergaderlocatie op Schiphol. Hij sprak vooral over de uitbreiding van het zakenvolume en interessante nieuwe grote relaties, met enige voorbeelden. Hij tekende daarbij aan, dat Seagull in de Verenigde Staten, waar 70 procent van de omzet wordt behaald, al weer wat betere tijden kent. In Europa, waar in Dordrecht het hoofdkantoor staat, geldt dat echter duidelijk nog niet. Hier blijft het nog moeilijk om bij projecten uitloop naar voldoende schaalgrootte te bereiken.

Seagull levert software en diensten aan bedrijven ter ondersteuning van het invoeren van nieuwe it-systemen. Wereldwijd wordt deze markt op ruim 2 miljard dollar geschat. Seagull is hierin dus een kleine speler. Er zijn drie productieonderdelen. ‘License revenues’ boekte het afgelopen jaar 21 procent omzetgroei tot 11,7 miljoen dollar met een brutomarge van 18 procent. ‘Software maintenance’ draaide 10,9 miljoen dollar omzet, 18 procent groei, met een brutomarge van 19 procent. Van ‘Consulting’ groeide de omzet 10 procent naar 5,2 miljoen dollar, met een brutomarge van eveneens 10 procent.

Addington zegt met Seagull te willen groeien in deze aantrekkende markt, ook via overnames. De afgelopen twee jaar werden drie bedrijven overgenomen, met een gezamenlijk omzetbijdrage van ongeveer 5 miljoen dollar. Daarnaar gevraagd gaf hij toe dat Seagull in deze turbulente markt zelf ook overnamekandidaat kan zijn. Overtuigend presenteert Seagull zich dus nog niet helemaal.

Op het gebied van corporate governance ontbreken de criteria voor het variabele deel van de beloning van de raad van bestuur en een verklaring van afdoende gevoerd risk management. Acquisities financiert Seagull bij voorkeur met aandelen. Mede in dat verband werd er aan de vergadering mandaat gevraagd voor het uitgeven van 50 procent van de uitstaande aandelen voor een periode van drie jaar. President-commissaris Tom van der Loo en Addington beleefden hiermee de moeilijkste momenten in deze vergadering. De VEB ging direct dwarsliggen, overige aandeelhouders volgden. Uiteindelijk werd ingestemd met 20 procent voor een periode van een jaar. Voor grotere acquisities moet Seagull eerst de aandeelhouders raadplegen. Al met al lijkt voor Seagull de ergste kou uit de lucht, maar het blijven voorlopig nog wat onzekere tijden.

Alje Smit

[verwijderd]
0
Tsja,wat kunnen we hier mee?
Is er trouwens concrete interesse om Seagull over te nemen?
We gaan nu weer richting laagste koers...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Volgende target call centers.

Tuesday September 12, 9:41 am ET

ATLANTA, Sept. 12 /PRNewswire/ -- Seagull Software (AEX: SEAGULL), a leading provider of high-performance software solutions that transform legacy business applications into service-oriented architecture (SOA) assets, announced today that it is exhibiting at the ACCE-Annual Call Center Exhibition held September 11-13 at the Washington State Convention & Trade Center in Seattle, Washington, Booth #422.
Seagull Software's LegaSuite® software platform will be highlighted at the ACCE event.

LegaSuite is used in call center IT projects including:
* Replacing green screens with a graphical user interface for dramatic
improvements in productivity
* Integrating multiple information sources for a 360-degree view of the
customer
* Reengineering call center application workflow to match new business
processes
* Automating workflow across human and machine steps
* Taking call center business processes to the Web for customer
self-service

"Many call centers want to improve and integrate the legacy applications they rely on for customer records, order processing, billing, policy management information and provisioning," said Kim Addington, executive vice president and chief marketing officer for Seagull Software. "LegaSuite lets them do it quickly without re-writing the existing applications. Our customers are achieving dramatic improvements in call time, reducing workloads and training time, and enriching the CSR user experience with LegaSuite."

7 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
914,83  -4,43  -0,48%  18:05
 Germany40^ 22.882,50 -0,51%
 BEL 20 4.479,88 -0,18%
 Europe50^ 5.418,18 -0,60%
 US30^ 41.916,40 -0,14%
 Nasd100^ 19.651,50 -0,18%
 US500^ 5.650,85 -0,24%
 Japan225^ 37.603,10 -0,24%
 Gold spot 3.015,33 -1,00%
 EUR/USD 1,0816 -0,38%
 WTI 68,30 -0,04%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Pharming +4,55%
VASTNED +1,78%
PROSUS +1,73%
KPN +1,73%
Galapagos +1,17%

Dalers

EBUSCO HOLDING -3,73%
NX FILTRATION -3,29%
RANDSTAD NV -3,04%
BESI -2,94%
AALBERTS NV -2,94%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront