Simac « Terug naar discussie overzicht

Blokker kiest ook voor Simac

6 Posts
[verwijderd]
0
3-10-2007
Narrowcasting met rMedia
Narrowcasting wint ook in Retail steeds meer terrein. Gaat het er bij RTL4 of SBS6 om zoveel mogelijk kijkers tegelijkertijd met een generieke boodschap te bereiken, bij narrowcasting draait het erom de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep over te brengen. Zo zendt Blokker promotiefilms uit in de winkels om bepaalde producten aan te prijzen.

In de ‘oude’ Blokker-oplossing wordt gebruik gemaakt van een normaal tv-toestel met videorecorder of Dvd-speler waarmee de films worden afgespeeld. Een groot nadeel van deze oplossing is de fysieke distributie van het promotiemateriaal: om de paar weken moeten alle films op tijd in alle filialen worden gewisseld voor de nieuwe promotie.

Opmars van platte schermen
Lange tijd was de prijs van platte schermen een belemmering om de traditionele tv’s te vervangen, maar inmiddels is de opmars van plasma- en lcd-schermen in volle gang, vaak in de uitvoering van scherm en geïntegreerde PC. Door de kleine afmetingen van de plasmaschermen zijn deze overal te plaatsen, kan de narrowcaster zijn publiek op veel plaatsen bereiken en verdwijnen de traditionele tv’s snel uit de filialen.

Proces en inhoud zijn van groot belang
Het succes van Narrowcasting valt of staat met de juiste software en content. De software moet garant staan voor het tijdig versturen van de juiste presentatie naar het juiste scherm. Storingen moeten niet alleen onmiddellijk gerapporteerd worden, maar ook is een vangnet in de vorm van het afspelen van een standaardpresentatie elementair; een scherm ‘op zwart’ is killing! Succesvolle content bestaat uit voorgeprogrammeerde productpresentaties in de juiste mix, afgewisseld met live tv, commercials en nieuwsflitsen. Deze vorm blijkt een hoge aantrekkingskracht op winkelend publiek te hebben.

Voor het grijpen
No-nonsense organisatie Blokker praat niet over narrowcasting, maar over productkasten. Een hele stelling wordt ingeruimd met een bepaald product en daarboven speelt de promotiefilm. De ervaring leert, dat een consument het aangeprezen artikel veel eerder koopt als het direct op grijpafstand ligt, vandaar altijd de combinatie van film en product op dezelfde locatie in de winkel.

Eenvoudige planning en beheer
Belangrijkste overweging voor Blokker bij de keuze voor de benodigde software was: ‘minder is meer’. De meeste narrowcastpakketten zijn zo uitgebreid en daarmee ingewikkeld (en niet te vergeten: kostbaar!), dat ze het doel van Blokker voorbij schieten. De films moeten eenvoudig door het hoofdkantoor gepland en beheerd kunnen worden en de tijdige distributie moet als vanzelfsprekend geregeld zijn. Overige extra mogelijkheden worden al snel als balast ervaren en zijn daarmee onwenselijk. Voor de beheersoftware van de Blokker productkast heeft men gekozen voor het rMedia-pakket van Cow Hills Retail uit Leusden.

Eenvoud, gebruiksgemak en betrouwbaarheid
rMedia is een webapplicatie die volledig voldoet aan de genoemde criteria van eenvoud, gebruiksgemak en betrouwbaarheid. In rMedia worden films geselecteerd en klaargezet om vanaf een bepaalde datum op een productkast in de filialen te worden getoond. Deze basisgegevens worden op het hoofdkantoor onderhouden, maar elk filiaal kan zelf ook bepaalde instellingen aanpassen, bijvoorbeeld als een artikel voortijdig is uitverkocht en de bedrijfsleider besluit een ander product in de stelling te leggen. Vanuit het filiaal kan dan de bijbehorende film geselecteerd en gestart worden. Aan het hoofdkantoor wordt automatisch gerapporteerd dat in een filiaal is gekozen voor een afwijkende film.

In onderstaand voorbeeld het statusscherm voor het hoofdkantoor, waarin in één oogopslag zichtbaar is welke filialen geen verbinding hebben met het hoofdkantoor, een afwijkende video draaien, etc.



Simac verzorgt momenteel voor Blokker de uitrol van ruim 2.500 schermen, inclusief de implementatie van de beheersoftware rMedia op het hoofdkantoor in Amsterdam.


[verwijderd]
0
quote:

dagtip schreef:

3-10-2007
Narrowcasting met rMedia
Narrowcasting wint ook in Retail steeds meer terrein. Gaat het er bij RTL4 of SBS6 om zoveel mogelijk kijkers tegelijkertijd met een generieke boodschap te bereiken, bij narrowcasting draait het erom de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep over te brengen. Zo zendt Blokker promotiefilms uit in de winkels om bepaalde producten aan te prijzen.

In de ‘oude’ Blokker-oplossing wordt gebruik gemaakt van een normaal tv-toestel met videorecorder of Dvd-speler waarmee de films worden afgespeeld. Een groot nadeel van deze oplossing is de fysieke distributie van het promotiemateriaal: om de paar weken moeten alle films op tijd in alle filialen worden gewisseld voor de nieuwe promotie.

Opmars van platte schermen
Lange tijd was de prijs van platte schermen een belemmering om de traditionele tv’s te vervangen, maar inmiddels is de opmars van plasma- en lcd-schermen in volle gang, vaak in de uitvoering van scherm en geïntegreerde PC. Door de kleine afmetingen van de plasmaschermen zijn deze overal te plaatsen, kan de narrowcaster zijn publiek op veel plaatsen bereiken en verdwijnen de traditionele tv’s snel uit de filialen.

Proces en inhoud zijn van groot belang
Het succes van Narrowcasting valt of staat met de juiste software en content. De software moet garant staan voor het tijdig versturen van de juiste presentatie naar het juiste scherm. Storingen moeten niet alleen onmiddellijk gerapporteerd worden, maar ook is een vangnet in de vorm van het afspelen van een standaardpresentatie elementair; een scherm ‘op zwart’ is killing! Succesvolle content bestaat uit voorgeprogrammeerde productpresentaties in de juiste mix, afgewisseld met live tv, commercials en nieuwsflitsen. Deze vorm blijkt een hoge aantrekkingskracht op winkelend publiek te hebben.

Voor het grijpen
No-nonsense organisatie Blokker praat niet over narrowcasting, maar over productkasten. Een hele stelling wordt ingeruimd met een bepaald product en daarboven speelt de promotiefilm. De ervaring leert, dat een consument het aangeprezen artikel veel eerder koopt als het direct op grijpafstand ligt, vandaar altijd de combinatie van film en product op dezelfde locatie in de winkel.

Eenvoudige planning en beheer
Belangrijkste overweging voor Blokker bij de keuze voor de benodigde software was: ‘minder is meer’. De meeste narrowcastpakketten zijn zo uitgebreid en daarmee ingewikkeld (en niet te vergeten: kostbaar!), dat ze het doel van Blokker voorbij schieten. De films moeten eenvoudig door het hoofdkantoor gepland en beheerd kunnen worden en de tijdige distributie moet als vanzelfsprekend geregeld zijn. Overige extra mogelijkheden worden al snel als balast ervaren en zijn daarmee onwenselijk. Voor de beheersoftware van de Blokker productkast heeft men gekozen voor het rMedia-pakket van Cow Hills Retail uit Leusden.

Eenvoud, gebruiksgemak en betrouwbaarheid
rMedia is een webapplicatie die volledig voldoet aan de genoemde criteria van eenvoud, gebruiksgemak en betrouwbaarheid. In rMedia worden films geselecteerd en klaargezet om vanaf een bepaalde datum op een productkast in de filialen te worden getoond. Deze basisgegevens worden op het hoofdkantoor onderhouden, maar elk filiaal kan zelf ook bepaalde instellingen aanpassen, bijvoorbeeld als een artikel voortijdig is uitverkocht en de bedrijfsleider besluit een ander product in de stelling te leggen. Vanuit het filiaal kan dan de bijbehorende film geselecteerd en gestart worden. Aan het hoofdkantoor wordt automatisch gerapporteerd dat in een filiaal is gekozen voor een afwijkende film.

In onderstaand voorbeeld het statusscherm voor het hoofdkantoor, waarin in één oogopslag zichtbaar is welke filialen geen verbinding hebben met het hoofdkantoor, een afwijkende video draaien, etc.



Simac verzorgt momenteel voor Blokker de uitrol van ruim 2.500 schermen, inclusief de implementatie van de beheersoftware rMedia op het hoofdkantoor in Amsterdam.



Hallo Maryn,

bedankt voor de posting

ook weer in de pocket!

gr Rob

[verwijderd]
0
Dagtip en La rinconada,
Het begint er eindelijk op te lijken!!!
Twee heel goede orders en geen kleintjes ook.
Nu de derde nog. Ik denk dat het bij Simac zo druk is, dat ze aan het publiceren van deze order nog niet zijn toegekomen.
Groet TT
[verwijderd]
0
Regiovergadering IbO | 13 nov 2007 - 15 nov 2007
Regiovergaderingen IbO
Meer >>



ICT en Beheer congres Nieuwegein | 15 nov 2007
Voor meer informatie zie www.schoolfacilities.nl of www.school-computer.nl
Meer >>



I&I conferentie Lunteren | 21 nov 2007 - 22 nov 2007
Voor meer informatie zie www.ieni.org
Meer >>



Schoolfacilities Vakbeurs Facilitair Den Bosch | 17 jan 2008 - 19 jan 2008
Voor meer informatie zie www.schoolfacilities.nl .
Meer >>


23 jan 2008 - 24 jan 2008
IPON 2008 Jaarbeurs Utrecht
ICT evenement voor het onderwijs georganiseerd door het ICT platform onderwijs. Voor meer informatie zie www.ipononline.nl .

[verwijderd]
0
Allemaal heel mooi nieuws. Ik hoop, dat dit zich bij de cijfers gaat vertalen in een opleving van de koers richting de 3,00. Daar bedoel ik dan mee voorlopig, want als het allemaal positief is neem ik aan, dat hogere koersen zeker mogelijk zijn.

gr. Jan
[verwijderd]
0
7 nov 2007
IP Communicatie Congres
Op woensdag 7 november 2007 vindt hét IP Communicatie Congres plaats, het congres waarbij u in één dag geheel op de hoogte wordt gebracht van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van IP-communicatie, voorheen het welbekende IP Telefonie Congres. Hier zal Simac aanwezig zijn samen met partner Mitel.

Na een succesvolle reeks van maar liefst twaalf edities rondom VoIP en IP-telefonie verandert de naam van dit congres deze dertiende editie in IP Communicatie Congres. IP-communicatie belooft bellen/communiceren (veel) goedkoper te maken.

Informatie over integratie van verschillende technologieën
De techniek achter IP-communicatie maakt combinaties met andere technologieën mogelijk, bijvoorbeeld videovergaderen, iemand bellen en tegelijkertijd iets op internet laten zien, unified messaging, etc. Dit kunnen redenen zijn om IP-communicatie te overwegen, maar wellicht roept een en ander ook vragen bij u op.

Om duidelijkheid en antwoord op uw vragen over IP-communicatie te krijgen en te ontdekken wat IP-communicatie voor uw organisatie kan betekenen, wordt u van harte uitgenodigd dit congres te bezoeken. Hier hoort u alle ins en outs op het gebied van IP-communicatie en worden aan de hand van praktijkcases, expertsessies en workshops verschillende kanten van het fenomeen belicht.

Graag tot 7 november!
Hopelijk mogen wij u op 7 november 2007 begroeten in Ede! Klik hier voor meer informatie over o.a. het programma en om aan te melden.


6 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
946,61  +0,03  +0,00%  18:05
 Germany40^ 22.504,40 -0,48%
 BEL 20 4.396,58 -0,82%
 Europe50^ 5.480,25 -0,37%
 US30^ 44.524,90 -0,42%
 Nasd100^ 22.109,50 +0,40%
 US500^ 6.112,09 -0,05%
 Japan225^ 39.114,70 -0,94%
 Gold spot 2.883,80 -1,61%
 EUR/USD 1,0493 +0,25%
 WTI 70,68 -0,74%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

BAM +10,11%
PROSUS +4,70%
HEIJMANS KON +4,21%
NX FILTRATION +3,58%
Aperam +3,30%

Dalers

Arcadis -2,88%
IMCD -1,93%
Philips Konin... -1,92%
UNILEVER PLC -1,82%
Wereldhave -1,77%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront