Oplage De Telegraaf daalt 4,5% in KW2 - media
Gepubliceerd: 08:25
AMSTERDAM (Dow Jones)--De verspreide oplage van De Telegraaf van Telegraaf Media Groep nv (TMG.AE) is in het tweede kwartaal van 2011 gedaald met 4,5%, meldt de krant dinsdag zelf op basis van nieuwe oplagecijfers van het Instituut voor Media Auditing HOI.
"De daling in dit tweede kwartaal is deels toe te schrijven aan het feit dat we vorig jaar nog WK-abonnementen hadden en door onze keuze om te stoppen met de Zondagskrant", aldus Ted Trimbach, uitgever van De Telegraaf in de krant.
Met het mobiele en tabletplatform bereikt De Telegraaf inmiddels 1,3 mln unieke bezoekers per maand. Dit is bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.
De Telegraaf en Telegraaf.nl bereiken samen 4,9 mln Nederlanders van 13 jaar en ouder, ofwel 35,4% van deze groep, aldus de krant.
(c) 2011 Dow Jones & Company, Inc