TomTom « Terug naar discussie overzicht

Maandag 2-6-2014

183 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Laatste
[verwijderd]
0

quote:

xynix schreef op 4 juni 2014 21:39:

[...]
Natuurlijk weten ze bij VAG allang dat hun navigatie flink onder de maat is, zeker bij het ontwijken van files via secundaire wegen. [...] Er moeten alleen nog wat contracten aflopen en/of te grote Duitse ego's worden platgewalst voordat ze weer echt klantgericht gaan denken en hun klanten gewoon het beste willen bieden. Duitsers hebben ook heel lang gedacht dat Navigon beter was dan TomTom. Beetje "Deutschland, Deutschland über Alles"-bias. Gelukkig zien ze Hollander nog wel een beetje als "reserve-Duitsers".
Dat denk ik ook Xynix. Het volkswagen concern heeft een nog lopend contract met Inrix. China valt buiten dat contract, dus daarvoor kan tomtom al gecontracteerd worden. Als contracten aflopen maakt tomtom heel grote kans. Herinner Goddijn: "In 2013 wonnen wij alle traffic contracten die er in de markt waren". Als VW in 2013 een aanbesteding heeft uitgezet, dan is die dus gewonnen. In 2013 ging het denk ik om contracten vanaf 2015 en later, gezien de duur van ontwerpcycli van autofabrikanten. Goddijn sprak ook van groei in 2015.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Justin* schreef op 4 juni 2014 20:05:

[...]

Klopt, het detailniveau van tomtom traffic is veel hoger.

Maar dat geldt ook voor Inrix data die nu zitten in de VAG auto's die ik hier in Nederland rij (Audi en Skoda) . Ze sturen je de snelweg af de secundaire weg op, terwijl ze niet eens in staat zijn om te zien of die secundaire weg ook files heeft. Zie daar ook de relatie met het persbericht van tomtom over hun traffic report: ze zeggen dat in de meeste gevallen (maar niet altijd) een binnendoorweg langer duurt. Eigenlijk zeggen ze dus: andere traffic aanbieders heb je niks aan, want als je de files op de binnenwegen niet weet, dan weet je eigenlijk niks.
...

Ja, een bekend probleem. Sterker nog: als gebruik maken van een 'binnenweg' regelmatig voorkomt bij file op de snelweg, gaan gemeenten dat tegen door bv. extra verkeersdrempels of verkeerslichten. En voorbeeld dat ik me herinner is Abcoude in de 90-er jaren.
Of Amsterdam, bij verkeer dat Noordwaarts zoveel mogelijk 'binnenwegen' parallel aan de A10-west volgde om zo een deel van de file voor de Coentunnel af te snijden.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 3 juni 2014 13:59:

[...]

Autonavi heeft door het Chinese staatsmonopolie de vector maps dus.
En deelt die met Apple (en Alibaba). Wie er turn-by-turn aan toevoegt: geen idee, al zijn dat soort 'blinde' routezoek-algoritmen vrij algemeen.
...

Even op mezelf terugkomen, kan het niet laten. Over die 'vrij algemene routezoek-algoritmen':

De reisadviesalgoritmen voor OV-9292 werden in eerste instantie ontwikkeld door één persoon, ruim 20 jaar geleden. Voorzover ik mij herinner een jong iemand, type stageair of hobbyist, al weet ik dat niet zeker.
Minstens zo ingewikkeld als (niet realtime) turn-by-turn voor het NL-wegennet.
Of Google verder onder 'Dijkstra's algoritme'.

Even off-topic: deze dagen mijn kleinzoon van 1,5 jaar uit Makassar na 7 mndn weer gezien. Zijn allesoverheersende belangstelling is: smartphones (wetend hoe je het scherm kunt doen oplichten of veranderen), en kijken naar rijdende auto's.
Dat zit wel goed!!

183 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 mrt 2025 17:35
Koers 4,666
Verschil -0,008 (-0,17%)
Hoog 4,788
Laag 4,640
Volume 284.654
Volume gemiddeld 328.355
Volume gisteren 281.103

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront