Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2025

3.909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 » | Laatste
DonMeta
0
Ik bedoel eigenlijk meer een apart forum voor mensen die de bijsluiter van aandelen gelezen en begrepen hebben.
Gewoon nuttige informatie delen met elkaar, en er mee om kunnen gaan dat het zowel plus als min kan zijn.
Forthefun
0
quote:

DonMeta schreef op 1 april 2025 20:13:

Ik bedoel eigenlijk meer een apart forum voor mensen die de bijsluiter van aandelen gelezen en begrepen hebben.
Gewoon nuttige informatie delen met elkaar, en er mee om kunnen gaan dat het zowel plus als min kan zijn.
Dat soort slimmeriken zitten toch niet op het Ebusco forum?

Alleen gokkers en dommeriken (ja daar hoor ik ook bij) zitten hier.
DonMeta
2
Heeft niets met dom of slim te maken.
Beleggen is gewoon nooit zeker, of je nu weet wat je doet, of dat je gokt, het kan altijd twee kanten opgaan.
Ik zie mijn geld de laatste tijd alsmaar minder worden op dit aandeel.
Ik had gehoopt op iets anders, maar dat is het niet geworden. Ik val dus onder de gokkers in dit geval.
Verder ga ik gewoon mijn tijd uitzitten in de hoop dat er nog verbetering komt.
Ook daar over is niemand die met zekerheid een uitspraak kan doen.
mikies1950
4
Beste Ebusco lovers/haters,

Voor de oplettende lezers onder ons.
Ebusco heeft er sinds vandaag op de site weer 14 vacatures uit staan.
Dit waren er kortgeleden nog 11 stuks.
Onder deze vacatures is er een Internal Reporting Officer.
Deze Officer krijgt onder andere als taak om intern het productieproces te stroomlijnen.
De rommelige interne productie processen, waar je wel de nodige invloed op kunt uitoefenen, waren in mijn optiek een van de oorzaken waarom het zo mis is gegaan met deze onderneming.
Een onderneming die bezig is om failliet te gaan neemt geen hoogwaardig personeel in dienst van dit kaliber.
Het wachten is op de eerste berichten uit China waar aangekondigd zal worden dat de eerste scheepslading met 3.0 rijdende Ebusco bussen op transport gezet zal worden naar Europa.
Pter
1
quote:

mikies1950 schreef op 1 april 2025 22:24:

Beste Ebusco lovers/haters,

Voor de oplettende lezers onder ons.
Ebusco heeft er sinds vandaag op de site weer 14 vacatures uit staan.
Dit waren er kortgeleden nog 11 stuks.
Onder deze vacatures is er een Internal Reporting Officer.
Deze Officer krijgt onder andere als taak om intern het productieproces te stroomlijnen.
De rommelige interne productie processen, waar je wel de nodige invloed op kunt uitoefenen, waren in mijn optiek een van de oorzaken waarom het zo mis is gegaan met deze onderneming.
Een onderneming die bezig is om failliet te gaan neemt geen hoogwaardig personeel in dienst van dit kaliber.
Het wachten is op de eerste berichten uit China waar aangekondigd zal worden dat de eerste scheepslading met 3.0 rijdende Ebusco bussen op transport gezet zal worden naar Europa.
Ook een onderneming die failliet dreigt te gaan neemt gewoon hoogwaardig personeel aan, zeg ik met zo'n 8 reorganisaties achter de rug. Maar ik denk uiteindelijk niet dat ze failliet gaan, maar de koers zal morgen wel al naar of onder de €0.40 gaan verwacht ik, dus instappen..oh..nonono...
mikies1950
1
Het positieve van de uitgifte van nieuwe aandelen door Ebusco is dat deze nu voor een deel in handen zijn van partijen waaronder Gotion.
Deze partij heeft er een belang in om Ebusco te laten overleven.
Er is mij geleerd in het zakenleven dat je zo veel mogelijk moet samenwerken met partijen die een gezamenlijk doel hebben namelijk productie en verkoop.
Banken en heel veel andere financierders hebben als doel om aan jou zo veel mogelijk te verdienen tegen voor hun zo gunstig mogelijke voorwaarden.
Dit zwaar op de financiele resultaten drukkende probleem voor Ebusco is er inmiddels voor een deel uitgehaald.
Er is nog een uitzonderlijk lange weg te gaan voor Ebusco.
Voor de aandeelhouders betekent dit veel geduld en af en toe kromme tenen
Opstapelen
1
quote:

mikies1950 schreef op 2 april 2025 08:26:

Het positieve van de uitgifte van nieuwe aandelen door Ebusco is dat deze nu voor een deel in handen zijn van partijen waaronder Gotion.
Deze partij heeft er een belang in om Ebusco te laten overleven.
Er is mij geleerd in het zakenleven dat je zo veel mogelijk moet samenwerken met partijen die een gezamenlijk doel hebben namelijk productie en verkoop.
Banken en heel veel andere financierders hebben als doel om aan jou zo veel mogelijk te verdienen tegen voor hun zo gunstig mogelijke voorwaarden.
Dit zwaar op de financiele resultaten drukkende probleem voor Ebusco is er inmiddels voor een deel uitgehaald.
Er is nog een uitzonderlijk lange weg te gaan voor Ebusco.
Voor de aandeelhouders betekent dit veel geduld en af en toe kromme tenen
ff kijken 16m stuken tegen misschien 0,40 is misschien net genoeg geld om het 2 maand uit te zingen.
Denk eerder dat het 0,30 gaat zijn.
Zolang er geen nieuwe bussen van de band af rollen tegen een mooie marge is kunnen er alleen maar miljoenen aandelen worden bij gedrukt. Iedereen gaat aan dit aandeel dik verliezen behalve de Heights en Gotion brothers. Die maken dik winst
StoplossBurner
2
Ebusco nog een lange weg te gaan? Ik denk juist vrij kort nog. En dan zal het wel een andere naam hebben. Wat de roze brillen keer op keer, en ze leren er op een enkeling na niet van, blijven doen is alles wat er gebeurt door die gekleurde bril bekijken. Misschien zit Gotion er alleen in om te borgen dat ze hun aandeel nog kunnen dumpen op het moment dat hen goeddunkt. Of dat ze voorrang weten te bedwingen bij het betalen van openstaande facturen, etc. Etc. Hoeft helemaal geen nobele reden te zijn. Dat is wat je er zelf van maakt in je eigen hoofd. Geldt net zo goed voor die openstaande vacatures, kan je net zo goed negatief uitleggen. Je kan je daarom beter baseren op de wat hardere data. En die is nog steeds hartstikke prut en heel, heel weinig aanleiding om te denken dat dat beter wordt.
Forthefun
1
Het is psychologisch niet uit te leggen waarom, inclusief mijzelf destijds, wij ons zuurverdiende geld in een kansloos aandeel steken.

Zoveel mooie alternatieven, maar wij zitten in een soort tunnelvisie.

Gaat allang niet meer over dividendrendement of kw-verhoudingen.

Alleen de hoop dat het misschien niet failliet gaat is al genoeg..

Alle risico's negeren.
Waarschijnlijk een accountant die de op laatst mogelijke dag geen goedkeuring geeft, is zelfs geen rode vlag.

Dit is geen investeren maar Russisch roulette.
Forthefun
1
Stel dat het bijna onmogelijke in 2026 gebeurd, ze maken een ton nettowinst.
Reken eens uit over hoeveel miljoenen aandelen dat verdeeld moet worden.

Zelfs dan is een koers van 10 cent nog pittig gewaardeerd om tot een gangbaar kengetal te komen.
zeurpietje
1
quote:

Hammer schreef op 2 april 2025 09:20:

Verwatering doet er niet toe zolang er geen winst wordt gemaakt. ;)
Helemaal waar, dus lekker veel nieuwe aandelen plaatsen en dan je best doen nooit winst te maken. Daar hebben ze overigens al ervaring in.
Fender bass
0
quote:

Forthefun schreef op 2 april 2025 09:14:

Het is psychologisch niet uit te leggen waarom, inclusief mijzelf destijds, wij ons zuurverdiende geld in een kansloos aandeel steken.

Zoveel mooie alternatieven, maar wij zitten in een soort tunnelvisie.

Gaat allang niet meer over dividendrendement of kw-verhoudingen.

Alleen de hoop dat het misschien niet failliet gaat is al genoeg..

Alle risico's negeren.
Waarschijnlijk een accountant die de op laatst mogelijke dag geen goedkeuring geeft, is zelfs geen rode vlag.

Dit is geen investeren maar Russisch roulette.
Deel jij de koers ook nog steeds door 5 om jezelf nog eens een extra spiegel voor te houden? Ik wel iig.
Forthefun
0
quote:

Fender bass schreef op 2 april 2025 09:26:

[...]

Deel jij de koers ook nog steeds door 5 om jezelf nog eens een extra spiegel voor te houden? Ik wel iig.
Ik deel geen koersen meer maar wel het proces hoe ik van roze bril naar realistisch kijk op dit kansloze product ben gekomen.

En dat was in een tijd dat het nog niet op het randje van faillissement stond.

De accountant nog een positieve verklaring mocht afgeven.

Er miljoenen minder aandelen in omloop waren.
Jokeltje
1
Het aandeel dat 4 jaar geleden aan 23 euro naar de beurs werd gebracht, is vandaag nog 8 cent waard. Iemand nog iets gehoord over het turnaroundplan van enkele maanden geleden en de resultaten daarvan ?
Doedeldump
1
Het is wekelijk niet te filmen. Lange tijd vol vertrouwen en positief geweest. Dit is zeker teleurstellend
Forthefun
0
quote:

Jokeltje schreef op 2 april 2025 09:49:

, .....is vandaag nog 8 cent waard.
Waard is het vermoedelijk 0,0001 maar gokkers betalen er graag 1000% teveel voor.

Waarom?
Forthefun
0
Om het allemaal in een wat realistischer perspectief te zien:

Neem een reverse split van 100:1.

Koers staat dan op ca 40 euro.

Hoeveel winst zouden ze dan moeten maken om een kw-verhouding van zeg een 15 te behalen?
DeZwarteRidder
1
quote:

Forthefun schreef op 2 april 2025 09:58:

Om het allemaal in een wat realistischer perspectief te zien:

Neem een reverse split van 100:1.

Koers staat dan op ca 40 euro.

Hoeveel winst zouden ze dan moeten maken om een kw-verhouding van zeg een 15 te behalen?
Een omgekeerde split verandert NIET de K/W.
3.909 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 apr 2025 17:35
Koers 0,410
Verschil -0,020 (-4,65%)
Hoog 0,440
Laag 0,400
Volume 851.137
Volume gemiddeld 900.833
Volume gisteren 597.342

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront