Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2025

5.519 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
tkdl
0
quote:

Freek_2024 schreef op 18 maart 2025 09:58:

[...]
Energietransitie is wel een ding. De publieke mening hierover is na de volledig ontspoorde privatisering van de nutsvoorzieningen en zwabberbeleid van de overheid (saldering wel-niet-wel-niet) en burgers die in grote getale van hun zonnepanelen afwillen en deze markt vrijwel volledig is ingestort wel veranderd.
En dan komt Trump nog die het niet zo op heeft met CO2 reductie.
Dit alles zal m.i. zeker zijn weerslag vinden bij beleggers.
Energietransitie is even niet meer 'in'.
Fugro zit ook in de olie en werkt wereldwijd.
White Arrow
2
quote:

[...]
Energietransitie is wel een ding. De publieke mening hierover is na de volledig ontspoorde privatisering van de nutsvoorzieningen en zwabberbeleid van de overheid (saldering wel-niet-wel-niet) en burgers die in grote getale van hun zonnepanelen afwillen en deze markt vrijwel volledig is ingestort wel veranderd.
Volgens mij ben je aan het overdrijven.
Hans2021
1
quote:

White Arrow schreef op 18 maart 2025 10:21:

[...]

Nee joh. In mijn straat worden momenteel alle zonnepanelen van het dak gehaald. Zelfs in de hele wijk. Lol.
White Arrow
1
quote:

Hans2021 schreef op 18 maart 2025 10:31:

[...]

Nee joh. In mijn straat worden momenteel alle zonnepanelen van het dak gehaald. Zelfs in de hele wijk. Lol.
Dan woon je vast bij Freek in de straat. ;-)
JK Dutch
1
quote:

White Arrow schreef op 18 maart 2025 10:21:

[...]

Eens, energietransitie loopt tegen een aantal barrières aan en dergelijke ontwikkelingen gaan niet zonder te schuren, ja, dat kan zijn dat het na 6 stappen vooruit weer 1-2 achteruit zijn maar we blijven vooruit gaan.

In de VS gaan ze het proces mss iets vertragen maar ontwikkeling blijft doorgaan, in de rest van de wereld zie je dit wel, er zullen altijd landen minder snel meebewegen of tegen, maar dat is bij elke ontwikkeling, dat is menselijk en zie je bij veranderingen. Dat is nl. ook afscheid nemen van oude dingen / patronen, en er zijn mensen die dat moeilijk kunnen. Trump is daar 1 van, hij wil meer van het oude, nieuw liever niet bijvoorbeeld Wind, maar uiteindelijk gaat hij het niet redden. Het duurt effe mss maar ja, aandelen heb je ook niet voor 1-2 jaar. Toch?
JK Dutch
0
Mijn panelen draaien intussen lekker door!
Ben al jaren energie aan het leveren en heb me soms een breuk gelachen als ik weer geld terugkreeg, dat was ook wel erg overdreven, dus dat dat verandert snap ik ook wel. Moet ik ook gewoon accepteren en niet meer naar panelen kijken als verdienmodel maar wordt gewoon een basisinstallatie
Hans2021
1
quote:

JK Dutch schreef op 18 maart 2025 10:37:

[...]

Eens, energietransitie loopt tegen een aantal barrières aan en dergelijke ontwikkelingen gaan niet zonder te schuren, ja, dat kan zijn dat het na 6 stappen vooruit weer 1-2 achteruit zijn maar we blijven vooruit gaan.

In de VS gaan ze het proces mss iets vertragen maar ontwikkeling blijft doorgaan, in de rest van de wereld zie je dit wel, er zullen altijd landen minder snel meebewegen of tegen, maar dat is bij elke ontwikkeling, dat is menselijk en zie je bij veranderingen. Dat is nl. ook afscheid nemen van oude dingen / patronen, en er zijn mensen die dat moeilijk kunnen. Trump is daar 1 van, hij wil meer van het oude, nieuw liever niet bijvoorbeeld Wind, maar uiteindelijk gaat hij het niet redden. Het duurt effe mss maar ja, aandelen heb je ook niet voor 1-2 jaar. Toch?
Exact. Helemaal mee eens. Energietransitie gaat niet in 1 rechte lijn naar boven. Een tijdelijke terugval is heel logisch. Trouwens, je kan de activiteiten van Fugro niet 1 op 1 leggen op de energietransitie. Dus kopen die aandelen ;-)
Hans2021
0
quote:

White Arrow schreef op 18 maart 2025 10:33:

[...]

Dan woon je vast bij Freek in de straat. ;-)
Mensen zoals Freek wonen hier niet haha.
Money Never Sleeps
1
quote:

Gordon gekko schreef op 18 maart 2025 08:52:

14,75 hit it today
Weer OP m'n GAK. Kom maar op met die 15+. Ik heb het dividend sws en een hogere koers is altijd beter dan een (te) lage.
Money Never Sleeps
0
quote:

JK Dutch schreef op 18 maart 2025 10:40:

Mijn panelen draaien intussen lekker door!
Ben al jaren energie aan het leveren en heb me soms een breuk gelachen als ik weer geld terugkreeg, dat was ook wel erg overdreven, dus dat dat verandert snap ik ook wel. Moet ik ook gewoon accepteren en niet meer naar panelen kijken als verdienmodel maar wordt gewoon een basisinstallatie
Thuisbatterij erbij.........
Gordon gekko
2
Heb er 40 liggen incl warmtepomp werkt top allemaal kosten 0 euro per maand en dat al jaren ben de wakker freek normaal betaalde ik 1250 gas en electra per maand
De Energieadviseur
0
quote:

Gordon gekko schreef op 18 maart 2025 10:50:

Heb er 40 liggen incl warmtepomp werkt top allemaal kosten 0 euro per maand en dat al jaren ben de wakker freek normaal betaalde ik 1250 gas en electra per maand
Dat gaat na het vervallen van de salderingsregeling waarschijnlijk dan wel veranderen. Voor het overschot aan elektra in de zomer ontvang je waarschijnlijk niet zoveel en in de winterperiode heb je een hoog elektraverbruik, waarvoor je dan het gebruikelijke tarief betaald in plaats van dat je het weg kunt strepen tegen hetgeen je hebt opgewekt in de zomer.
Hans2021
2
Ondertussen heeft de koers weer een nieuw en hoger rustpunt gevonden iets boven de 14,40 euro. Vooralsnog niet systematisch naar beneden gezet. Maar het blijven uiteraard dagkoersen ;-)
Jaramis
0
quote:

[...]
Wie wil nou van zijn panelen af? Als je teveel produceert kun je ze ook uitzetten he?
Gordon gekko
0
quote:

De Energieadviseur schreef op 18 maart 2025 12:07:

[...]
Dat gaat na het vervallen van de salderingsregeling waarschijnlijk dan wel veranderen. Voor het overschot aan elektra in de zomer ontvang je waarschijnlijk niet zoveel en in de winterperiode heb je een hoog elektraverbruik, waarvoor je dan het gebruikelijke tarief betaald in plaats van dat je het weg kunt strepen tegen hetgeen je hebt opgewekt in de zomer.
zal wel meevallen eerst maar eens zien eind 2026 wel richting we dan op gaan politiek gezien enzo
Henkie 1960
0
Koers gaat weer prima zo. Kan vandaag nog beter.(Bondsdag stemt vandaag over grondwetswijziging .Stemming is straks. En dan hebben we vandaag mogelijk het gesprek van de twee vrienden nog.Alles positief is goed voor alle aandelen.
Money Never Sleeps
0
quote:

De Energieadviseur schreef op 18 maart 2025 12:07:

[...]
Als je dan toch energieadviseur bent , dan zou je een thuisbatterij adviseren toch?
Money Never Sleeps
0
Wel grappig als je de koers bekijkt van 24 februari tot vandaag; 24februari: koers 14,49 , vandaag weer. Er zat alleen heeeeel veel verschil tussen hoog en laag.
Fredt de onnozele goudzoeker
0
quote:

clearfederer schreef op 18 maart 2025 13:23:

Zou Fredt zijn dubbeltje nog gepakt hebben?
Fredt zijn verkooporder staat op 14,6 maar het beweegt allemaal niet veel.
5.519 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 ... 272 273 274 275 276 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 mrt 2025 17:35
Koers 14,500
Verschil -0,220 (-1,49%)
Hoog 14,880
Laag 14,330
Volume 612.393
Volume gemiddeld 663.769
Volume gisteren 700.960

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront