Aegon « Terug naar discussie overzicht

AEGON -- 2025

717 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 | Laatste
spelisopdewagen
0
quote:

Pietje Bell schreef op 26 maart 2025 10:19:

Ik heb 1/3 van mijn postie Aegon verkocht. Idem ASR en NN. Koersen erg opgelopen en heb lage GAK. Daarnaast beducht voor Trump en 2 april. Maar ik kies meestal een verkeerd moment.
cash=cash
nine_inch_nerd
1
Gerelateerde info.

ASR wil obligaties eerder aflossen
ASR wil nieuwe effecten uitgeven om zo een uitstaande obligatie ter waarde van 500 miljoen euro eerder af te lossen. Dit maakte de verzekeraar woensdagochtend bekend.
De verzekeraar wil een bestaande obligatielening die loopt tot 2045 eerder aflossen om proactief het verwachte aflossingsprofiel van ASR te beheren.
ASR biedt 101,20 procent van de nominale waarde van de obligaties.

>ABM Financial News
nine_inch_nerd
0
Gerelateerde info #2
Bron: Bolero

ASR publiceert jaarverslag 2024 en introduceert klimaattransitieplan

Jos Baeten, CEO van ASR.: 'Het jaarverslag 2024 markeert een belangrijke mijlpaal voor ASR, met de introductie van een apart CSRD-hoofdstuk. Samen met het klimaattransitieplan toont dit onze voortdurende inzet voor duurzaamheid en de verantwoordelijkheid die we nemen om bij te dragen aan een toekomstbestendige wereld. We laten sterke financiële en niet-financiële resultaten zien voor 2024 en zijn goed op weg met de volledige integratie van Aegon Nederland. Deze prestaties zijn een bewijs van de toewijding en het harde werk van het hele ASR-team, en ik kijk met vertrouwen en enthousiasme uit naar de toekomst”.
Money Never Sleeps
0
quote:

Pietje Bell schreef op 26 maart 2025 10:19:

Ik heb 1/3 van mijn postie Aegon verkocht. Idem ASR en NN. Koersen erg opgelopen en heb lage GAK. Daarnaast beducht voor Trump en 2 april. Maar ik kies meestal een verkeerd moment.
Begrijpelijk Pietje,

Ik zit met NN ook met hoogtevrees. Echter heb ik deze voor het dividend. GAK 38,xx en dan moet ik het dividend er nog aftrekken. (inflatie erbij optellen)
Aegon misschien na 14:30 nog wat omhoog vandaag ( of niet) maar ik moet mij aan m'n plan houden. Gooi er 1/3 deel uit op 6,32.
Pietje Bell
0
Yep, heb ze alledrie voor dividend ook. Het stijgt maar door. Evenals banken. Mooie GAK @Money. Ik €39,50 voor NN. Beleggen is idd je aan je plan houden en tevreden zijn.
LTBelegger
1
Gezien en teruglopen van het uitstaande aandelen kapitaal ontstaat naar mijn mening krapte voor de zgn daghandel. Groot aandeelhouders houden hun positie waardoor ze beperkt verkopen. Ik verwacht(speculatie) dat de koers hogere toppen laat zien. €7 zou zomaar binnen nu en een paar weken op de borden komen te staan. Succes allen..,
spelisopdewagen
2
In nog geen twee jaar tijd is deelneming ASR zo’n 25% meer waard geworden. Door dit terug te brengen tot de (initiële) boekwaarde, kan er heel eenvoudig (zonder rekening te houden met dividend…) toch zo’n 600-700 Meur extra beschikbaar komen voor additionele aandelen inkoop…

Schat zelf dat er in de komende 2-3 jaar voor een 1.2 miljard aan aandelen wordt ingekocht, waarmee de WPA en dividend fijn kunnen meestijgen , los van de, hopelijke, renderende investeringen in de US en UK.

Daarnaast hebben Lard F en kornuiten baat bij een “late (in tijd)” toenemende aandelen koers , immers de huidige en op korte termijn toegekende opties moeten natuurlijk wel fijn geld op leveren bij t.z.t. uitdienst treden / pensioen / overname
mvliex 1
0
quote:

spelisopdewagen schreef op 26 maart 2025 20:08:

In nog geen twee jaar tijd is deelneming ASR zo’n 25% meer waard geworden. Door dit terug te brengen tot de (initiële) boekwaarde, kan er heel eenvoudig (zonder rekening te houden met dividend…) toch zo’n 600-700 Meur extra beschikbaar komen voor additionele aandelen inkoop…

Schat zelf dat er in de komende 2-3 jaar voor een 1.2 miljard aan aandelen wordt ingekocht, waarmee de WPA en dividend fijn kunnen meestijgen , los van de, hopelijke, renderende investeringen in de US en UK.

Daarnaast hebben Lard F en kornuiten baat bij een “late (in tijd)” toenemende aandelen koers , immers de huidige en op korte termijn toegekende opties moeten natuurlijk wel fijn geld op leveren bij t.z.t. uitdienst treden / pensioen / overname
En dan weten zij zeker dat er geen oorlog uitbreekt of er weer een (on)verwacht virus uitbreekt.
nine_inch_nerd
2
“Today we published our Integrated Annual Report 2024”

Integrated Annual Report 2024: Continuing our transformation
www.aegon.com/newsroom/news/2025/IAR-...
spelisopdewagen
1
quote:

mvliex 1 schreef op 27 maart 2025 08:27:

[...]En dan weten zij zeker dat er geen oorlog uitbreekt of er weer een (on)verwacht virus uitbreekt.
Oorlog is er al .... en er zal ooit zeker ergens een virusje de kop op steken....., biedt overigens wel vaak mooie instap momenten.......

Vanaf 2018 in het ""blije"" bezit van Aegon en heb altijd (indien er wat cash beschikbaar was) op dipjes bijgekocht en soms ook weer (te vroeg) verkocht.

Met een GAK over de jaren van 4.5 Eur en een beetje handel toch een acceptabel en bovengemiddeld rendement kunnen realiseren voor een, relatief, passieve LT belegger
Money Never Sleeps
0
Ik vind Aegon er mooi stabiel bij blijven liggen. Ook al zakt het voor de tweede dag op rij (tot nu toe) het herstelt wel weer. Overigens op 6,31 1/6 deel eruit gegooid. (1/3 deel zou eigenlijk op 6,32 , maar lukte niet)
Money Never Sleeps
0
Jaarverslag 2024: Het complete verslag is echt heel uitgebreid:
Vandaag hebben we ons Geïntegreerd Jaarverslag 2024 gepubliceerd, waarin zowel onze financiële als niet-financiële resultaten zijn opgenomen, evenals een gedetailleerd overzicht van ons bedrijf en de verschillende bedrijfsonderdelen. In het rapport bieden we een analyse van onze zakelijke omgeving in 2024 en bespreken we hoe we ons doel en onze strategie gedurende het jaar tot leven hebben gebracht. We geven ook inzicht in onze benadering van duurzaamheid en hoe we waarde creëren voor een breed scala aan belanghebbenden.

Daarnaast geven we de voortgang weer die we als bedrijf hebben geboekt in 2024. Dit omvat het behalen van al onze financiële doelen voor het jaar en de stappen die we hebben gezet ten aanzien van onze niet-financiële ambities. Zo hebben we een reductie van 75% in onze operationele CO2-voetafdruk behaald en hebben we onze doelstelling voor 2025 al bereikt door 2,5 miljard USD te investeren in activiteiten die de samenleving helpen om klimaatverandering te mitigeren of zich aan te passen aan de gevolgen ervan.

Het rapport benadrukt ook enkele andere belangrijke mijlpalen voor Aegon in 2024. Deze omvatten onze UK Strategy Teach-In, waar we onze plannen aankondigden om Aegon UK te transformeren tot een toonaangevend digitaal platform voor sparen en pensioen; de voltooiing van de aandeleninkoop ter waarde van 1,535 miljard EUR, die voornamelijk verband hield met de combinatie van onze Nederlandse activiteiten met a.s.r.; en het feit dat we onze eerste Algemene Vergadering van Aandeelhouders op Bermuda hebben gehouden.

Als we terugkijken op het afgelopen jaar, zei Aegon CEO Lard Friese: "De voortgang die we in 2024 hebben geboekt, weerspiegelt ons vermogen om ons aan te passen en te groeien in een veranderende omgeving. Voor mij is dit het bewijs dat we in voorgaande jaren de juiste fundamenten hebben gelegd en op de goede weg zijn met onze transformatie. Ik waardeer de toewijding en het harde werk van onze teams in de afgelopen twaalf maanden die dit mogelijk hebben gemaakt."
mvliex 1
1
quote:

spelisopdewagen schreef op 27 maart 2025 09:40:

[...]

Oorlog is er al .... en er zal ooit zeker ergens een virusje de kop op steken....., biedt overigens wel vaak mooie instap momenten.......

Vanaf 2018 in het ""blije"" bezit van Aegon en heb altijd (indien er wat cash beschikbaar was) op dipjes bijgekocht en soms ook weer (te vroeg) verkocht.

Met een GAK over de jaren van 4.5 Eur en een beetje handel toch een acceptabel en bovengemiddeld rendement kunnen realiseren voor een, relatief, passieve LT belegger
Prima gedaan, maar mijn reactie ging het om jouw bewering.

Kijk even naar het koersverloop over een LT. Ik denk niet dat zij de gok nemen net in zo'n grote dip alles te moeten cashen.
mvliex 1
1
Aegon Short Interest Data
Aegon (AEG) has a short interest of 8.01 million shares, representing 0.51% of the float (the number of shares available for trading by the public). This marks a 0.75% increase in short interest from the previous month. The short interest ratio (days to cover) is 1.3, indicating that it would take 1.3 days of the average trading volume of 3.65 million shares to cover all short positions.

Current Short Interest 8,010,000 shares
Previous Short Interest 7,950,000 shares
Change Vs. Previous Month +0.75%
Dollar Volume Sold Short $51.54 million
Short Interest Ratio 1.3 Days to Cover
Last Record Date March 15, 2025
Outstanding Shares 2,204,486,000 shares
Float Size 1,580,000,000 shares
Short Percent of Float 0.51%
Today's Trading Volume 7,896,717 shares
Average Trading Volume 3,653,112 shares
Today's Volume Vs. Average 216%

www.marketbeat.com/stocks/NYSE/AEG/sh...
spelisopdewagen
0
quote:

mvliex 1 schreef op 28 maart 2025 11:24:

[...]Prima gedaan, maar mijn reactie ging het om jouw bewering.

Kijk even naar het koersverloop over een LT. Ik denk niet dat zij de gok nemen net in zo'n grote dip alles te moeten cashen.
Zolang de heren uit hun “dienstverband” aandelen krijgen toegeschoven , wil je dat dat gebeurt tegen een zo laag mogelijke uitoefenprijs….
mvliex 1
0
quote:

spelisopdewagen schreef op 30 maart 2025 15:42:

[...]

Zolang de heren uit hun “dienstverband” aandelen krijgen toegeschoven , wil je dat dat gebeurt tegen een zo laag mogelijke uitoefenprijs….
Dus dan mag de koers nog wel flink dalen? Lijkt me niet dat je dat bedoelt. Geen idee trouwens of ze een aantal aandelen krijgen of gewoon een bedrag en dat in aandelen.
717 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 31 32 33 34 35 36 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mrt 2025 17:38
Koers 6,094
Verschil -0,148 (-2,37%)
Hoog 6,246
Laag 6,094
Volume 6.624.154
Volume gemiddeld 5.812.510
Volume gisteren 4.811.699

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront