LOTUS BAKERIES EN MONDELEZ INTERNATIONAL BREIDEN HUN
PARTNERSCHAP UIT NAAR DE IJS-CATEGORIE, IN SAMENWERKING MET
FRONERI
Lotus Bakeries is verheugd aan te kondigen dat het de ijs-categorie heeft geïntegreerd in zijn bestaande
licentieovereenkomst met Mondelez International, waardoor de deuren worden geopend voor samenwerking met
de toonaangevende pure play ijsfabrikant, Froneri. Deze strategische samenwerking tussen Lotus Bakeries en
Froneri zal het Lotus® Biscoff®-merk nog steller laten groeien in het ijssegment.
Sinds de internationale uitrol in 2019 heeft Biscoff-ijs consumenten verrukt met zijn onweerstaanbare combinatie
van crunchy Lotus Biscoff-stukjes, smeuïge Biscoff-pasta en verse room. Deze unieke smaakbeleving is omarmd
door consumenten in de VS, het VK en de EU, wat aanzienlijk heeft bijgedragen aan de opmerkelijke groei van het
merk.
Het succes van Biscoff-ijs in de afgelopen jaren heeft ons vertrouwen versterkt in het potentieel om ons ijsportfolio
op wereldschaal uit te breiden. Met het oog op groei in deze veelbelovende ijs-categorie met zijn specifieke
marktkenmerken – zoals logistiek en eigen retaildynamiek – is Lotus Bakeries enthousiast om samen te werken met
een van de grootste wereldwijde ijsproducenten. De expertise van Froneri zal zorgen voor een verhoogde
distributie, diepgaande kennis van productontwikkeling en efficiëntie in productie en logistiek door, onder andere,
lokale productie in belangrijke markten.
Vanaf 2026 zal Froneri Biscoff-ijs produceren, op de markt brengen en verkopen in verschillende Europese landen,
met geleidelijke uitbreiding naar andere landen in de loop van de tijd.
“De samenwerking met Froneri zal nieuwe kansen voor Biscoff® creëren, en doet het merk
profiteren van hun uitgebreide expertise in productontwikkeling, marktinzichten en
toonaangevende kennis. Deze samenwerking zal onze positie in de ijssector versterken,
waardoor Biscoff kan uitgroeien tot een wereldwijd ijsmerk. Bovendien zal het introduceren van
de Biscoff-smaak aan ijsconsumenten wereldwijd onze merkbekendheid verder vergroten en
en het vermogen van onze eigen organisatie om zich wereldwijd te focussen op Biscoff koekjes
en spread versterken.”
– Jan Boone, CEO Lotus Bakeries