KPN-abonnees in meerdere regio's van Nederland zitten al sinds donderdagochtend zonder internet.
KPN bevestigt dat er een grote storing in zijn netwerk gaande is, maar de oplossing nog niet te hebben gevonden. ''Het is heel vervelend, we doen er echt alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen'', aldus de woordvoerster zaterdag.
De storing concentreert zich niet in een bepaalde regio, aldus KPN, en binnen gebieden hebben sommige abonnees geen last en dus wel internet.
Deze internetstoring is volgens KPN door een technisch mankement ontstaan. Ze duurt ongebruikelijk lang. Meestal zijn KPN-storingen binnen hooguit enkele uren verholpen.
Gedupeerd
,,Mijn personeel zit al dagen zonder internet, dat is verdomd vervelend werken'', aldus een getroffen ondernemer uit het Drentse Ruinen. Met hulp van KPN-monteurs is er een noodoplossing gevonden voor een privé-lijn, maar het bedrijf is dagenlang via internet onbereikbaar. ,,En dat geldt voor al onze buren, ook particulieren'', aldus de ondernemer.
Ook uit andere delen van Nederland komen klachten over gebrek aan internetverbinding. In veel gevallen kunnen KPN-klanten met gecombineerde abonnementen wel bellen.
Daarnaast kent KPN sinds ruim een week, vanaf 21 november, storingen in zijn aanbod met internactieve tv. Tijdens het schakelen tussen kanalen duikt soms een zwart scherm op met de melding "Zender tijdelijk niet beschikbaar".
''De twee storingen hebben niets met elkaar te maken'', laat de woordvoerster weten. Ook aan die storingen zegt KPN ''alles te doen wat we kunnen'' om ze op te verhelpen.