Duitse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Aumann AG

60 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
mvdln
0
quote:

nobahamas schreef op 11 december 2018 20:16:

Wel de beoordeling gelezen door Metzler Bank?
www.ariva.de/news/aktie-im-fokus-auma...
Bedankt nobahamas!

Deze had ik niet gezien. Het advies gaat wel radicaal in tegen andere analisten. Daarnaast lijkt het mij kort door de bocht te stellen dat ze de groei gaan missen louter en alleen omdat ze in Duitsland gevestigd zijn. Capaciteitsproblemen kunnen een expansie in de weg staan, maar het is een dochterbedrijf van MBB die toch wel over de nodige knowhow beschikt.

Volgens mij (correct me if I'm wrong?) zit Aumann ook in een nichemarkt. Ze zijn bezig met een specifiek component van e-mobility waar niet zomaar ieder bedrijf mee bezig is. Daardoor gaan sector gerelateerde bedrijven automatisch bij een Aumann terecht komen.

Als laatste wil ik eraan toevoegen dat ik Aumann gewoon enkele jaren op de plank schuif. Het is niet omdat ze nu capaciteitsproblemen hebben dat ze deze over enkele jaren nog hebben. Ieder bedrijf kent zijn / haar groeipijnen. Dat biedt juist kansen. De koers is overigens al 60% gedaald t.o.v. de top en kunnen we toch wel stellen dat een en ander intussen is in geprijsd.

Dit is uiteraard speculatie, maar mogelijks is het bedrijf ook gewoon bezig met een transitie. Tijdens het schakelen ga je ook even in lagere toeren maar kan de snelheid verhoogd worden. Het service-aspect is daarin mogelijk wel een interessant verhaal?
nobahamas
0
Ben ik het volledig mee eens.maar ik denk dat het wijs is om rustig een positie op te bouwen.
mvdln
0
Momenteel weer 8% eraf. Een trend is een trend, en momenteel is die negatief met lagere toppen en bodems. Zien waar het gaat stranden.
mvdln
0
Ik heb ze enkele weken geleden verkocht op 36. Goede beslissing geweest. Komende dagen / weken terug instappen aan deze koers.
nobahamas
0
Ik denk hetzelfde. Maar eerst zien dat de Duitse autoaandelen een bodem gevonden hebben.
[verwijderd]
0
De grote autofabrikanten beginnen zich nu pas serieus op EV te richten,
Aumann heeft in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in de autosector en heeft uitstekende
contacten met de grote spelers.
Aumann het mogelijk om in grote getale elektromotoren te produceren.
Essentieel voor massaproductie wanneer meer en meer automerken standaard e-wagens aanbieden.
Lease-wagens in België gaan electrisch vanaf? gekoppeld aan een aftrekpremie. In andere landen?
De meeste grote producenten ter wereld zijn afhankelijk van Aumann’s innovatieve producten en productielijnen om hun toekomstige groei te kunnen volgen.
Aumann biedt ook diverse oplossingen voor energieopslag (batterijen, brandstofcellen). Niet alleen voor auto's maar ook ander rollend materieel.
Bevindt zich op een bodem/steunlijn, Koopwaardig voor de lange termijn vind ik.
[verwijderd]
0
quote:

aardpeer schreef op 28 november 2019 12:43:

De grote autofabrikanten beginnen zich nu pas serieus op EV te richten,
Aumann heeft in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan in de autosector en heeft uitstekende
contacten met de grote spelers.
Aumann het mogelijk om in grote getale elektromotoren te produceren.
Essentieel voor massaproductie wanneer meer en meer automerken standaard e-wagens aanbieden.
Lease-wagens in België gaan electrisch vanaf? gekoppeld aan een aftrekpremie. In andere landen?
De meeste grote producenten ter wereld zijn afhankelijk van Aumann’s innovatieve producten en productielijnen om hun toekomstige groei te kunnen volgen.
Aumann biedt ook diverse oplossingen voor energieopslag (batterijen, brandstofcellen). Niet alleen voor auto's maar ook ander rollend materieel.
Bevindt zich op een bodem/steunlijn, Koopwaardig voor de lange termijn vind ik.
Ligt er nog interessant bij. Kleine daling weer gehad. BASF en Aumann AG zijn op dit moment de namen waar ik voor de EV transitie in Duitsland naar kijk. Het lijkt daar trager te gaan met de transitie dan je zou verwachten (verwacht je toch een roap tempo zoals bij de chinezen en the US).
Krentenmenten
0
quote:

windmolen1 schreef op 18 mei 2021 10:15:

Wel opletten allemaal.
Dit is het moment om weer in Aumann te stappen
uw gebeden gehoord. Ben me even aan het inlezen geweest. Heb (al) besloten een pluk te kopen.
windmolen1
0
Dit is een goed begin deze beweging naar boven vanaf het dieptepunt rond de 10 euro.
Kan verder.
Willy B.
0
ik heb ook een eerste positie ingenomen, had ze al lang op mijn radar, maar wat uit het oog verloren.

De transitie naar elektrische wagens en vooral ook inzetten op slimme energiesystemen, past perfect in hun business.
Ron Kerstens
0
www.aumann.com/en/investor-relations/...

Midden in de ochtend komen ze met een partiele tenderoffer van 12,37 euro per aandeel. Aandeel noteerde een uurtje geleden 10,36.

Met 138 miljoen euro in kas (138/14,3 = 9,6 euro per aandeel) , geen schulden en een goed lopende business ondanks de markt waarin ze opereren (automotive) is het aandeel overigens spotgoedkoop.
Ron Kerstens
0
De grootaandeelhouder MBB die het bedrijf in 2017 naar de beurs bracht voor 42 euro pa en daarmee geweldig cashte heeft nog 7,4 miljoen aandelen (48%). Aannemende dat zij niet meedoen met de tender loopt hun procentuele belang op naar 57% zonder dat ze er wat voor hoeven doen en neemt de free float dientengevolge af. Ze zouden natuurlijk ook een brutaal bod kunnen uitbrengen en de tent goedkoop kunnen terugkopen, met al die cash kan dat zowat gratis.

Minpunt is natuurlijk de sterk gedaalde order backlog vanwege de misère in de Duitse autoindustrie.
Ron Kerstens
0
Als de inkoop van de 1.4mln aandelen tegen 12,37 slaagt blijven er nog 12,9mln aandelen over waarvan grootaandeelhouder MBB er 7,4mln heeft. De tender kost ca 18mln zodat er daarna nog steeds 120mln over blijft in cash, 9,40 per aandeel. Met nog slechts 5,5mln "vrije" aandelen (er zullen ook nog wel wat kleine pakketjes vastzitten) blijft er qua free float weinig meer over. Beursnotering heeft dan ook geen waarde meer, de omzetten zijn nu al uiterst miniem.

Probleem is dat ze voor 2025 een omzetdaling van tegen de 30% verwachten, van iets meer dan 300 mln naar 200 mln. EBITDA van 20 mln. Wellicht valt het mee nu de Duitse economie met nieuw elan te lijkt doorgestart.

Aumann lijkt mij rijp om van de beurs gehaald te worden, er zijn er meer geweest die in een vergelijkbare situatie opeens "benaderd" werden. Maar goed, de sleutel zit uiteraard bij MBB (overigens ook beursgenoteerd www.mbb.com/ )
60 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
919,26  -3,49  -0,38%  18:05
 Germany40^ 22.965,80 -1,38%
 BEL 20 4.487,84 -0,26%
 Europe50^ 5.449,68 -1,05%
 US30^ 41.975,60 0,00%
 Nasd100^ 19.687,40 -0,23%
 US500^ 5.664,36 -0,22%
 Japan225^ 37.694,60 -0,45%
 Gold spot 3.048,64 -0,05%
 EUR/USD 1,0855 -0,49%
 WTI 68,33 +1,91%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Arcadis +4,44%
JDE PEET'S +3,09%
B&S Group SA +2,12%
RELX +1,59%
CTP +1,44%

Dalers

THEON INTERNAT -6,35%
PROSUS -6,11%
Sif Holding -5,97%
AMG Critical ... -3,76%
Aperam -2,95%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront